/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Toldafgift i EU?
Fra : SandraFalk
Vist : 2390 gange
50 point
Dato : 21-03-05 21:06

Hvis jeg nu køber nogle varer i eks. Tyskland, skal jeg da betale toldafgift?
Jeg har før købt ting fra Kina, hvor der blev pålagt afgift, men er der noget om at det sker ikke inden for EU?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-03-05 21:10

Nej ikke inden for EU, der er evt. noget med forskelsmoms, men ikke toldafgift.

Kun på motorkøretøjer (registreringsafgift.)

mvh dova

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 21-03-05 21:14

Du skal ikke betale told mellem EU-lande.

http://kortlink.dk/e-indeks/psn

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : als

Dato : 21-03-05 23:06

Der skal heller ikke være moms på den faktura du får fra Tyskland. Det er handel mellem to EU-lande hvor en vare flytter sig fra det ene EU-land til det andet. Sælgeren i Tyskland skal have dit momsnummer og det skal fremgå af fakturaen. Når varen kommer her til Danmark skal du beregne 25% erhvervelsesmoms, men det er moms som både skal gå ud og ind af din momskonto, så reelt kommer du ikke til at betale moms (Egentlig en mærkværdig ordning). Der er ingen told på fra Tyskland. Alt er skrevet ud fra den forudsætning at du er momsregistreret her i landet.

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 50 point
Dato : 22-03-05 08:41

Halloooooo her

Hvis du køber varer i Tyskland som privat = Tysk moms - SOM IKKE KAN FRATRÆKKES I DK - heller ikke hvis du bagefter sælger til et firma, så må de ikke fratrække den tyske moms.

Hvis du køber varer i Tyskland som firma = CVR Nummer skal oplyses samt EBAN (Bank Nr.) = ingen moms på den tyske faktura. Du skal så i DK momsangive importmoms = 25% på dine varer, men dem kan du fratrække i din udgående salgsmoms.

Lars

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 23-03-05 15:55

Tak for svaret larsfrohn.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 24-03-05 12:34

Hej Sandra

Husk at for at importere og aflevere importmoms kræves en speciel tilladelse hos Told & Skat, ellers skal du erlægge A/C beløb hver gang du importerer noget, og så kan du kræve det tilbagebetalt efter afregning = betal med det samme - få penge igen efter 6-9 mdr.

Lars