/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Kylling med cola?
Fra : 0463
Vist : 3166 gange
50 point
Dato : 23-03-05 23:26

Er der nogen som ligger inde med
en opskrift hvor man blander kylling med cola,
da den er blevet væk for mig?
Med venlig hilsen
Bo

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 23-03-05 23:38

Ja nu ved jeg ikke om det er denne opskrift du tænker på

INGREDIENSER:

1 kylling
3 tomater
1 hønsebouillonterning samt vand
2 løg
2 fed hvidløg, gerne mere
ca. en kvart liter Coca Cola (det skal være dette mærke)
1 kop ærter
1 lille bundt persille til pynt

FREMGANGSMÅDE:

Kyllingen deles i mindre stykker. Tomaterne skoldes og flåes. Kyllingestykkerne brunes i en stegegryde. Tomater, bouillon, hakket løg og fintsnittet hvidløg tilsættes. Coca Cola tilsættes efter smag. Jo mere cola, jø sødere bliver retten. Når kyllingen er mør (efter ca. 45 min.) tilsættes ærter, salt og peber.

SERVERING:

Retten serveres med ris, brød og Aji til.

Ingredienser til Aji
2 små røde chili
1 stor tomat
1 bdt persille
3 fed hvidløg
2 løg
1-2 tsk salt
4 spsk olivenolie
Alle ingredienser pureres til en ensartet masse og serveres.

http://www.maduniverset.dk/show_opskrift.phtml?uid=1493

God påske

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-03-05 23:49

Eller denne

Cola-kylling
Antal: 4 personer
Nationalitet: Alle lande/egne
Varighed: 1 time

INGREDIENSER:
1½ ltr cola light
10 stk rød chili
10 fed hvidløg
1 kylling
FREMGANGSMÅDE:
Kyllingen skæres i otte stykker og brunes i en stegegryde. Når skindet er gyldent tilsættes cola light så kyllingen er dækket. Chili og hvidløg hakkes fint og kommes i gryden. Det hele skal småkoge indtil kødet begynder at falde fra benene. Kyllingestykkerne tages op og saucen jævnes. Serveres med ris eller pasta. Det er vigtigt at bruge cola light, da sukkeret i almindelig cola vil brænde fast ved opvarmning. På trods af de store mængder chili og hvidløg, er retten ikke specielt stærk.

http://www.1st-gourmet.dk/index.php?pageId=2&signId=1&classId=1&pageToShow=contents/showAllRecipes.php&recipeId=1216

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-03-05 03:46
Kommentar
Fra : dabj

Dato : 24-03-05 08:04
Kommentar
Fra : susanne76

Dato : 24-03-05 09:59

Denne er udfra DDV-principperne - ved ikke om det er den du mangler. Siden er i det hele taget med opskrifter efter dette princip: http://opskrifter.heede.dk/opskrifter/

Kylling i Cola Light:
120-170 g kyllingfilet
100 g alm. tomatpuré (fra flaske)
evt. lidt SØD
1 dl cola light
1-2 tsk frisk reven ingefær – eller efter smag
salt og peber
Tabasco efter smag

150 g squash
150 g peberfrugt
125 g løg
1 tsk bouillonpulver
1 1/4 dl vand
salt og peber
hvidløg.

Lægkyllingefileterne i et ovnfast fad. Bland tomatpuré og cola light, smag til med tabasco, ingefær, salt og peber samt evt. lidt SØD. Hæld blandingen over kylligen.

Grøntsagerne snittes i mindre stykker og lægges dem i et fad, hæld bouillonen ved og pres hvidløg over.
Begge fade sættes i ovnen ved 200 grader ca. 20-30 min.
Kyllingefileterne skal være gennemstegte, men ikke tørre.

Forbrug:
2 ekstra-X (alm.tomatpuré)
1/5 dagsration sukkerfri drikkevare
125 g begrænset grøntsag

Kommentar
Fra : martinus8

Dato : 24-03-05 10:09

Skal det forestille det smager godt? Eller er der noget slankende ved det, siden det står under slankekure?

Kommentar
Fra : frueyde

Dato : 24-03-05 13:20

martinus8
det er en opskift fra vægtvogterne, den er både sund og smager skønt selv om det lyder mærkeligt med cola, men den kan varmt anbefales, også er den nem at lave

Godkendelse af svar
Fra : 0463

Dato : 30-03-05 20:55

1000 Tak for svaret ans.
MVH BO

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-03-05 22:09

Selv tak og velbekomme

Hilsen ans