/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Jog med neos cylinder
Fra : Martin_Svenningsen
Vist : 553 gange
100 point
Dato : 25-03-05 10:33

hej jeg har en yamaha jog fine selection med en fuldt original jog motor dog med pillet skive...
det var da i hvertfald hvad jeg troede indtil her den anden dag, hvor ham jeg købte den af fortalte mig at der sidder en cylinder, topstykke, og stempel fra en yamaha neos.... så jeg har lige et par spørgsmål omkring det...

1. Hvad er forskellen på en original neos cylinder og en original jog cylinder
2. Når alt det andet er originalt.. jog udstødning, karburator osv. passer den cylinder fra neos så lige så godt på som den fra jog
3. Er der nogle fordele / ulemper ved at have en neos cylinder på
4. Er det egentlig lovligt at have en neos på en jog

Kommentar
Fra : Splich

Dato : 25-03-05 10:37

De er ens.. der er ingen forskæld... Jeg er ikke sikker på om der måske er forskæld på topstykket med jeg tror det ikke. Så du skal ikke være bekymret for at det er ulovlig. En udstødming passer også fra en neos. det er der mange af delene der gør. Husk det er yamaha der lave begge knallerter så de bruger også de samme dele :D

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 25-03-05 10:39

hmm jamen er der ikke forskellige registrerings numre på de to cylindre

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-03-05 10:56

Godkendelseskoden er den samme på de 2 cylindre, derfor er de fuldstændig ens, og det er ikke ulovligt at skifte, de ligger bare under forskellige numre hos forhandleren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 25-03-05 10:58

okay mange tak.. så er der jo ingen problem ved du palle om topstykket også er ens

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 25-03-05 11:28

Ja fuldstændig ens.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 25-03-05 11:32

palle du får pointene, men må dele æren med Splich som også var til stor hjælp...

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 25-03-05 11:56

Som sagt er begge cylle ens, men stol ikk blindt på at alle delene er ens, husk at neo's har en model "lang" og jog har en model "kort" motor, det betyder intet ved cylle og topstykke, men betyder lidt når du fx. skal købe pakningerne til dæksel og kilerem.. Og ja, ved det fordi jeg har begge scootere.. ;)

Go' fornøjelse!