/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
ferie med 1-årig???
Fra : loki5
Vist : 702 gange
50 point
Dato : 21-03-05 10:50

Vi er ved at planlægge ferie, og er i 7 sind. Det er i uge 28-29 og vi skal afsted i bil 2 voksne med en 1-årig pige. Vi har før været meget på cykel- og vandreferie i Danmark og Sverige/Norge, men vil nu gerne prøve noget nyt, gerne sydpå. Det skal dog være billigt, ikke for turistet og med mulighed for ture ud i naturen med klapvogn. Der må da også gerne være et par børnevenlige seværdigheder i nærheden, men vi er nok mest interesseret i natur/afslapning. Vi vil også gerne bade, men om det er i pool, sø eller hav er ikke afgørende. Har I nogle forslag??? Er der nogle der har prøvet at leje feriehuse via nettet??? Kigger man på de danske rejseselskabers hjemmesider er det hammer-dyrt.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 21-03-05 11:05

Hej loki5
Vi har i vores familie - fra min soester og jeg var helt smaa - altid vaeret paa koert-selv-ferier og det har vaeret fantastisk! - Nu ved jeg ikke om I selv har telt ellers kan I soege paa kØr selv ferie paa nettet og finde steder hvor et telt allerede er opslaaet til jer paa bestemmelsesstedet. Det har vi ogsaa proevet nogle aar naer Venedig et sted der hedder Ca Savio. Meget boernevenligt, men for vores smag lidt for turistet.
Jeg vil foreslaa Jer at tage til Puglia ('haelen'). En region i Italien der endnu ikke er opdaget af turisterne men som er noget af det smukkeste jeg har set. Naturen er helt uspolerert og der findes en masse vidunderlige 'Agroturismo'er' som er utroligt billige i forhold til de mere turistede steder i Italien. Proev at laes mere her: http://www.initalia.dk/initalia/default.asp
Sig til hvis jeg skal hjaelpe med at finde nogle Agroturismoer til Jer - det er maaske nemmere for mig at soege da jeg taler italiensk.
Haaber I faar en herlig tur!

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 21-03-05 11:31

..laeste lige mit eget svar - altsaa det var ikke min soester og jeg alene - vores foraeldre koerte bilen..

Kommentar
Fra : Yune

Dato : 21-03-05 13:42

I det nordlige italien ligger der søen "largi maggiore", som er en af de fem søer. men denne sø er ikke nær så turistpræget som de andre. man bor omkrig befolkningen, og ikke midt i en turist centrum. kan komme forholdsvis let til alting, når man har en bil med. der kommer en del børnefamilier.
vi har dog camperet, men jeg ved at det er muligt at leje hytter eller campingvogne på nogle af pladserne.

noget som har været en stor hjælp for min fam. når vi skal planlægge ferier er dog at vi er medlem af fdm. her kan man finde alle mulige informationer, som tourplan som viser dig hele ruten til feriemålet med km, tid, vejgebyrer, info om de forskellige canpingpladser, billige hoteller/moteller ned gennem tyskland, info om de forskellige lande i europa osv.

http://www.fdm.dk/public/altomferien/default.asp?menuid=50

håber du kan bruge det til noget.

Mvh Yune

Kommentar
Fra : katho

Dato : 21-03-05 14:33

Som supplement til Yune, kan jeg nævne en anden sø "lago ledro" som osse ligger i nordItalien i nærheden af Garda, men længere oppe i bjergene. En campingplads ( flere ) ligger i byen Molina og det er en meget lille campingplads med adgang til sø, til en pool. Ligger meget naturskønt og i nærheden af gode pizzeriaer, italienske Netto"er, seværdigheder - og hvis man har behov for italiens disney, så er Gardaland som ligger syd for Garda en oplagt og rigtig god oplevelse.
Fordelen ved denne form for ferie, er den at stedet er overskueligt, man kan holde øje med de små uden at blive for stresset, de små vil hygge sig med at kigge på de andre campister, børn, legeplads, grene, sand, vand, mm.
Og de voksne vil slappe godt af.
Det tager ca. 17 timer i bil, hvis det bliver i et stræk, - jeg har aldrig oplevet problemer med små børn på lange ture, de kigger, læser bøger, hører musik, får en chokoladekiks ( eller 2 ), sover, vågner, mediterer.

Hvis du er interesseret kan jeg vist finde linket til campingpladsen, sg til
Katho

Kommentar
Fra : loki5

Dato : 22-03-05 09:25

Tak, for svar til: Katho, Yune og Acilla! I reklamerer alle for Italien, og det er da også en mulighed. Hvordan ligger prisniveauet m.h.t. mad samt det med "at spise ude", (Katho du nævner noget om gode pizzariaer). Til Katho: jeg er da interesseret i omtalte link. Jeg var lige på Google, men der er flere campingpladser og diverse links virker ikke.

Loki

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 22-03-05 09:36

Kaere loki5
Jeg bor i Rom saa det kan godt vaere at prisniveauet her er lidt hoejere end ellers - men vil man ud og spise en pizza kan man noejes med (for 2 personer) at betale ca 20 euro (pizza+vin). Jeg vil tro at paa feriesteder vil det vaere ca det samme.
Skal man ud og spise finere kommer man op paa minimum 15-20 euro pr. naese (selvfolgelig afhaengig af hvor mange retter man bestiller..
Ellers fandt jeg det her link: http://www.italy.dk/turisme/trentino/ledro.htm om Ledro soeen som katho omtaler. Du kan altid gaa ind paa www.italy.dk her er mange sjove beskrivelser og artikler om folks ferieoplevelser i Italien.

Ja det er sjovt nok at vi allesammen naevner italien. Det er nok fordi det er en overkommelig koeretur fra dk - der er lige hvad hjertet begaerer hernede om det er havet, bjerge, soeer eller brede sandstrande man soeger.. Og saa er man naesten altid sikret at solen skinner - og DET er jo ikke en daarlig ting..

Kommentar
Fra : katho

Dato : 22-03-05 09:59

Hej
Jeg fandt et link, hvor du så via denne side kan gå til campingpladsens egen side.
Se, nu må jeg godt nok lige indrømme at jeg sidst jeg var dernede var før Italien kom i EU, det er vel ca. 5 - 6 år siden ( mine unger er store nu, men vi har da snakket om vi snart skal derned igen vi vil bare så gerne se noget andet osse og forøvrigt har vi været på campingpladsen 4 somre )og EU har jo nok betydet at priserne er gået et tak op, men under alle omstændigheder vil det stadig være billigere end Rom.
Jeg kan osse se at campingpladsen har ændret sig siden jeg var der, den er nok blevet lidt moderniseret. Da vi var der - var den eet stjernet, men der var toiletter, vand, el - det som jeg synes der skal være på en campingplads. Jeg tror nu stadig ikke den er røget vildt op i stjerner, dertil har den overhovedet ikke det "storcampingplads med store scener mm" som andre meget store campingpladser i Italien har. Og i den sammenhæng vil jeg gøre dig opmærksom på at hvis du søger efter andre campingpladser i Italien, så vær opmærksom på at de kan være rigtig rigtig store, med plads til flere tusinde. Og jeg kender til børn der er faret vild et sådant sted.

Denne campingplads beboes ( eller gjorde ) af alle typer mennesker, og det vil sige at du kan "risikere" at der eks. i week ender rykker ind med unge, der fester som de nu engang gør. Men jeg synes ikke det har været et problem, igen i forhold til hvad jeg har oplevet andre steder, så er det her en af de roligere campingpladser.

Her var linket
http://www.camping.it/english/trentino/alsole/
Katho

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 22-03-05 10:05

Hej Katho
Nej, hvor ser det bare hyggeligt ud - jeg blev fuldstaendig henfoert i feriestemning af at kigge billeder. Nu var det selvfolgelig ikke til mig.. - men jeg agter da at gemme den under mine foretrukne ..
Feriestemningshilsner fra Acilia

Accepteret svar
Fra : aasekj

Modtaget 50 point
Dato : 23-04-05 23:02

Hej loki5.
Tjekkiet er et rigtigt godt sted med små børn.Specielt det nordlige ved Spindelüv Mühl. Iøvrigt elsker tjekkerne små børn.
søg blot via internettet på Spindelüv Mühl. tag ikke det første og bedste da det ofte er dyrt men kig siderne godt igennem.
Aase

Kommentar
Fra : loki5

Dato : 25-04-05 10:49

Til Aase

Jamen, vi skal faktisk til Tjekkiet!!! Vi skal til Jicin, hvor vi har lejet en hytte, der blev annonceret i mit fagblad. Den ligger ved en badesø, og vi glæder os meget, for vi synes, at der er alt det vi ønsker. Der er naturen, som vi er glade for, og muligheder for vandreture med klapvogn. Der er bademuligheder egnede for en 1-årig, og samtidigt er der mulighed for nogle kulturelle oplevelser. Vi kan f.eks. tage på en 1-dagstur til Prag der kun ligger 80 km. væk, kigge på borge osv. Og så er det rimeligt billigt, og vi har fået anbefalet et par gode restauranter i området. Vi undersøgte ellers ihærdigt Italien som ferieland, men syntes at det var for dyrt. Tjekkiet ligger også tættere på (ca. 1000 km. er der derned), så køreturen i bil bliver kortere, og så glæder vi os faktisk til den "luksus" at skulle bo i hytte. Der er ellers dejlige og billige campingpladser dernede også, og det vil vi nok vende tilbage til når vores barn er blevet lidt større. Det er ikke fordi, at det ikke kan lade sig gøre at campere med helt små børn, (det gjorde vi sidste år), men alligevel...Hermed er rådet også givet videre til andre, der står i samme situation som os. Hvis der er nogen der ønsker links til private hytteudlejere, så vil jer gerne sætte dem ind her.

Loki

Godkendelse af svar
Fra : loki5

Dato : 25-04-05 10:57

Tak for svaret aasekj.