/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
kompatibelt til pc
Fra : baker.mc
Vist : 785 gange
50 point
Dato : 25-03-05 02:55

Vil lige høre om der findes et program der kan konventere Mac-filer til pc.

Har brændt backup på en mac. men skulle gerne kunne se/læse de ting på min pc..
men pc'en kan ikke læse hvad der er på skiven.

Så hjælp udbedes.

Hilsen
Baker.mc

Accepteret svar
Fra : krabat

Modtaget 50 point
Dato : 26-03-05 12:47

hvis din vens windows-PC ikke kan læse CD'en, er det fordi du ikke har brændt den i et format WinPC kan genkende.

Brænd dine data igen, helst med Toast, og vælg den mulighed der hedder Mac og PC, eller vælg et strengt PC-format - iso xxxx (her bliver alle filnavne dog reduceret til 8 bogstaver).

Hvis spørgsmålet skal forstås sådan,at du ikke kan åbne de filer, der er på CD'en, fordi Windows ikke kan læse dem, er du nødt til at oplyse hvad det er for filer (hvis du vil have et specifikt svar): Hvad er endelserne, hvilke programmer har genereret dem?

Hvis det er sådan, at du vil konvertere almindelige word, excell og lignende dokumenter til WinPC. FØR du brænder en ny CD, kan de fleste programmer, også Mac-programmer, gemme til Win-platformen. Men derudover findes et dedikeret (købe) oversættelsesprogram, der hedder MacLink DeLuxe Pro, som klarer den slags.

Vær dog opmærksom på, at filer, der regnes som programfiler, ikke uden videre kan oversættes.

Håber, det hjælper dig.

Godkendelse af svar
Fra : baker.mc

Dato : 12-02-06 08:18

Tak for svaret krabat.