/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Import af schweiz bil
Fra : jarl246
Vist : 4048 gange
100 point
Dato : 10-03-05 09:46

Overvejer som privat at importere en dieselbil årg. 94- fra Schweiz, da de skulle være rustfri.
Nogen der har en a-z opskrift på hvordan man lettest gør det. Her tænkes primært på restgæld, transport til DKK, evt. faldgruber hos forhandlerne og om det overhovedet er besværet værd ?
Jeg synes ikke der er nogen besparelse ved at købe hos importører ifht. danske biler

Jarl

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-03-05 11:15

Ja, det er gode biler fra Schweiz eller fra et godt stykke nede i Tyskland, selv om dem der sælges til eksport, allerede er skrotbiler i henhold til deres miljøregler.

Selvfølgelig kan du spare lidt penge ved selv at hente en bil, men det er noget bøvl, med hjemtransport, o.s.v.

Og det kan sagtens lade sig gøre, at finde fine importbiler her i DK, og så selv stå for toldsyn, syn, og registrering.

I linket her kan du læse en del om det, selv om det drejer sig om bil fra Tyskland, fremgangsmåden er den samme.
http://www.hi-speed.dk/Guide_Import/Import.html

Besparelsen på selv at importere, er ikke væsentlig større end hvis du køber herhjemme.
Og registreringsafgiften der skal betales, gør at bilen i mange tilfælde vil være dyrere end en tilsvarende der har kørt her fra ny.
Plusset er dog, at du får en bil i bedre stand, hvis du vel at mærke tager en del forholdsregler med rustbehandling, ellers går det helt galt i løbet af kort tid.

mvh dova

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 10-03-05 12:58

Husk at når du importere fra schweitz kommer der told og moms oven i,det gør der ikke fra tyskland,for at spare det kan ejeren selv udføre køretøjet hvorefter du kan handle den i tyskland,så er der sparet lidt.
Jeg har hentet en del biler selv og svaret afgift af,og har altid selv kørt dem hjem,det er som regel billigst at tage toget ud til sælger og eftersom der idag er gps anlæg,så er der ikke særligt svært.
Pas på i schweitz,bilerne kan sagtens være plumrådne..
Der er nok ikke det helt vilde at spare men man kan være heldig at finde lige netop den bil med det udstyr som man vil have,i en superstand og som regel er udvalget osse størrere når det kommer til special biler..

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 10-03-05 13:05

Hvis du påtænker at handle i Tyskland hos forhandler og evt bruger mobile til at finde bilen på,skal du bemærke at en del biler kun sælges til eksport,dette skyldes at forhandleren ingen garanti skal stille for en eksport handel,men derimod skal give garanti hvis han solgte den i Tyskland...Et godt alternativ ville osse være at bruge ebay,hvis man tør,det har jeg selv gjort med succes..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-03-05 13:06

Ja, men husk bare, at udstyr er noget af det man rigtig kommer til at betale i dyre domme for ved afgiftsberegningen.

mvh dova

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 10-03-05 13:09

Hvis bilen er over 10 år gammel må de ikke lægge afgift på udstyret...

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 10-03-05 13:25

Husk osse lige på at hvis du påtænker at hente selv med en autotransporter(har jeg selv gjort,lånt af min ven)så kan det hurtigt blive dyrt i brændstof,som regel er der jo 1000 km og mere bare derned,hvis det er sydtyskland..
Mvh Alex

Kommentar
Fra : jarl246

Dato : 10-03-05 16:01

Tak for mange gode svar.
Alex, skal jeg forstå det således at man mister alle reklamationsmuligheder overfor sælger ??. Hvis dette er tilfældet giver jeg hellere lidt mere for bilen i DKK.

Accepteret svar
Fra : AlexBJeppesen

Modtaget 100 point
Dato : 10-03-05 17:40

JA det skal du,hvis der står ohne fur export...
Jeg har iøvrigt os en bekendt der har været ude for at når han var fremme hos den pgl bilforhandler i Italien,var det slet ikke den afbillede bil der var hos forhandleren,men mens man nu lige var dernede,blev man prakket alt muligt andet på og fyldt med undskyldninger..
Men nu skal du ikke blive skræmt helt væk fra ideen pga hvad jeg skriver...
Har du flere spm så ud med dem
Hvor der handles der spildes....
Jeg vil sige at det snildt kan betale sig at importere hvis det drejer sig om special biler..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-03-05 18:48

Ja, jeg ville nok stadig foretrække, at finde en uden afgift her i landet, og så slippe for alt besværet med at få bilen hjem.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : jarl246

Dato : 01-04-05 13:14

Tak for svaret AlexBJeppesen.