/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Nyt bad
Fra : prettymor
Vist : 280 gange
20 point
Dato : 13-03-05 21:53

Hej vi er ved at lave nyt badeværlse hvor det øverste stykke puds har været malet er der nogen der ved om det kan fjernes
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-03-05 21:55

Er det pudset eller bare malingen der skal fjernes, og hvad er det meningen du vil gøre ved væggen bagefter, fliser, glasvæv eller...?

mvh dova

Kommentar
Fra : prettymor

Dato : 13-03-05 22:01

Det er kun malingen der skal væk, og der skal fliser op bagefter

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-03-05 22:11

Du kan sagtens sætte fliser op på malingen, hvis det sidder godt fast.
Ellers kan du slibe eller skrabe det løse væk.

mvh dova

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 13-03-05 22:17

Jeg anbefaler at du tager alt pudset af, fordi du skal have hele væggen rettet op med puds, inden du kan opsætte fliser, så det vil i sidste ende være det nemmeste. -- Men jeg kan godt anbefale dig at vandskure væggene så, og kun opsætte fliser i vådconerne, det har vi gjort, og det er konen meget glad for.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 13-03-05 22:48

Hej pettymor

Du har egentlig fået svaret her:

Citat
Du kan sagtens sætte fliser op på malingen, hvis det sidder godt fast.
Ellers kan du slibe eller skrabe det løse væk.

mvh dova

...... jeg kan lige tilføje, at det kan være en god ide at slibe eller skrabe godt i malingen - dette for at fliseklæben kan hæfte ordentligt på væggen.

God fornøjelse med projektet
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 13-03-05 22:54

Du behøver ikke gøre så meget ud af det, lim du bruger idag er så stærkt at det nok skal holde.