/ Forside/ Interesser / Helbred / Naturpleje / Spørgsmål
10  pve 300
hvad er der i p-piller?
Fra : Iboga
Vist : 2791 gange
50 point
Dato : 19-03-05 23:19

Hej.

Er lige holdt med at spise p-piller fordi jeg ikke kan tåle dem, men vil meget gerne vide hvad der er i dem som gør at min hud er ren.. Når jeg ikke spiser dem, ligner jeg en på 14.. Så jeg tænkte, hvad er der i dem og er det noget der kan fåes son natur pleje/medicin.. ?!?

- Jennifer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-03-05 23:27

prøv at skrive navnet på dine p-piller og søg på dem for eks. på www.netdoktor.dk - det kan vel give et spor - eller spørg din læge

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-03-05 23:27

Nu skal du jo lige vide at P-piller ikke bare er P-piller. Der er mange forskellige slags P-piller. Tal med din læge om det. At du ikke kan tåle de P-piller du hidtil har brugt, er ikke ensbetydende med at du ikke kan tåle P-piller. Du skal bare have nogle andre. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 20-03-05 00:31

Spørgsmålet handler om mandtlige og kvindelige hormoners indbyrdes forhold, som reguleres via p.piller.

Prøv dette link:

http://www.netdoktor.dk/Medicin/skema/p-piller.htm
P-piller med indhold af østrogen og anti-androgen

"Der findes et enkelt middel, hvor gestagen er erstattet af et antiandrogen. Dette middel er velegnet til behandling af bumser [acne], kraftig, uønsket hårvækst [hirsutisme] og andre gener."

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-03-05 00:41

Jennifer

Dit spørgsmål er ikke nemt at forstå. Hvad vil du? Vil du undgå at blive gravid? Vil du have en hud som en 14-årig eller hvad? Vil du opnå disse ting via P-piller eller vil du hellere prøve med alternative midler?

Man kan faktisk ikke læse det ud fra det du har skrevet. Så prøv lige igen! Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-03-05 06:48

Arne p-piller
Nu skal du bare lige vide arne jacobsen, at spørger har stillet et spørgsmål, som er ret klart formuleret - og det handler IKKE om ikke at blive gravid, det har spørger jo angiveligt helt tjek på.

Citat
men vil meget gerne vide hvad der er i dem som gør at min hud er ren

Så det er faktisk ret nemt arne jacobsen, at læse ud fra det spørger har skrevet, hvad det er spørger har spurgt om - og så synes jeg du skulle holde inde med at spille karl smart i din gl.kendte nedladne tone og fortælle spørger, at hun "bare" skal have nogle andre p-piller - Hvor i helvede ved du det fra???

Jeg ved godt, at du har fortalt herinde (GAAAB) at du har besteget mere end 500 kvinder (stakler), men det giver dig altså ikke en gynækologtitel, som du kan pynte din fantasifulde profilside med.

Accepteret svar
Fra : 1975

Modtaget 50 point
Dato : 20-03-05 07:17

Gunden til at din hud bliver ren er at sådan reagere din krop på den type p-piller. Eller skulle man sige på tilførelsen af homoner.

Det er ikke alle der oplever at huden bliver renere, det kan lige så godt være det modsatte. Der er nogle der tager på af p-iller men der er også nogle der taber sig.

Endelig er der nogle der ikkke mærker nogen som helst forandraning, andet end regelmæssig mens og beskyttelse af graviditet.

Hvis det er fordi du gerne vil undgå uren hud ved at tage "det der gør det" for dig i p-pillerne, så tror jeg altså ikke det bliver let. du kan muligvis tage nogle andre homonstoffer, men så kan det være du tager på. Og det er jo heller ikke så fedt.

Du kan få din læge til at ordinerer dalacin, det er en væskse på dupper på bumserne.
Ellers kan du prøve med skinoren som er en creme.

Hvis du synes du hellere vil bruge naturmidler, vil jeg anbefalde trea tree oil, endten dup olien på eller køb en sæbe med det i.
du kan også drikke gyldenris te og endelig masser af vand.

Desuden kan en tur i solarie også hjælpe.

Held og lykke :)

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-03-05 11:13

Hej Iboga.

Vil lige oplyse dig om et mærke, der har hjulpet en masse piger med uren hud.
P-pillerne hedder Diana Mite - og lægen anbefaler dem ofte til piger med uren hud - og til piger der har svære menses smerter.

Kan du heller ikke tåle disse, så siger jeg som 1975, at Australien Tea Tree Oil er formidabel til uren hud (den rene koncentreret), samt en tur i solarie i ny og næ!

Her kan du læse lidt om Tea Tree Oil, som er et 100% rent naturprodukt, og som fremstilles på baggrund af økologiske principper.
Bemærk, at der er en meget lille risiko for allergi ved brugen af midlet.

http://www.australianbodycare.dk/abdk/faktaindex.htm

Er dit hudproblem stort, så husk at der altid er muligheder for at få huden pæn igen. En hudlæge vil til hver en tid hjælpe dig, hvis det er muligt!

http://www.apoteket.dk/servlet/apoteket/artikel?cx=702&id=7639

Held og lykke

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-03-05 11:18

Iboga, undskyld jeg lige bryder ind.

creamy

se her http://www.kandu.dk/dk/spg/62923

Hilsen ans

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-03-05 11:22

Hold da op, points! Tak for tippet Ans

Godkendelse af svar
Fra : Iboga

Dato : 20-03-05 19:31

Tak alle til for svarene.

1975, Tea Tree Oil skriver du? Hmm... se det tror jeg altså at jeg vil prøve.. Og solarie... Det prøver jeg.. :) Tak!

arne.jakobsen, aldrig har jeg oplevet noget ligende for en respons.. Hvis du nu sætter dig ned og læser ordenligt i stedet for at skinne mit spørgsmål igennem, er er mit spørgsmål ikke så svært at forstå. Og hvis du virkelig har kneppet 500 piger burde du også have mere pli og forståelse overfor piger og ikke være så inkompentent. Desuden hvis du abulot vil vide det så har jeg prøvet 3 forskellige mærker p-pilller fra den billige, til mellem prisen og til den dyre.. Så....

Men tak for dit dejlige svar klumme, det lunede mig at læse det.. Du burde faktisk få på point for det i sig selv. Rart at læse at arne.jakobsen belev sat på plads.. herligt.. I love it!!..

Ang min hud, så er den bare at den er enormt fedet.. Altså vird mig og du har en flaske olie. høhø.. Overdrivelse fremmer forståelsen.. Jeg kan rense mit ansigt om morgen og om formiddagen er det fedtet igen.. Det er nu ikke så meget bumserne, får dem næsten ikke.. Men jeg har så fedtet hud i ansigtet at jeg ikke kan lægge make-up. Men vil da klart prøve det der Tea Tree Oil... Dejligt at du lige nævnte at der er næsten ingen allergisk reaktion ved det, creamygirl! Tak.

Og ans det er helt okay at du ligge brød ind.. :)

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-03-05 19:41

Hej igen Iboga.

Hvis det blot er en fedtet hud UDEN hudorme og bumser, så er den 100% ren Tea Tree Oil måske ikke lige det rigtige at bruge, da det virker bedst på den mere belastede hud med urenheder til følge. Én fedtet hud har derimod godt af dagligt at blive renset i en god skin tonic..

Held og lykke..