/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
knust stangspids
Fra : josga
Vist : 1538 gange
100 point
Dato : 22-03-05 11:06

Jeg er i besidelse af en Rod Thompson " Wild River " 9/3" - 280 cm casting weight 12-32 g.
Jeg har været så uheldig, at knække spidsen og kan ikke få en ny spids hos nogen forhandler. Stangen er mere en 10 år gammel og forlængst udgået af produktion.

Er der nogen der ligger inde med en sådanne eller ved hvor jeg kan købe den, vil jeg blive meget glad.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-03-05 11:13

I den gode gamle bog "Jeg er lystfisker" er der et helt kapitel om hvordan du selv foretager reparationer af stangen. Prøv det, du ender måske med at blive helt bidt af det. Knæk og Bræk.

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 22-03-05 11:48

Skulle det ikke kunne lade sig gøre at entregrere en spids fra en anden stang, lystfiskere fra min barndom kunne selv opbygge fiskestænger, - så det må da være en mindre ting.

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 100 point
Dato : 22-03-05 13:18

Hej josga
Du kan også prøve at kigge lidt på http://www.rodbuilding.org/library/repair-oquinn.html
Knæk og bræk + god påske
Søren

Kommentar
Fra : josga

Dato : 22-03-05 13:53

spørgsmålet var nok forkert formuleret, det er ikke selve spidsen der er knækket, men den anden ende, den der stikkes ind i samlingen, eller der vor man sætter de 2 halvdele sammen .

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-03-05 13:58

Det kan du også selv reparere. Se den af mig anbefalede bog, der kan lånes på biblioteket eller den af CLAN anbefalede hjemmeside. Faktisk er DEN reparation meget nemmere at udføre end hvis det havde været spidsen.

Godkendelse af svar
Fra : josga

Dato : 11-07-05 22:49

Tak for svaret CLAN.
Jeg har været langsom om at beslutte hvem af jer der skulle have "svaret" dig eller Arne, jeg gar prøvet begge ting, men ikke fundet nogle af metoderne var anvendelige til min stang, så terningen falt på dit nr. så tillykke.
mvh.
josga