/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Speedstream router 2601 hvordan ?
Fra : Rikki4
Vist : 374 gange
50 point
Dato : 20-03-05 15:29

hvordan sætte jeg min/e printer til netværk så jeg ikke skal have mine pc'er tændt for at kunne printe ud
Rikki
ps du må gerne tegne og fortælle da jeg ikke ved noget om router og pc

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 20-03-05 22:36

Hvis du har en printer, som kan køre på netværk, sluttes denne til routeren. Herefter installere du den softwaresom høre til printeren, på hver maskine på netværket. Din printer vil nu få tildelt en IP adresse på routeren, som du skal bruge til referance, om muligt at give printeren et navn som du kan henvende dig til i opsætningen.

Alternativet er at du køber en printerserver, som sættes imellem router og printer, og ellers gør som beskrevet ovenfor.
Printerservere fås både til LPT og USB.

Har du flere printere, ex. farve og en laser, skal du nok vælge en printerserver med flere porte.
http://www.zitech.dk/Product/SubCategory.aspx?SubCategoryID=608&ProductCategoryID=294 viser dig noget af det udvalg der findes.

Godkendelse af svar
Fra : Rikki4

Dato : 22-03-05 10:58

Tak for svaret severino.