/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Udskiftning af ny til brugt bil? Gode rå~
Fra : kaliandrina
Vist : 486 gange
100 point
Dato : 17-03-05 18:14

Vi er i den situation, at vi skal flytte ind til byen (Amager). Vi købte for snart 2 år siden en helt ny Skoda Octavia Classic+, som jo er en pænt stor bil. Vi mangler at betale ca. 112.000 kroner af på den. Da vi ikke kommer til at bruge den særlig meget, maks 1 gang om ugen, plus det, at det ikke er særligt fikst at have en stor bil når man bor i byen, overvejer vi at sælge den, og købe en lille, brugt bil. Men, så er det vi ville høre nogle gode råd om det overhovedet ville være økonomisk smart?

En brugt bil vil jo koste meget mindre i afdrag om måneden, ca. det halve af hvad vi giver nu, plus vores forsikring ville være lavere, men ville det være fjollet, når man tænker på at en brugt bil hurtigere skal have nye reservedele? Vi er lidt i vildrede, og håber at nogen herinde har et godt råd.

Hilsen Louise

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-03-05 18:52

Hvis jeg var dig ville jeg beholdt skodaen, den kender du, køber du en brugt bil så ved du jo ikke hvad du får, det kan blive dyrt: men kan dere skrue så kan dere købe en 20000 kroners bil, og have den som hobby.
alimak

Kommentar
Fra : pims

Dato : 17-03-05 20:03

Det kommer lidt an på, hvor brugt den skal være. For 20000kr kan man sagtens få en fin bil, men man skal påregne en del arbejde på den. Men hvis i kun kommer til at bruge den en gang om ugen, ville det være for dyrt overhovedet at ha' en bil. Den koster penge, bare at have stående. Og på Amager er der altid en bus i nærheden, plus at man kommer nemmere rundt på cykel i de smalle og ensrettede gader. Håber i finder ud af det.
Hilsen Pims.

Kommentar
Fra : kaliandrina

Dato : 17-03-05 21:31

Tak for kommentarerne indtil videre. Vil bare lige bemærke at en bil til 20.000 kroner ikke er en mulighed, da hverken min mand eller jeg er særlig fingernemme eller mekanik-interesserede. Det er heller ikke en mulighed at undvære en bil fuldstændigt, da vi bruger den til at besøge familie der bor andre steder på Sjælland. Jeg ved godt at det er dyrt at have en bil stående, men spørgsmålet er bare hvorvidt det ville være dumt at udskifte en 2-årig bil (som har kørt 23.000 km) med en brugt bil - ville det være dumt økonomisk, altså ville vi tabe mange penge? Tak for jeres kommentarer :)

Accepteret svar
Fra : hans1125

Modtaget 100 point
Dato : 17-03-05 23:12

de penge i vil spare i afdrav om måneden . vil i bruge op i benzin og udgifter på værkstedregninger hvis i køber en brugt bil.så behold jeres skoda det betaler sig i længden

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 18-03-05 08:36

Hej kaliandrin.
Der er ingen tvivl om, at så ny en bil med så få km på bagen, vil være let at komme af med, netop fordi den stadig er meget ny, med hensyn til reparationer .
I Skal jo også tænke på, en bil der ikke bliver brugt, står også og forfalder stille og roligt og taber værdi.
Hvad nu hvis i havde en mindre bil, ville i så bruge den mere end den store, er svaref ja så kunne jeg selv godt fristes til at gøre et byt,
MVH patrol2.

Godkendelse af svar
Fra : kaliandrina

Dato : 18-03-05 21:11

Tak for svaret hans1125.