/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
bregning af afkast ved investeringsforen~
Fra : wezzler
Vist : 856 gange
100 point
Dato : 17-03-05 19:08

Jeg er lidt rundt på hvordan afkastet beregnes ved en enkelt investeringsforening?

Det drejer sig ang. udloddende med friemidler og danske aktier.

Hvornår skal omkostningsprocenten beregnes med... ultimo?

Jeg tænker på en investering på ca. 100.000 kr og hvordan omkostningerne påvirke dette og afkastet?

Hvordan beregnes afkastet?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-03-05 21:23

Afkast er det samme som overskud. Netto indtjening (altså efter skat, afgifter, revisionsomkostninger o.s.v.) minus Investeret kapital = Afkast.
Afkastningsgraden er afkastet i procent at den totale investerede kapital.

Accepteret svar
Fra : DAF_direktoer

Modtaget 100 point
Dato : 18-03-05 09:10

På Dansk Aktionærforenings hjemmeside under punktet Analyse finder du en simpel simulerings/beregningsmodel for pensionsopsparing/investering i investeringsbeviser. Adressen er:
http://www.shareholders.dk/analyse/kapitalforvalter.asp

Mvh

Claus

Godkendelse af svar
Fra : wezzler

Dato : 23-03-05 22:30

Tak for svaret DAF_direktoer.