/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Cancer i skjoldbruskkirtlen
Fra : tina1959
Vist : 708 gange
100 point
Dato : 21-03-05 18:04

Er lige blevet opereret for anden gang, pga cancer.
Er nu fuldstændig drænet for energi.
Nogen der har gode råd eller erfaring ?
Og kan jeg gørenoget selvfor at blive rask?
Hilsen Tina

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 110 point
Dato : 21-03-05 18:25

Hej Tina.
Du kan prøve at tage en blå Gerimax vitaminpille dgl. Den skulle styrke immunforsvaret. Den flydende røde Gerimax skulle give ekstra energi, men jeg kan altså ikke mærke noget, når jeg prøver det. Men når jeg tager de blå Gerimax hver dag, bliver jeg som regel ikke syg. Og sørg for at komme en masse ud i solen og den friske luft.

Og for at styrke helbredet er det en rigtig god idé at spise rigtig mange grøntsager.
Du kan prøve at kigge her: http://www.cancer.dk/ Måske er der noget du kan bruge, om ikke andet, så opskrifterne.

Jeg håber virkelig, at de har fået ram på det hele. God bedring.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-03-05 18:35

Jeg kender en der blev opereret for det sammme for 12-15 år siden, han er rask i dag.
Gode råd kender jeg ikke, ikke udover det ene:"Tænk positivt" Hvor er det let at slynge sådan et råd ud! Nu er du træt og udtømt for energi, og selvfølgelig lidt nede - jeg ville nok selv være langt nede, lige nu.
Hvad med lægen, har han ikke noget optimistisk at sige?
Jeg håber der kommer nogle forstående svar her. måske nogen med erfaring i den sygdom.
Jeg vil ønske god bedring, god påske og god forår og sommer,

Kommentar
Fra : paulaarenas

Dato : 21-03-05 18:42

Hvad med metoden at tænke sig ud af sygdommen kræftensbekæmpelse har nogen procure hvor man kan læse om hvordan man gøre det kontak kræftens bekæmppelse. Grøn te siges også at være godt for meget. Der findes også
en del bøger som kræftpatienter har skrivet, hvordan man kan både tænker og spise sig rask. Du behøve ikke at køber
bøgerne men kan bestille dem fra biblioteket . God forbedring.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-03-05 18:54

Hej Tina

Poulaarenas har helt ret mht. den kinesiske grønne te, den siges at kunne helbrede kræft. En anden ting jeg kan foreslå, er helt ovre i den alternative retning (som mange ikke tror på) men jeg kender en dame der siger, at hun kan helbrede kræft. Jeg har brugt hende i anden forbindelse og jeg er ikke i tvivl om, at hun er en af de helt gode hekse der kan sit kram. Jeg vil gerne give dig hendes navn og tlf. nr. men vil, af hensyn til hende, ikke oplyse det her på sitet. Hun kan en hel del, bla. også frigive negativ energi og give positiv energi.

// Toupie

Kommentar
Fra : susanne76

Dato : 21-03-05 18:57

Hej Tina
Operation og bekymringer i sig selv er nok til at dræne dig for energi. Det tager i sig selv noget tid at komme ovenpå efter en operation, og når der så samtidig er en diagnose som cancer inde i billedet, er det forståeligt, hvis du føler dig noget traumatiseret. Er du psykisk afklaret mht. situationen?
Kosttilskud kan være gode til at booste energien, men man kan også gøre meget mht. den almindelige kost, og jeg kan klart anbefale at du enten kontakter en diætist eller evt. en mere alternativ kostterapeut, som også kan vejlede dig mht. forskellige tilskud til din kost.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-03-05 19:19

Det er naturligt, at du føler dig nedkørt og træt efter sådan en omgang.

Det vigtigste du kan gøre er at passe på dig selv, og sørge for en god sund kost, lad være med at blive stresset og køre dig selv for træt.
Gør tingene i et tempo du synes du magter.

Lad være med, helt ukritisk at falde for en hel masse alternativ kost, naturmidler m.m. Der er ingen belæg for det virker, og det er ikke nødvendigt hvis du spiser en sund og alsidig kost
Der er desværre så mange syge mennesker der i blindt håb om mirakelkure/midler bruger uanede summer af penge på noget uvirksomt eller i værste fald skadeligt.

Og så God bedring til dig, og tænk positivt, det hjælper også.

mvh dova

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 21-03-05 19:24

Jeg vil på det kraftigste fraråde dig at opsøge en alternativ behandler, der påstår at vedkommende kan helbrede kræft. Det er spild af dit håb og dine penge.
Tilgengæld er der jo et væld af alternative tilbud, når det drejer sig om at blive styrket i forbindelse med sygdom.
Du kan eventuelt kontakte en biopat, en heilpraktiker, zoneterapeut, akupunktør. Der er mange muligheder, men vælg endelig ikke en, der lover guld og grønne skove. Kræft kan ikke helbredes via alternativ behandling, men kan gøre kroppen bedre i stand til selv at kæmpe.

Vaxen

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-03-05 19:53

Vaxen, jeg kan godt forstå din bekymring mht mit råd om alternativ behandler, men jeg ville aldrig skrive det hvis jeg tvivlede på hendes (heksens) hensigter og kunnen For ikke at gøre indlægget alt for langt har jeg ikke skrevet alt jeg ved og alt hvad hun har fortalt mig - jeg oplyste om nogle ting og hvis Tina var/er interesseret ville jeg oplyse om mere....men kort fortalt så mener hun (som med mange andre sygdomme) at kræft er psykisk betinget og vil man ikke ændre "levevis"/"tankegang" så kan ingengang hun helbrede eller forhindre at kræften kommer tilbage - hun hjælper kun folk på rette vej, med zoneterapi/healing/tænkning. Jeg tror da heller ikke selv på mirakler, men denne kvinde kan altså nogle ting!! (hun lover heller ikke guld og grønne skove, men er faktisk ret realistisk)
Til sidst vil jeg så oplyse, at hun aldelse ikke er dyr

// Toupie

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 21-03-05 20:59

Hej igen Toupie.

Som du har beskrevet din heks, er det da muligt og sandsynligt, at hun kan gøre en masse godt for en patient. Og ligedes andre former for alternative behandlere, der kan deres kram. Og jo, man kan være heldig, at kroppen kommer så meget i balance, at den er i stand til at helbrede sig selv.
Men at sige, at man kan helbrede kræft, mener jeg er uansvarligt og at lege med meget sårbare folks følelser - og strafbart her i landet, i øvrigt.

Vaxen

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-03-05 21:12

Vaxen, jeg var forberedt på evt. reaktioner lige på den konto, for jeg ved godt hvor "provokerende" sådan en udtalelse kan virke på nogle. Jeg så nok også selv helt forkert ud i hoved da jeg hørte det første gang, for selv om jeg tror på det alternative så er jeg også skeptiker men når nu det er lykkedes for heksen, så kan jeg godt forstå hun fortæller om det (og jeg vidergiver det). Og jeg syntes så ikke, at jeg vil undlade, at gøre opmærksom på at hun findes. Det må så være op til Tina om hun tror på det eller ej og om det er noget hun vil prøve.....om ikk andet så bare for at få energi tilbage....det var faktisk mit udgangspunkt for at skrive, til at begynde med.

......ellers kan vi godt blive enige om at det er uansvarligt, at lege med folks følelser, sårbare eller ej.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 21-03-05 23:04
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 21-03-05 23:06
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 21-03-05 23:11
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 22-03-05 07:09
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 22-03-05 07:35
Godkendelse af svar
Fra : tina1959

Dato : 22-03-05 08:43

Tak for svaret Jernladyen.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 22-03-05 13:43

Selv tak. Håber, du snart bliver helt "fit for fight".
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : tina1959

Dato : 22-03-05 13:46

Hej Alle !
tak for mange gode råd-jeg spiser faktisk vitaminer med ginseng, synes dog ikke jeg kan mærke forskel.
Men jeg kunne da godt overveje at atle med en "heks" - mangler noget konkret at gøre.
Så Toupie bare skriv til min mail :tina1959@yahoo.dk
Indtil videre følger jeg jo bare lægernes råd, synes ikke rigtig jeg har noget alternativ.
Synes det er at spille hasard med mit liv, hvis jeg siger nej til det etablerede system.
Til Maj skal jeg have radioaktiv jodbehandling, og er bage for hvad det kan have af konsekvenser på langt sigt.
Viile gerne undvære det.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-03-05 14:51

Radioaktiv Jodbehandling bruges ofte som behandling ved forhøjet stofskifte eller struma.
Joden hæmmer cellerne i skjoldbruskkirtlen så produktionen af stofskiftehormonerne nedsættes og formindsker størrelsen på skjoldbruskkirtlen.
De fleste skal kun have en enkelt behandling.

Og der er så nogen forholdsregler man skal tage i den første tid efter, men det får du sikkert nærmere oplysninger om hos lægerne.

Men vigtigt, og det skal du begynde at tænke på allerede nu:

Du må i adskillige uger før behandling ikke spise vitaminpiller indeholdende jod, eller naturmedicin af nogen form.

mvh dova

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 23-03-05 11:34

Hej igen
Jeg var ved at søge oplysninger om et antioxdant, baseret på oregano-ekstrakt, som jeg havde hørt er betydelig stærkere en andre antioxidanter, da jeg faldt over denne artikel, hvor der er råd til en cancerpatient der har fået strålebehandling:
http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/brystkr%C3%A6ftvit.asp