/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Modelfly - timer?
Fra : lillegum
Vist : 536 gange
200 point
Dato : 25-03-05 16:55

Modelflyvere... Jeg leder efter en timer (eng.) til et modelfly. Den skal kunne styres således, at den laver nogen specielle ting efter et antal sekunder (eks. bevæger haleroret), og de ting skal kunne lægges over på timeren fra en palm. Findes det? Jeg har læst om en multitimer (også eng.), men jeg vil gerne ha det så simpelt så muligt, da en multitimer kan gøre tre forskellige ting på tre forskellige tidspunkter, hvilket den ikke skal, og så også fordi den ville være alt for avanceret til mig. Og de fleste af modelflyve-vennerne. Kan nogen hjælpe?
Tak på forhånd.

Steffen

Ps. Har linket til en multimer : http://www.tonas.dk/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-03-05 17:33

Jeg ved ikke om de har noget her, du kan bruge.
http://www.el-fly.dk/start.htm

Kommentar
Fra : lillegum

Dato : 26-03-05 11:36

Hmm... Nej, desværre! Det er et modelfly uden motor. Det er meningen, at denne her timer skal styrre en servo. Den skal altså have et lille lager, og et slags stopur som man så kan indstille til at gøre nogen forskellige ting ved servoen, på nogen forskellige tidspunkter.

Kommentar
Fra : lillegum

Dato : 26-03-05 11:46

Ups.. Du har helt ret i, at jeg godt kan bruge de servoer derinde. For det ER en servo jeg skal bruge, men hvordan fungerer de så? Hvordan kan man sætte dem til at gøre nogen ting på et bestemt tidspunkt etc.?

Accepteret svar
Fra : sflummer

Modtaget 200 point
Dato : 12-04-05 15:28

De servoer man kan købe i handlen i dag er beregnet til at blive koblet til en modtager. Modtageren skal styres af en fjernbetjening fra jorden, og du skal ha' et batteri med op i flyet... dermed går fritflyvningsideen lidt af det og du får en enormt forøget vægt... Du skal søge under noget med fritflyvning... de har en såkaldt "timer", der er en lille urskive der efter en forudindstillet tid hiver i dit haleror så den flyver i cirkler hvis det er det man ønsker... i gamle dage brugte man en lunte som man tændte... Jeg har ikke kunnet finde noget sted på nettet hvor man kan købe en sådan dims, men jeg er overbevist om at man ikke kan bruge en servo mm. man selv laver en eller anden form for elektronisk dims selv der kan styre den... det er i hvert fald ikke noget der er i handel... og vægten bliver meget højere...

Godkendelse af svar
Fra : lillegum

Dato : 01-02-06 10:06

Tak for svaret sflummer.
-undskyld den lange forsinkelse. Glemte at jeg stillede spørgsmålet herinde..