/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
GPS navigation. hvad skal jeg købe.??
Fra : cccf
Vist : 472 gange
100 point
Dato : 25-03-05 09:14

Min kone og jeg ville gerne en tur til Skotland og køre selv på de små veje,
derfor har jeg tænkt mig at indvestere i en GPS til at tage med i bilen, men jeg har ingen erfaring om dette , så er der nogen som kan andbefale hvad jeg skal købe for at komme rundt på sådan en tur.??

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 25-03-05 09:22

Vi har en Garmin etrex LEGEND, men alle håndholdte, med en vis hukommelse vil jeg anbefale. Det gode ved disse er at man kan forlade bilen og stadig finde rundt. Det kan batale sig at købe i USA, selvom man betaler moms, afgift og forsendelse fik vi vores til ca 1000 under prisen i Dk.
Desuden kan man bruge GPS til geocaching, en sjov sport der er verdens omspændende.
http://www.geocaching.dk eller http://www.geocaching.com

Memuel

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 25-03-05 09:52

Hvad med HP produkter ??

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 25-03-05 09:54

Hvad skal jeg give for den ? der skal være dansk tale og den nødvendige RAM. ?

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 25-03-05 09:58

Hej
Jeg har en Mio168 PDA med indbygget GPS og Windows CE til Pocket PC
• Ingen montering • Kort over hele vesteuropa inkl. norden • Dansk tale og danske menuer

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2026&n=60100&KundeID=mcsAXHHvsgDvRp91c0Y17DTvYgRV84v

og et 1Gb hukomelses kort http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3982&n=60100

jeg er godt tilfreds med den.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 25-03-05 10:02

angående Hp produkter
de er også fine men har EN STOR ULEMPE
hvis den løber tør for strøm mister den alle programmer der er instaleret
en af mine bekente har en (som jeg af og til instalere igen)
dette problem har Mio168 ikke
mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 25-03-05 10:06

Jeg har lige kigget på HP , IPAQ RZ1710 men jeg kan ikke finde ud af hvor i forskellen består , hvad er TOMTOM ? og hvad skal man købe af extraudstyr for at komme på banen ??

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 25-03-05 10:07

jeg glemte prisen
Mio 168 Kr 3.295,00
SD KORT 1 GB Kr 679,00

da jeg købre min var der tilbud så jeg fik det hele til Kr.3700

Mio en kræver ingen fast instalation i bilen
den kan man tage med i lommen hvis det er nødvendig

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 25-03-05 10:15

OK mad- nuser
Hvis jeg køber en mio 168 hvad skal jeg så købe af extra udstyr når jeg skal køre i Skotland. (hvor meget ram behøver jeg, og kan man få dansk tale til at køre i Skotland ?)

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 25-03-05 10:24

hej det eneste du behøver er et 1Gb hukomelses kort
den taler dansk uanset hvor du bruger den.

selve programmet er instaleret når du får den,
men kortene skal du selv instalere,
det er nemmest hvis du har en kortlæset til usb2.0 til din pc.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 25-03-05 10:32

Det kort der følger med dækker det også Skotland ? og har du hørt noget om at den arbejder langsommere med et stort hukommelseskort frem for flere mindre ?.

Accepteret svar
Fra : Mad_Nuser

Modtaget 110 point
Dato : 25-03-05 10:47

ja det gør det
italien, frankrig, tyskland, uk-irland,
benelux, skandinavien, iberia(spanien)
østrig, schweits, chekiet, polen
+ overordnede veje i hele europa.
hastigheden er der ikke forskel på,
men det kan ikke betale sig at købe flere mindre kort.

mvh Mad-Nuser

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 25-03-05 10:57

Tak for svaret Mad_Nuser.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 25-03-05 11:13

det var så lidt

Kommentar
Fra : zandman

Dato : 06-04-05 01:10

Jeg har nu også hørt at man bør sætte max 256 mb hukommelse i en mio 256 for at den ikke bliver langsommere. Men om det passer er selvfølgelig svært at sige. Jeg har ikke fået fat i en endnu men arbejder på sagen. Har helt klart hørt meget godt om den indtil nu.

Kommentar
Fra : zandman

Dato : 06-04-05 01:10

Jeg har nu også hørt at man bør sætte max 256 mb hukommelse i en mio 256 for at den ikke bliver langsommere. Men om det passer er selvfølgelig svært at sige. Jeg har ikke fået fat i en endnu men arbejder på sagen. Har helt klart hørt meget godt om den indtil nu.

Kommentar
Fra : zandman

Dato : 06-04-05 01:10

i en mio 168 skulle der selvfølgelig stå.