/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Polske træpiller - erfaringer??
Fra : BerndJ
Vist : 3201 gange
100 point
Dato : 12-03-05 20:38

Har fået tilbud om polske piller ved navnet "Barlinek". Er der nogen som har erfaringer med dette mærke?? Jeg skal give 1.500 kr. pr. ton, inkl. levering i 25 kg sække (og inkl. moms).

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 12-03-05 20:43

Pilleklubben har gode erfaringer.

http://forum.pilleklub.dk/forum_posts.asp?TID=6&get=last

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 12-03-05 20:50

Kan du ikke fortælle lidt mere om det tilbud du har fået. Barlinek er nemlig også navnet på en polsk by hvor der ligger en del træindustri. Vi kører nemlig til Barlinek på Lørdag, iøvrigt tror jeg kvaliteten er udmærket.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 12-03-05 20:56

Har fået tilbuddet via lokal vognmand (via annonce i en gratis ugeavis), som vist nok henter pillerne i Køge havn. Pillerne har navnet Barlinek - flere oplysninger havde han heller ikke (bortset fra, at de - naturligvis - var gode)..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-03-05 21:36

jeg har dårlig erfaring med træpiller fra polen. Selv om man lovede HP kvalitet
var der glasuld, bark og byggeaffald i træpillerne.
Så det er ikke mere træpiller fra polen.
For øvrigt er prisen du nævner ikke særlig interessant i forhold til danske piller
af HP kvalitet.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 12-03-05 22:52

her er nummeret på en dansk vognmand som bor i Barlinek han kender formodentlig træpillerne og prisen på dem Jens Chr. Siig tel.: +48 95 746 12 89
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 12-03-05 22:52

her er nummeret på en dansk vognmand som bor i Barlinek han kender formodentlig træpillerne og prisen på dem Jens Chr. Siig tel.: +48 95 746 12 89
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 12-03-05 23:35

jeg har også haft polske træpiller de har ikke træfarve ,og de lugter forkert, om de er blevet bedre med årene ved jeg ikke .
mvh patrol2

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 100 point
Dato : 13-03-05 06:12

Tag en prøve, læg en træpille i et glas vand.
Den skal opløses inden for to min. ligger pillen som en
uldklump i vandet er der bindemiddel i. Det lugter også
forkert. En træpille skal brænde let ved hjælp af en lighter.
Hvis ikke kan det skyldes bark i træet.

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 13-03-05 07:06

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Bæveren

Dato : 14-12-15 13:38

Jeg tror umiddelbart, at tyske træpiller eller "german pellets" er ret udbredt. Man kan få dem billigt mange steder. F.eks. hos http://www.absolut-traepiller.dk/

vh