/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Fjernundervisning / Spørgsmål
10  jensalexa.. 300
mails fastlåst som dbx
Fra : britj
Vist : 615 gange
300 point
Dato : 09-09-02 01:37

Jeg er lige skiftet til XP og kan ikke finde opskriften på, hvordan jeg får mine mail-foldere med indhold overført. De fik extension som .dbx ved udskiftningen - hvordan er det nu lige, jeg får dem gjort brugbare igen ?
Venlig hilsen
britj

Kommentar
Fra : nixdorf

Dato : 09-09-02 01:58

har du klikket på filer og så importere i dit mail program ?
ellers prøv at se her
http://www.pctip.ch/downloads/dl/20474.asp
http://chattanooga.net/~scochran/DBXtract.htm

Accepteret svar
Fra : nixdorf

Modtaget 310 point
Dato : 09-09-02 02:06
Kommentar
Fra : strarup

Dato : 09-09-02 12:55

Hej britj,

øh... hvordan har du skiftet til Win Xp... ved at f.eks. opgradere fra Win 98 til XP... eller fra en ren Win XP installation fra bunden af?

hvilken version af windows brugte du før?
samt hvilken version af outlook express?

i win 98 ligger *.DBX filerne som regel i mappen... -->
C:\WINDOWS\Application Data\Identities\{-et eller andet hexidecimalt halløj-}\Microsoft\Outlook Express\*.dbx

og i win2000/XP i mappen... -->
D:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Identities\{-et eller andet hexidecimalt halløj-}\Microsoft\Outlook Express\*.dbx
(eller Administrator udskiftet med den profil du er logget ind med)...
det ka' i visse tilfælde være nødvendigt at ha' slået hvis skjulte mapper og filer for at få dem frem eller ku' se den...

i Win 98 ligger adressekartoteket i mappen... -->
C:\WINDOWS\Application Data\Microsoft\Address Book\navn.wab

og på Win2000/XP i mappen... -->
D:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Microsoft\Address Book\navn.wab

det du ka' gøre afhænger af hvordan dit system er bygget op... jeg går imiddeltid ud fra at du er opgraderet fra Win 98 (evt. med Outlook Express 6) til Win XP, og at du har dine gamle mails liggende i den mappe nævnt ovenfor i relation til Win 98... hvis det er forkert må du endelig sige til... så det ka' blive rettet til den måde dit system er bygget op på...

du finder dog en go' vejledning på det link Nixdorf har sendt...

men det du ka' gøre er at kopier hele indholdet af den mappe over i en anden mappe, for det første for du en extra backup hvis noget sku' gå galt...

herefter gør du i den outlook express, du har i Win XP, det at du du går op i menuen "filer" og trykke på importere --> meddelser... og her vælge den version der passer til den version du lige har hentet filerne fra... (umiddelbart gætter jeg dog på dette er Version 6)... men når du har trykket på den har du 2 valg muligheder... Hovedidentitet og OE6 lagrings mappe... klikker ok... hvis du her ikke for muligheden for at vælge hvilken mappe du ska' hente filerne fra... enten den du har kopieret dem over i... eller fra original mappen... ska' du vælge "OE6 lagrings mappe" i stedet for... her markere du så det hele og trykker på OK, og du er nu på vej til at importere al din gamle mails ind i den nye...

herefter gør du det samme med adresse kartoteket... filer --> importere --> adresse kartotek og hvis den ikke peger på mappen... så få den til at pege på... -->
C:\WINDOWS\Application Data\Microsoft\Address Book\
så gå der ned og markere filen, og tryk ok...

så sku' du gerne ha' fået hentet din gamle mail, smat adresse kartotek ind i dit nye WinXP outlook express... hvis dit system er lavet på den måde... ellers så meld tilbage hvordan dit system er bygget op... eller improvisere ud fra disse oplysninger...

håber ikke det er for rodet...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 09-09-02 15:51

Hej Britj!

Er du kommet videre?

Jeg bruger det, at have Outlook Express i en selvstændig defineret mappe. Som jeg jævnligt tager Backup af.

Ved skift ti Windows XP eller andet ligger jeg bare mine data ind igen og definerer derefter Outlook Express til mappen med data under indstillinger > vedligeholdelse > lagringsmappe.

Udover det har man også mulighed for at exportere andre indstillinger.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 09-09-02 20:53

Strarup for pokker kender du begrebet KORT og PRÆCIS LOL.... skolelæreren ICQ on.

Kommentar
Fra : britj

Dato : 11-09-02 01:43

IH, hvor er I hjælpsomme ! Jeg skiftede fra WinME til XP og det gik fint, da jeg fulgte nixdorf´s link. Måske skulle jeg afprøve Bjarne´s mappesikring.

ha´det herligt
Britj

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 12-09-02 14:17

Hej Britj,

har du fået det til at funke nu så, både med de nye samt de gamle mails?

eller er da stadigvæk noget der driller?

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : britj

Dato : 13-09-02 00:34

Tak for svaret nixdorf.
Pardon, jeg havde ikke lagt mærke til "godkend"-kommentaren. Starups forklaring sagde vist det samme, blot med mange flere ord.
Venlig hilsen
Britj