/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Gigant Yatzy
Fra : Palle19
Vist : 7050 gange
170 point
Dato : 22-03-05 01:22

Er der nogen som kan reglerne til dette herlige spil, da min mor og jeg spillede det her til aften men da vi var igang syntes vi at det var lidt svært at få 9 rigtige med kun 3 Slag, er dette kutyme eller har vi spillet det forkert. HJÆLP!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 07:48

http://charliespil.1go.dk/fusion_pages/index.php?page_id=5

Yatzy Regler
Der spilles med 6 terninger Det afgøres tilfældigt hvilken spiller der starter spillet.

Spillerne har efter tur 3 kast med terningerne. Efter hvert kast kan man vælge hvilke terninger man vil beholde, og hvilke terninger man vil slå med igen.

Når man har brugt sine 3 kast, skal man vælge hvilket felt man vil sætte resultatet på, hvorefter pointsummen som de gyldige terninger viser bliver registreret.

Hvis man vælger et felt som ens terninger ikke kan leve op til, bliver antallet af point for det pågældende felt sat til 0. Inden man får sat et felt til 0 på denne måde, skal spillet spørge om man virkelig ønsker at gøre det, i tilfælde af at spilleren er kommet til at trykke forkert.

Med 6 terninger kan man kan slå efter følgende: Enere, toere, treere, firere, femmere, seksere, 1 par, 2 par, 3 par, 3 ens, 4 ens, 2 * 3 ens, lille straight (1 til 5), stor straight (2 til 6), royal (1 til 6), hus (2 ens og 3 ens), chancen og Yatzy.

Hvis man på de første 6 felter får 84 point eller derover udløser det en bonus på yderligere 50 point.

Hvis man får slået Yatzy giver dette yderligere 50 point oveni det terningerne viser.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 07:52

Sorry Palle19

Vidste ikke at der var noget der hed Gigant Yatzy, så de regler jeg gav dig dur nok ikke.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-03-05 09:05

Når I spiller med 9 terninger har I da mere end 3 kast. 4 lyder mere rimeligt. Prøv at spille med 4 kast istedet for 3. Hvis det øger spilkvaliteten kan I jo være ligeglade med de skrevne regler. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : Zabatini

Dato : 26-03-05 17:06

Jeg er en inkarneret Gigant Yatzy spiller, og har altid spillet med 4 slag.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-03-05 17:11

Ja så havde jeg jo ret. Men om det er officielle regler elle ej kan jo i virkeligheden være ligegyldigt. Men tak alligevel Zabatini.

Kommentar
Fra : Zabatini

Dato : 26-03-05 17:17

Du har ret, det er underholdningsværdien, der tæller

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-03-05 17:21

Men jeg må da indrømme at jeg heller aldrig havde hørt om Gigant Yatsy med 9 terninger. Men 3 slag med 9 terninger lød squ lidt dumt. Ha ha.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-05 17:25

Nej lille arne. Du har ikke nødvendigvis ret.

Du foreslår en regel, som bekræftes at blive brugt af en anden bruger også, men dette er jo åbenbart ikke nødvendigvis de rigtige regler. Palle19 spørger om der er nogen som kan reglerne til dette herlige spil, ikke om du eller en anden havde en regel der kunne bruges.

Selvfølgelig skal du i flg. din sædvanlige pointliderlige adfærd fremhæve at du har ret, selv om det er en tilsnigelse. Men der er jo 170 point på højkant så du skælver vel og har koldsved af skræk for at palle19 skulle give point til andre end dig.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-03-05 17:35

Klumme - Hvor er du dog en sørgelig lille skiderik. Du har selv indrømmet at du har læst spørgsmålet forkert. Så lær dog at holde din mund. Tror du at du fremtræder som en bedre svarer eller et bedre menneske med din seneste bemærkning???? I de seneste tråde hvor du har overpisset mig, er det mig der har fået point OG TAK. Hvad har du fået?

Dine gentagne angreb på mig synes ikke at have den ønskede effekt. Og det er så det. Lær af erfaring kære Klumme.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-03-05 17:38

Citat
Fra : Klumme Dato : 22-03-05 07:52

Sorry Palle19

Vidste ikke at der var noget der hed Gigant Yatzy, så de regler jeg gav dig dur nok ikke.

Er det svar nok? Eller har du lyst til at kvaje dig yderligere?

Lad nu Palle19 om at vurdere.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-05 17:44

Ja jeg læste sp. forkert.....og????? Det har vist ikke rigtig noget med dit tiggeri at gøre

Du er så pointfikseret, at du skælver når du kan lugte nogen, og ingen adfærd og metoder er dig for ydmygende og sølle for at opnå dem. Du kravler som en hund for at få det mindste point og et lille klap. Folk har fandme ingen chance for at slippe for dig før de har givet dig point. Hvor er du dog lav.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-05 17:55

Sæt dog dette citat ind 1000 gange - Hvad har det med dit ulidelige tiggeri at gøre.

Ja selvfølgelig lader jeg Palle19 vurdere svaret, der er jo ikke andre der skal gøre det, men det er netop dette princip du ikke fatter, og utåleligt og vedholdende maser brugere for at lukke deres sp, og gerne utilsløret peger på dig selv som den suveræne svarer.

Skulle palle 19 gøre det helt korrekte i dette sp. så skulle han ikke lukke det, fordi der endnu ikke er kommet et svar på hans spørgsmål.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-03-05 17:57

Pas lidt på Klumme, jo mere du skriver jo mere beviser du min påstand om at du er syg.

Ja du læste spørgsmålet forkert, det er også OK når man bare indrømmer det. Det gjorde du også. Men dine senere kommentarer var jo kun ondskabsfuldheder imod mig. Og sådan noget er der ingen fornuftige mennesker, der vil acceptere. Du er ude på noget hvor INGEN vil holde med dig. Du bør stoppe med dine svinske angreb. De har intet med spørgsmålet at gøre, og vil KUN få folk til at indse hvor syg din hjerne er.

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 170 point
Dato : 26-03-05 18:01

Nu skal du blot tie stille, og gøre som der blir sagt lille arne, så får du det meget nemmere og sjovere. Har du forstået det??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-04-05 18:52

Palle19 - Du har fået svar på dit spørgsmål, både Klummes HELT forkerte samt andre mere brugbare. Hilsen AJ

Godkendelse af svar
Fra : Palle19

Dato : 08-04-05 19:08

Tak for svaret Klumme.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-04-05 19:44

Jamen lillearne LOOL

Du er godt pisseindebrændt nu hva?? LOOL Baj Baj 170 point.

Læg mærke til hvilken kommentar der blev accepteret som svar:

Citat
Nu skal du blot tie stille, og gøre som der blir sagt lille arne, så får du det meget nemmere og sjovere. Har du forstået det??

Og lillearne [hør] .... det gælder stadigvæk. Gå ud og børst dine tænder, hold din mund og nyd weekenden, uden at nedgøre og sjofle nogle brugere.

Tak Palle19 - Dejligt at opleve folk med sans for humor.

Klumme

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-04-05 20:03

Palle19 - Eftersom Klumme selv indrømmer at hans svar er forkert, og såvel Zabatini som jeg har givet dig meget bedre hjælp, er det meget dumt af dig at acceptere et åbenlyst forkert svar. Du kan trygt stole på, at næste gang du får brug for hjælp, er der ingen der gider at hjælpe dig. Klumme er IKKE superbruger. Han kan derfor ikke bruge pointene til noget. Så de er totalt spildt. Du kan ikke gå ind på Klumme's profil og læse noget om ham og hans historik. (Og det er helt bevidst fra Klummes side). Men har du alligevel lyst til at efterforske Klumme, kan du bruge søgningsmuligheden øverst til højre. Søg på Alle emner og ordet Klumme. Så kommer alle tråde han har deltaget i frem. Læs det. De 140 point kan jeg sagtens undvære. Jeg har så rigeligt. Se min profil.

Og når du så har læst HELE Klummes historik på den svære måde, så ved du hvem der sjofler andre Kandu'er.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-04-05 20:10

Ajiiiii AVS LOOOOL hvor gør det dog ondt lillearne, og det er ikke 140 men 170 mio point lillearne.

Som du plejer at skrive, så kig og læs for helvede hvilket svar Palle19 accepterede. Det er sgu da det, der er FED HUMOR....... men hvordan skulle du dog osse kunne fatte det.

Med hensyn til hjælp fremover, så skulle du nøjes med at udtale dig på egne vegne lillearne og ikke indrage hele Kandu ved at skrive VI. Palle19 skal såmænd nok få al den hjælp han har brug for, om ikke andet så af dem der har humor.