/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
surftown Æ Ø and Å problemer
Fra : rudik
Vist : 603 gange
19 point
Dato : 14-03-05 14:49

er det bare mig, eller har en af jer, også haft Æ Ø og Å problemer med surftown.?

her er en ganske alminde lig html fil, som jeg har vaglt at kalde test www.rudik.dk/test.html

jeg har skrevet til surftown, og har gjordt det hele weekenden igennem. men de siger at det ikke kan have noget med deres servere at gøre. personligt mener jeg, at det er deres servere den er galt med.

//rudik

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 14-03-05 16:42

Hej
Som almindelig tekst skulle det ikke være problemer hvis du bruger en standart text font
men som filnavn (billede, htm, mm.) må du ikke bruge æøå og special tegn
de eneste du må bruge er _ - 0123456789

et extra tip: brug kun små bogstaver til filnavne.

mvh Mad-Nuser

webmaster på www.blaeks-prutten.dk

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 14-03-05 16:52

hvilket program har du brugt til at lave filen med ?

der plejer ikke at være problemer med Surftown
jeg kender flere der bruger dem.
jeg bruger selv B-one

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-03-05 17:31

jeg har skrevet fil navnet med smt, jeg har ikke brugt mere end 8 tegn, jeg har ikke brugt tal, jeg har ikke brugt Æ Ø og Å i filnavnet.

hvis du trykker "vis kilde" kan du jo se koden, og jeg har skrevet koden i notes bog, ikke noget særligt, bare en HURTIG html fil.

jeg ved ikke om du/i kan se dette link, men det er der hvor jeg får support fra surftown, så kan i se hvor ringe service de yder. http://support.global.surftown.com/index.php?_a=tickets&_m=listview&_i=PXD-64269

//rudik

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-03-05 18:14

jeg vil godt spørge.

Kan i se en helt mærkelige mærkelige tegn på siden her www.rudik.dk/test.html eller kan i godt læse de Æ'er Ø'er og Å'er der er?

hvis der er mærkelige tegn, så gå op i jeres browser, "vis" --> "tegnsæt" klik på vestligt, hvad ser i så?

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 14-03-05 18:40

ja jeg kan godt se tegnene hvis jeg skifter til "Vestlig"

jeg bruger Microsoft Frontpage 2003 til at lave hjemesider med,
det er der ikke så meget "bøvl" med.
hvis du bruger notesblok skal du angive hvilket tegnsæt der skal bruges
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">

så burde du ikke få problemer.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-03-05 18:49

jeg bruger faktisk slet ikke noget nomalt. bruger et cms system

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-03-05 18:51

men ham tyskeren der har programeret det har da vist lavet en fejl et sted, for jeg kan godt se, hvis jeg skifter fra kandu.dk til rudik.dk/fil.php skifter den jo tegn sæt

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-03-05 19:01

eller os har jeg kommet til at ændre noget inde på surftowns kontrol panel.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 19 point
Dato : 14-03-05 22:14

Prøv at bruge dette i stedet:
æ = &aelig;
Æ = &Aelig;
ø = &oslash;
Ø = &Oslash;
å = &aring;
Å = &Aring;

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-03-05 22:41

det kan jeg ikke, jeg køre over et cms system.

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 19-05-05 21:33

Tak for svaret severino.