/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Arkitekt M.sc. ADA? hurtigt svar!!!!
Fra : RuneBadune
Vist : 932 gange
100 point
Dato : 24-03-05 20:24

Hvis en person benævner sig som "arkitekt, M.sc. ADA" hvad er man så? Normalt er titlen på en arkitekt "Cand.arc" eller "MAA"...?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-03-05 00:53

Det betyder at han er Arkitekt medlem af ADA: Associerede Danske Arkitekter

Her er deres hjemmeside: http://www.ark-ada.dk/

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-03-05 01:00

Cand. arc betyder kun at han er uddannet arkitekt. MAA er forkortelsen for Medlem af Akademiet. og det er der ikke mange arkitekter der er. ER de, er det et stort kvalitetsstempel. Men så plejer de også at være dyre.

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 27-03-05 22:21

Hvad så med en arkitekt M.sc.? betyder det også "uddannet" arkitekt (ligesom cand.arch.)? Jeg ser ikke pointen i at kalde sig det medmindre man egentlig ikke er uddannet...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-03-05 22:38

Rune - Det skal læses i sin sammenhæng M. sc. ADA. Og det oversætter jeg som Associeret medlem af ADA. I mine øjne er det noget fis. Jeg ville ikke have tillid til en mand der skriver sådan om sig selv. Men du kan jo spørge på ADA's egen hjemmeside. Jeg har givet dig adressen. Arne

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 100 point
Dato : 27-03-05 22:47

Man må vel konkludere at der er ikke er mange arkitekter på Kandu. Men nu har jeg i hvertfald prøvet at hjælpe dig, efter bedste evne. Tror ikke jeg kan gøre det ret meget bedre.

Godkendelse af svar
Fra : RuneBadune

Dato : 03-04-05 15:37

Tak for svaret arne.jakobsen.