/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Trojaner?
Fra : jabco9240
Vist : 265 gange
50 point
Dato : 17-03-05 21:49

Hej!

Min virusscanner har netop fundet følgende, som den dog kun kalder "suspicious" og ikke fjerner: w32/Salm.A@bd.

Hvad er det? Er det en trojaner eller? Skal den fjernes - og hvordan?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-03-05 22:02

Fundet her på: http://www.trendmicro.com/vinfo/grayware/graywareDetails.asp?SNAME=ADW_NCASE.C
Har søgt på google med: w32/Salm.A@bd

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-03-05 22:10

Den nye og opdaterede version af online scanneren hos Trend Micro klarer 'næsten' alt !!!

http://housecall.trendmicro.com

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-03-05 22:47
Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 18-03-05 11:00

Jeg prøver lige igen:

Er det en virus/trojaner/spyware eller hvad det hedder altsammen?

Venligst ikke svar med et link, som jeg alligevel ikke umiddelbart kan overskue, hvad betyder....

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 18-03-05 11:12

Hmm... det har severino ellers oplyst i sit link :
Citat
Alias:
Adware-180Solutions, Trojan-Dropper.Win32.180Solutions.a,

W32/Salm.A@bd, <------------------------------------------------------------- Her har du den !!!

Win32:Trojano-803, TR/Drop.180Soluti.A, TrojanDropper.Win32.180Solutions.A

Threat Type: Adware <-------------------------------------------------------- Det er 'reklame' snavs !!!

Systems Affected: Windows 95, 98, ME, NT, 2000, XP <------------------------- Du bruger et af disse systemer !!!

Løsning ? Prøv nu lige mit link til Trend Micro og scan for såvel Spy-/Adware, som for Virus i een arbejdsgang

Det er jo et link til en on-scanner hos et annerkendt sikkerhedsfirma

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-03-05 11:18

Ps.

Uninstalling the Adware Program

ClickStart>Settings>Control Panel.
Go to Add/Remove Programs.
Locate the following and uninstall if found:
Uninstall 180search Assistant
Close Add/Remove Programs window.

..og VIGTIGT :

Du skal slå systemgendannelse fra før du scanner (disable) og slå den til igen bagefter. Læs :

1.) http://www.trendmicro.com/en/security/advisories/win_me_clean.htm (Engelsk)

..eller/og :

2.) http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/rstrui.htm (Dansk)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 18-03-05 11:46

Nu forsøger jeg at scanne med Trend Micro Housecall online-scanner. Men der sker blot det, at boksen "Real time Protector" kommer frem og bliver ved i ét væk at gøre opmærksom på "infection w32/Salm.A@bd" i search assistant/saap.exe.

Så jeg tror slet ikke at processoren laver andet end at bruge kræfter på det - og dermed står Houescall'en bare og "tænker" (timeglas)

Hvad skal man så gøre?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-03-05 12:01

Afinstaller først programmet, hvis det kan lade sig gøre. Jeg oversætter :

Vælg : Start->Indstillinger->Kontrolpanel-> klik ikonen; Tilføj/fjern programmer. Find '180search Assistant', mærkaf og klik på [Fjern]

Prøv så igen.

..ellers er det muligt du må spørge de 'rigtige' eksperter : arlet eller i forum på Spywarefri.dk. Det er muligt du må køre en Hijackthis og lægge en log her, hos arlet eller hos spywarefri !

Hijackthis henter du her : http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe

..og en vejledning her : http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm

Har du prøvet denne on-line scanner : http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-03-05 12:06

Øeehhh... den der pop-up dialogbox. Kommer den fra dit eget antivirus program ? Så prøv lige at stoppe det engang, medens du on-line scanner

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-03-05 17:46
Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 18-03-05 20:01

Trend Micro Housecall fandt ikke "min" ADWARE, til gengæld fandt den følgende 7 trojanere:

TROJ AGENT.Q
TROJ STRTPAG.AAJ
TROJ HARNIG.GEN
REG SEEKER.D
TROJ SMALL.A

skal jeg prøve trojanhunter for at få fjernet dem eller? Og hvad med en oprindelige ADware - den er der stadig....

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-03-05 20:24

http://www.trojanhunter.com/products/TrojanHunter.exe
30 dage gratis prøve den fjerner den

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-03-05 07:59

Valgte du ikke [Clean] eller [Delete] da du var hos Trend Micro og scanningen var færdig ??? Det burde have klaret ærterne. Jeg spørger dig lige igen :

Har du prøvet denne on-line scanner : http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm ???

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : jabco9240

Dato : 19-03-05 13:19

Tak for svaret molokyle.