/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
Skævt!?
Fra : Dirty_joker
Vist : 487 gange
100 point
Dato : 14-03-05 11:36

Hey..
Der er en øvelse jeg bruger i mit fitness center hvor man sidder på en bænk og nærmest læner sig over den mens man tager en stang med kg på op og ned.. Men nogle gange syntes jeg jeg udfører den skævt! Sker der noget ved dette?? Mine muskler ser nærmest skæve ud når det er!..

Og sker der noget ved man bagefter har ondt i ens håndled i et stykke tid??

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 14-03-05 12:24

du må selvfølgelig ikke træne skævt hvis du gør det er det enten fordi der er for meget vægt på eller du simpelhen bare træner forkert du må lige få fat i en instruktør som kan vise dig den korekte trænings måde

mvh Granslam

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 14-03-05 12:28

Nu er der forhåbentligt en instruktør der ved hvad det drejer sig om, som kan vurdere om øvelserne bliver udført hensigtsmæssigt.

Nu er det altid meget vigtigt, ved balastning mens kroppen er ude over sin balanceakse, ved f.eks. vrid og bøj til siderne, at man ikke overbelaster, idet der slet ikke skl meget til før man kan få skader. Så hvis du har fornemmelsen af, at du gør noget skavt, skal du enten lade være, eller få lært hvordan du gør det rigtigt.

Ondt i håndled bagefter?
Ja det skyldes overbelastning, og bør indikere at de udsætter dem for for stor belastning.
Jeg er selv opereret i begge håndled for en lidelse man ikke udelukker skyldes forkert eller for hård belastning, og det er der mange der lider af.

mvh dova

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 14-03-05 13:15

Jeg synes også du skal enten tage mindre vægt på, eller bruge en anden øvelse, der træner de samme muskler. Der må være en maskine, der kan det samme.
Du skal lytte til din krop, og hvis det gør ondt et stykke tid efter så stop. Det er jo ikke bare muskelømhed det drejer sig om her..

Godkendelse af svar
Fra : Dirty_joker

Dato : 02-06-05 15:22

Tak for svaret dova.