/ Forside/ Karriere / Penge / Budget / Spørgsmål
10  Teil 110
overførelse til bank i udlandet
Fra : bovbasse
Vist : 2793 gange
200 point
Dato : 22-03-05 18:37

kan nogen fortælle mig hvilken bank der er billigst ved at sende penge til bank i udlandet.
jeg skal som afsender betale hele gebyret.

mvh
jan

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-03-05 18:47

Hvor i "udlandet" taler vi om ???

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 22-03-05 18:55

Det er ikke den store omkostning via netbank betaler jeg 20 kr for en overførsel. Jeg mener det koster 100 kr. for at få banken til at overføre hvis du ikke har netbank.
Forskellen mellem banker tror jeg ikke er så stor, men spørg din egen bank hvad de skal have for det.

Kommentar
Fra : bovbasse

Dato : 22-03-05 19:19

det drejer sig om at overføre til norge i dette tilfælde

jeg betaler idag gennem db 20 kr + 100 kr total 120 og det er det gebyr jeg gerne vil have nedsat

Kommentar
Fra : ahj

Dato : 22-03-05 19:30

Når du betaler over netbank koster det 25,- kr. i gebyr - har selv prøvet det. Du skal have IBAN nr. og SWIFT-adresse på modatgers bankkonto.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 22-03-05 19:47

Hej, den billigste bank du kan vælge, er Nordea, har arbejdet som personalechef for en hel del danskere i Norge.

Grunden er at Nordea også har filialer i Norge.

Men husk at med visa og visaelektron koster det 30,- Nkr. pr hævning.

MVH.

Peter Larsen

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 22-03-05 20:58

Hos SEB opretter du en konto herhjemme i det lands valuta du skal sende til.
Så koster overførslen 30.- kr pr gang.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 05-05-06 00:54

Betaler 20 i Danske Bank. Tror det er meget normalt i de store banker. Men svaret på dit spørgsmål er skandiabanken - den er nemlig som oftest helt gebyrfri hvad angår overførsel til udlandet. https://www.skandiabanken.dk/images/customer/3_Nyhedsbrev_02_2005.pdf

Kommentar
Fra : bovbasse

Dato : 05-05-06 02:47

nu er det sådan at jeg betaler 20 kr. men oven i dette betaler jeg 100 kr. fordi jeg skal betale alle udgifter. også dem som har med den udenlandske bank at gøre

Godkendelse af svar
Fra : bovbasse

Dato : 22-10-06 12:40

Tak for svaret refi.