/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Charlotte fra HUSET's malerier?
Fra : Helle13
Vist : 962 gange
120 point
Dato : 24-03-05 23:40

Jeg er helt vild med de billeder Charlotte ( fra Huset på tv2) har lavet.
Er der nogen der ved hvordan man overfører motiver til lærred?
Jeg vil også gerne eksperimentere med text,har ladet mig fortælle at man skulle kunne købe nogen skabeloner - men hvor finder jeg det ? Håber at nogen kan hjælpe.

Accepteret svar
Fra : A.C.Rosmon

Modtaget 120 point
Dato : 25-03-05 08:15

Du kan være lidt grov ved din printer, og skære et stykke lærred op så breden passer med hvad din printer kan klare, og så bruge det som papir. Du skal printe ud som til groveste papirtype. Vær opmærksom på, om din printer printer ud i en vandopløselig kvallitet; for så holder billedet ikke i længden. Spænd det færdige resultat op på en blindramme. Efterbehandel evt med Acrylich Varnishsom fås i Clossy (blank) og matt.

Du kan også printe ud på papir, og så skære ud der hvor farven skal gå igennem. Derpå skal du duppe farve på, medens din skabelon ligger på læredet. Bedst til f.eks tekst, hvor du kan flytte rundt med din skabelon på et stort lærred.

Endelig kan du lave en skabelon til silketryk, hvor du laver din printning på en gennemsigtig film, som så bruges, når silken med fotoemulsion skal belyses. derefter kan du bruge akryl eller oliefarve som trykpasta.

Så vidt jeg husker, havde Charlotte adgang til kæmpe printere der kunne trykke vandfast.

Ved flerfarvetryk, skal du først lave farveseparering; hvilket du kan gøre i Photoshop.

Kommentar
Fra : Helle13

Dato : 30-03-05 01:55

Jeg er totalt nybegynder

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-03-05 02:07

Der er noget der hedder printer lærred.

http://www.kunstnerartikler.dk/hp/bindex.htm
http://www.kunstnerartikler.dk/hp/laerred_laerr.htm
Printer lærred nr. 3600 - 10 m.
Ink Jet printer lærred som er specialpræpereret til printere.
Giver helt nye muligheder for brug af din printer.
Halvsugende
Struktur: Fin
Til Ink Jet printere.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 30-03-05 08:26

Hvor i landet bor du? Er det i nærheden af Thisted, kan du komme fofbi på et tidspunkt, og jeg kan lære dig en del på den konto. Ellers kan du gå ind på min hjemmeside, og se hvad jeg laver, og der finde mit telefonnummer; og så må vi tage den derfra. Hvis du har messenger, kan det også være en mulighed.

Kommentar
Fra : hunnerup2

Dato : 30-03-05 13:08

Hejsa..
Kunne godt tænke mig at høre til hvad din hjemmeside hedder a.c.Rosmon. Jeg maler også en del. Men kunne godt tænke mig at lære Hendes teknik(Charlotte fra huset). Kunne bare ik lige se hvad din hjemmeside hed????På forhånd mange tak
Charlotte Hunnerup. Herning

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-03-05 13:10
Kommentar
Fra : hunnerup2

Dato : 30-03-05 13:45

Hej Jakjoe
Mange tak for hjælpe. Har været inde og kigge men kunne ik rigtig finde nogle malerier???
hunnerup2

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 30-03-05 14:44

www.rosmon.dk
derefter

--------===== Rosmons Online Kunst Galleri =====--------- (hvid tekst på lilla stribe foroven)

Gallerier
og derpå tryk på billedet, så deler den sig i 2 gallerier, et til malerier, og et til skulpturer og skulpturelle malerier.

Det er tilsvarende, når du vil ind og se billeder på www.kunstner.dk

Mvh
A.C.Rosmon

Kommentar
Fra : hunnerup2

Dato : 30-03-05 19:58

Hejsa A.C.Rosmon.
Så lykkedes det. Fede malerier
Hunnerup2

Godkendelse af svar
Fra : Helle13

Dato : 05-04-05 19:18

Tak for svaret A.C.Rosmon.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 05-04-05 19:57

Jeg har lige hængt en udstilling op på Gjern biliotek, og skulle du komme i nærheden af Thy er du velkommen til at tage nogle af dine værker med dig, og du vil få nogle tips og triks med dig hjem; og ellers ring eller skriv.

Mvh
A.C.Rosmon
a.c@rosmon.dk