/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Tab af vand på Ford Transit
Fra : holger2
Vist : 333 gange
100 point
Dato : 19-03-05 20:24

Hej, jeg har en Ford Transit 2,5 D fra 95,

Den har smidt vandet i dag, det løber ud under det plastik skjold der dækker over tand remmen.
Der under sidder også vand pumpen, er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg ser om det er motor blokken der er revnet eller vand pumpen der er kaput ?

Jeg har lige skiftet kile remmen hvis det hjælper nogen.
jeg ville blive meget glad for hjælp...
mvh
lars

 
 
Kommentar
Fra : valde.


Dato : 19-03-05 20:54

Hvis du har haft frost sikret så er det nok ikke blokken der er røget. Hvad med slangerne? Er de møre? Hvis ikke du finder nogen utætheder så er der ikke andet for end at fylde vand på, hvis ikke der løber noget ud, må du starte motoren, så du får tryk på så skulle du nok kunne se så stor en lækage, Vandet må du så tømme ud igen, eller frostsikre

Kommentar
Fra : emesen


Dato : 19-03-05 21:45

Prøv at kigge her:
http://www.kandu.dk/dk/spg/62986


Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 20-03-05 00:01

Det er garanteret vandpumpen der er gået det passer også fint med at du har skiftet rem og strammet den op som derved belaster lejet i vandpumpen som sikkert stod for at skulle skiftes. Jeg har set det en del gange
Mvh Sune

Kommentar
Fra : dova


Dato : 20-03-05 00:38

Kunne lyde som vandpumpen, blokken er nok ikke revnet hvis du har frostvæske på.
Men umiddelbart synes jeg ikke det lyder rigtigt, at vandpumpen skulle sidde derunder???
Den bliver da normalt drevet af kileremmen, men det er måske anderledes end normalt på den der model??
Men i teorien, kan det også komme fra toppakning/topstykke og så bare løbe ud under det skjold.

mvh dova

Kommentar
Fra : kogalejy


Dato : 20-03-05 18:56

Hvis du går tilbage i datoerne vil du finde masser af samme spørgsmål som dit, tit har jeg givet et råd som jeg også vil give dig. Anskaf en dertil indrettet lille pumpe med et manometer på, monter den på ekspansionsbeholderen eller køleren, motoren skal være kold og systemet fyldt helt op med vand, pump så tryk på, det svarer til at mtoren er varm, så kan du stille og roligt efterse hvor vandet pipler ud. Rar at ha, til en anden gang. mvh Mogens

Kommentar
Fra : DragonDK


Dato : 23-03-05 11:16

Det er stortset samme motor som Citroen og Peugeot brugte i deres gamle CX'er og 505'er. De har et ry for at revne topstykket, eller hvis du er heldig, så er det kun toppakningen der er røget. Du kan evt. fylde tryk behloderen op med vand og starte bilen og så holde øje med om det sprudler og bobler fra beholderen - er det tilføldet, er der meget stor sandsynelighed for at topstykket er revnet eller toppakninger er gået. Hvis du vælger at reparere, så skal du sikre dig at købe nye strækbolte, når du skal montere topstykket igen.

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177414
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407827
Brugere : 218875

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste