/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hurtigere...
Fra : Pornsim
Vist : 468 gange
55 point
Dato : 24-03-05 22:56

Hej!

Hvordan kan jeg billigt få min PGO Comet, til at køre stærkere.. Jeg har pillet skiven i varioen, og der er tun udstøning på, der er vel ikke andre begrænsninger på en PGO Comet??.. Får man den til at køre hurtigere ved at omdyse den, hvis ja hvad er så godt at omdyse den til??

Med venlig hilsen Pornsim

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 65 point
Dato : 24-03-05 23:11

Ja, hvis du ikke vil ud i det helt store, med tuncylinder og karburator, så skal du se efter at der er god fri passage gennem luftfilter og luftfilterkasse helt hen til karburatoren.
Og en størrer dyse giver også lidt + mere trækkraft, så du skal gå ca 10 op. Hvis du nu har en 50 dyse, så sæt en ca 60 i.
Se også efter at din tunudstødning ikke har begrænsninger i begge ender. (En indsnævning som en spændeskive feks.)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pacman51

Dato : 25-03-05 00:15

køb et k & n filter til en 300 kr... de gir 100% mer end dem fra thansen... og sæt en størrere dyse i.....

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 25-03-05 13:25

Nogen af jer der ved hvor stor std. dysen er i en std. karburartor til en PGO Comet?

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 25-03-05 19:55

Og hvad giver det at dyse den op til 10 str. højer..??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-03-05 21:10

Jeg er ikke klar over hvad der er standard, men nok omkring 55
Så hvis du køber en omkring 65.
Det giver 5km extra, og lidt bedre bundtræk.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Pornsim

Dato : 26-03-05 11:51

tusinde Tak for svaret pallebhansen.