/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hundelegetøj
Fra : jesperkrogslund
Vist : 2267 gange
50 point
Dato : 17-03-05 11:02

Vi har et problem med at finde legetøj til vores hunde, som de ikke bider i stykker. Vi har en dansk/svensk gårdhund samt en stor blanding, og de er begge to helt vilde med at bide legetøjet i stykker, og når legetøjet er ødelagt går turen til videobånd m.m. Derfor ville det være rart hvis der er nogle der har nogle gode ideer til legetøj, eventuelt hjemmelavet, som kan tåle en rigtig hård behandling, for alt det vi indtil nu har fundet i diverse butikker er ikke holdbart nok, selvom de nok ved hvad de skal have for det...
Håber der er nogle med nogle gode ideer.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-03-05 11:23

Vores schæfer-vaps havde i mange år sådan en orange "bold", der normalt bruges til at holde fiskenet flydende. Den var bestemt ikke til at tygge i stykker, og han var vild med at spille fodbold med den. Tricket var, at de små huller, hvor nettet normalt skal igennem, kunne han lige sætte bisserne i, og dermed løbe rundt med den. Om den er sund for tænderne, ved jeg ikke, men den var bestemt billig i brug!

Ellers findes der jo disse kraftige reb, som jo kan bruges indtil de er godt gennemtyggede... - men dem har i sikkert prøvet

Vaxen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-03-05 11:24

en bådfender godt oppust
eller findes der en akriverings terning til store hunde i hårdplast (kan dog ikke anbefales til pit/armerikan staf/rotweiler ) da deres kæbe bid kan være formeget for den. har endnu ikke hørt om "nomale hunde" der har ødeløgt den / knust den

Kommentar
Fra : bne

Dato : 17-03-05 11:25

Et par meter KRAFTIGT tov, forsvarlig tacklet i enderne og med et par store knuder midt på kan underholde hundene i timevis....

Accepteret svar
Fra : bne

Modtaget 60 point
Dato : 17-03-05 11:25

Et par meter KRAFTIGT tov, forsvarlig tacklet i enderne og med et par store knuder midt på kan underholde hundene i timevis....

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-03-05 11:28

Vedrørende Bustercubes. Vi har prøvet den i flere versioner, men den tygges i stykker i løbet af kort tid. Plastikken er ganske enkelt ikke kraftig nok til voldsom brug.

Men den med bådfenderen der, den synes jeg lyder rigtig god! Bestemt værd at prøve!

Vaxen

Kommentar
Fra : 1975

Dato : 17-03-05 11:29

Hvad med en 1/2l plast flaske, evt. med en godbid proppet, så kan hundene koncentrer sig om at få maden ud af flasken.

Ellers kunne det måske være en idé at købe nogle tæpperester og så måske flette eller binde nogle strimler sammen af det.

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 17-03-05 11:51

Et par store rå okserørknogler gør stor lykke her hos mine goldens, og de bides kun meget langsomt små.
de fungerer i øvrigt også fortrinligt som naturlige tandbørster.
Jeg køber mine i Føtex, og beder slagteren om rørknogler, evt. halverede.

vh
dorthe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-03-05 12:40

Lidt voldsom for en dansk/svensk, men en basketball.
De er af tyk gummi, og hunde kan ikke få fat i dem med tænderne.

Sådan en havde min schäfer længe, og den bold kunne tåle alt, undtagen at jeg kom til at køre den over med lastbilen

Men umiddelbart kunne det da også tyde lidt på manglende opdragelse siden vovserne går til angreb på videobånd og diverse.

Jeg har da med held vænnet mine hunde af med at æde legetøjet, og så givet dem nogen oksehudsknogler at gnave i.

En anden ting er, at det er da heller ikke helt ufarligt, hvis de f.eks. æder stumper af det de bider i stykker, der skal ikke meget til før en hundemave bliver blokeret så kræet skal opereres.

mvh dova

Kommentar
Fra : jesperkrogslund

Dato : 17-03-05 12:55

Til Dova

Selvfølgelig er det mangel på opdragelse når hundene går til angreb på videobånd osv. men den lille har vi købt som 2 årig fra et internat i oktober, så det tager noget tid at opdrage hende, specielt fordi vi ikke ved noget om hendes fortid, da hun blev indfanget fra gaden. Vi ved også at det overhovedet ikke er godt for hundene at spise diverse ting, det er derfor vi prøver lykken her.

Til rotw

Vi har prøvet sådan en aktivitetsbold i hård plast, men det holdt ikke mere end 2 dage, så var den gået i stykker. De fandt aldrig ud af det med maden indeni, både den lille og den store syntes bedst om at bide i den.

Tusind tak for de gode ideer indtil nu.

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 17-03-05 13:00

Hej

Jeg har selv hund med lignende symptomer som dine to: Den ELSKER at gnave istykker!!
Det råd 1975 giver, kan jeg ikke anbefale idet rådet omkring plastflasken jo ikke løser så meget og hvis dine hunde er som min, så er de flasker splittet i atomer in no time. Det med tæpperester (eller fyldte tennissokker som nogle også bruger) er heller ikke for smart, idet det bestemt ikke er sundt for hundens mave og tarme såfremt den kommer til at sluge en nylontråd som evt. vikler sig fast.
Hos os bruger vi bla. det råd som itgrafen også angiver - rå okserørknogler (som man evt kan proppe noget hunde-lækkert et-eller-andet fast i for at gøre det mere spændende. En af de der orange (men desværre ikke så billige) ball-stik bolde er også effektive., men ellers kan vores hund nu godt lide at gnave løs på en ca. ø5-6 x 30-40 cm kæp.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 17-03-05 13:27

Et godt slidt håndklæde - helst et, der ikke er vasket, så det lugter lidt af jer - bind en solid knude på midten. Det kan gnaskes, smides og trækkes i af en hund i hver ende. Og skulle der komme en trævl ned, så kommer den ud af sig selv igen.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 17-03-05 15:29

Mange gode forslag er bragt i dette forum, måske bortset fra plastikflasken. Her kommer jeg med mit forslag, som måske kan bruges. Vi køber tørrede okseører (ikke griseører), til vor mellemstore hund. Den bruge næsten 1 uge på at få has på et enkelt øre. Da vi bor i Sønderjylland, køber vi vore produkter ved Agrosam, Rinkenæs http://www.agrosam.dk/index.htm og ved Avifauna, Kollund http://www.avifauna.dk/ Priserne ligger ca. på 4-6 kr. pr øre alt efter mængdekøb. Vor hund elsker at få grise- eller okseører, men sidstnævnte er et noget længere tidsfordriv. Værd at prøve.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-03-05 17:59

en anden ting en god lang gå tur med "spor" eller spreder deres maden ud over græsset og lad dem selv finde det
de har rigtig godt af at bruge snuden og bliive mental trætte

du bruger den vel til jagt ??

Kommentar
Fra : natasja_hansen

Dato : 29-03-05 13:25

Du kan selv lave legetøjet...
Tag en cola flaske og lave små huler over det hele, også butter du godbider i.Men hullerne skal ikk være for store, men lige så godbiderne kommer ud.... Så ruller hunden den rundt for at få dem ud..det er et godt lejetøj til de firbenede...De elsker det....Og det er tidsfordrivende

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-03-05 14:17

natasja_hansen prøv at læse højre oppe :> 1975: Hvad med en 1/2l plast flaske, evt. med en godbid proppet, så kan hundene koncentrer sig om at få maden ud af flasken.

Ellers kunne det måske være en idé at købe nogle tæpperester og så måske flette eller binde nogle strimler sammen af det.

minere hunde er det en god ide til store er det ikke særligt holdbart

Kommentar
Fra : mille_pigen

Dato : 31-03-05 18:43

Det ville være smart, hvis i prøvede at købe et bideting. det er en masse snore flettet sammen, og det er meget stabild.

Kommentar
Fra : Angoranar

Dato : 02-05-05 16:51

Mine hunde leger tit med en snor fra et tryllesæt. (selvfølgelig er den bundet i enderne så den kun er 5-6 cm lang).

Godkendelse af svar
Fra : jesperkrogslund

Dato : 31-05-05 11:14

Tak for svaret bne. Vores eneste problem er nu bare at de hiver i hver sin ende og er så optaget af legen at de vælter rundt.....