/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Rapport
Fra : icebobo
Vist : 486 gange
200 point
Dato : 22-03-05 14:51

Hej

Jeg er lavet et program hvor der ligger nogle oplysninger i en database.
Jeg skal nu ha lavet så jeg kan udskrive den tekst jeg jeg har fundet ved at søge i programmet.
Mit problem er nu at når jeg har fundet teksten og jeg åbner min datareport så printer den alt ud som er i databasen og ikke kun den tekst jeg har fundet.
Jeg må skulle lave en afgrænsning eller hvad ?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-03-05 15:57

Ja, du skal jo ikke kun skrive hvorfra du vil printe men også hvad. Se i hjælpefilen under Print, der er det forklaret.
Hvis du i kommandoen kun angiver databasenavnet, skriver den alt. Jeg husker ikke lige formatet, men det er godt beskrevet i hjælpefilen. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : icebobo

Dato : 22-03-05 17:42

Problemet er jeg ikke har hjælpefilen :(

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 200 point
Dato : 20-04-05 18:47

Undskyld den lange ventetid, troede at du havde fået hjælp af andre. Tror du ikke du kan finde en lærebog i VB på biblioteket? Du kan jo prøve at søge på www.bib.dk efter Visual Basic. Hilsen Arne

Jeg har selv lige gjort det og fået følgende resultat:

http://bibliotek.dk/vis.php?PHPSESSID=30b815f033a99b98d6de8d0fc0072e3e&origin=sogning&field1=forfatter&term1=&field2=titel&term2=&field3=emne&term3=Visual+Basic&field4=fritekst&term4=&base=dfa&cclbuf=&divbuf=&field8=&term8=&field7=&term7%5B%5D=&term6=&field6=year_eq&x=0&y=0

Der er ialt 463 bøger om emnet.

Godkendelse af svar
Fra : icebobo

Dato : 21-04-05 11:46

Tak for svaret arne.jakobsen.

Jeg fik klaret det på en anden måde, men ellers tak for svaret.