/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Service pack 2
Fra : bigdad
Vist : 403 gange
100 point
Dato : 14-03-05 18:24

Jeg har Winxp Home Edition på min pc.... alt virker ok, men når jeg opdaterer og ligger service pack 2 ind, kan jeg IKKE få min printer (Canon SmartBase 190 (USB)) til at virke... har prøvet at slå firewall fra, hjælper ikke, har prøver at af / genfinstallere drivere også uden resultat....
Har også haft problemer med min browser når sp2 er installeret....
HVAD ER DER GALT ???

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-03-05 18:32

Har du også installeret opdateringerne til SP2 ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 14-03-05 18:36
Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 14-03-05 18:55

Efter SP2 har de fleste producenter udgivet nye versioner af deres drivere. Der er ikke automatisk opdatering på disse, så når du efter installering af SP2 finder et af dine produkter der ikke virker, skal du kalde producentens hjemmeside. Hvis der ikke findes en SP2-opdatering, er du på "spanden" men Canon har dem ihvertfald.
Check hvilke produkter du har på din PC, gå ind på deres hjemmeside og download en SP2-Upgrade.
Det skulle kunne klare dine problemer. M.v.h. AJ

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-03-05 20:41

Har ikke haft held med at installere sp2. Hver gang jeg har forsøgt går min computer ned, så det er næsten umuligt bare at lukke windows op.. Jeg har så kontaktet øh, jeg tror, det var microsoft hjemmesiden, om sp2. Et sted kunne jeg beskrive mine problemer og give tilladelse til, at de undersøgte min computer...... Det var i går. Jeg skulle få svar inden vistnok 24 timer....... Har ikke fået svar, men nu kan min computer ikke modtage mails mere.......
SUK, SP2 har fanden vist skabt...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-03-05 20:51

nu har jeg kontaktet dem igen...
bigdad, kik på de links du har fået af JacobS. Der er mulighed for e-mail support..... Hvis du tør...........

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-03-05 23:00

Har du fået for mange problemer kan du jo lige lave en systemgendannelse til før problemet opstod
Mvh Sune

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 20-03-05 00:13

Hejsa bigdad

Jeg tror dit problem bliver løst hvis du gør som arne.jakobsen skriver . gå ind på Cannons hjemmeside og opdatere en driver der understøtter SP2.
Hvis det ikke virker så kør din gamle driver i feks. Win 98 tilstand.
Hilsen Oscardino

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-04-05 21:03

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-04-05 21:15

OOooh, arne j. Hvor er de guldkorn, der løste bigdads problemer??
jeg venter spændt, for jeg har heller ikke haft held med SP2 endnu..

En af ulemperne ved at lukke et spørgsmål, er at når spørgsmålet er blevet lukket, så skal man BETALE for at læse tråden. Det vil sige, at der er færre chancer for at nogen kommer med flere gode råd.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-04-05 21:38

Birgitta, læs hele tråden. Jeg mener at der er kommet mange gode og anvendelige svar. Som spørgsmålsstiller skal man da heller ikke lukke spørgsmålet hvis man ikke har fået gode svar. Det mener jeg altså at bigdad har fået, men som så mange andre, læser han bare spørgsmålet og skrider.

Du skriver:
Citat
En af ulemperne ved at lukke et spørgsmål, er at når spørgsmålet er blevet lukket, så skal man BETALE for at læse tråden. Det vil sige, at der er færre chancer for at nogen kommer med flere gode råd.

Det er jo ikke rigtigt. Den der stiller spørgsmålet skal ALDRIG betale for at læse sit eget spørgsmål eller de indkomne svar. Andre der ønsker at læse hele tråden SKAL betale 10% af pointene for at genåbne tråden, men KUN én gang.
Det er yderst sjældent at der kommer flere gode råd til et spørgsmål der har stået åbent længe. Så det er faktiskt smartere at lukke sit spørgsmål og oprette et nyt (Måske med en bedre formulering og/eller henvisning til det første spørgsmål). At et lukket spørgsmål giver mulighed for at få 50% af sine point tilbage, bør heller ikke glemmes.

MEN: Først og fremmest: HAr man fået gode svar, bør man efter min mening lukke sit spørgsmål.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-04-05 21:41

Birgitta - Da bigdad kun stiller spørgsmålet og aldrig svarer, kan hverken du eller jeg vide om de mange svar har løst hans problem.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-04-05 14:32

Joo, hvis du VIL misforstå, a.j. -så KAN du da godt det, -selv om jeg nu sætter en ære i at skrive et entydigt og forståeligt dansk.::
Så jeg forklarer én gang til for prins knud: "...En af ulemperne ved at lukke et spørgsmål er, at når spørgsmålet er blevet lukket, så skal man BETALE for at læse tråden...." ---Dermed mener jeg naturligvis, at JEG -og alle andre (undtagen bigdad og svareren)- skal betale, hvis bigdad lukker sit spørgsmål, og vi ønsker at se svaret eller har nyt at føje til debatten.

Og a.j. Hvis du lukker et spørgsmål og opretter et nyt, -så skal nye svarere jo betale for at læse det gamle spørgsmål hvis du vælger at sætte en henvisning i det nye spørgsmål, sådan som du foreslår.

Og jeg synes lige så godt at et lukket spørgsmål skal være et KVALITETS-tegn. Altså, man lukker ikke sit spørgsmål hvis ikke man har fået et nogenlunde brugbart svar.

Så kan alle andre kandu-brugere, som i fremtiden har problemer med SP2 -forvente at få noget for pointsene når de fremover søger på "SP2", læser spørgsmålene og køber svarene. Hvis et lukket spørgsmål ikke er en slags garanti for, at der er et eller andet --i det mindste delvist brugbart svar, --så vil man da hellere oprette et nyt lignende spørgsmål end man vil betale for det gamle..

Det er igen den gamle diskussion om man skal betragte kandu som en slags underholdende konkurrence eller om det skal være en slags almen tilgængelig vidensbase. Det bliver vi aldrig enige om, -og så længe der ikke er nagelfaste regler på området, så må vi nok acceptere begge slags brugere.
...............Og så er der liiiige den 3. slags brugere, der bare kommer flyvende, -stiller et spørgsmål og aldrig lader høre fra sig igen.............. --DEM får du ikke ram på heller, a.j.. -Og DE kunne måske også have større glæde af at læse gamle tråde.... ---som ikke var blevet lukket.....

Godkendelse af svar
Fra : bigdad

Dato : 07-06-05 06:30

Tak for svaret arne.jakobsen.
Tak for hjælpen og undskylder det sene svar..... Havde faktisk glemt det....