/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Lokalt netværk mellem 2 pc'ere
Fra : vapsen
Vist : 732 gange
200 point
Dato : 08-03-05 18:06

Jeg har lige købt min egen pc. og for at få internet på dem begge to købte jeg også en D-link DI-604 router.
Internettet virker fint, men jeg kan ikke få lavet noget netværk mellem min og min mors computer.
Kan jeg ikke få en detaljeret beskrivelse af hvordan man helt fra bunden laver et netværk, sådan jeg kan dele mine filer og mapper. Det må gerne være så detaljeret som muligt. jeg har nemlig alfrig arbejdet med netværk.

MVH. Rolf Kjærlund

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-03-05 18:21
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-03-05 18:26

Spørg hvis du er i tvivl...så skal du nok få hjælp.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 08-03-05 18:39

Hvor bor du henne? Hvis det er i nærheden af mig vil jeg meget gerne komme og hjælpe dig med at opsætte det, da det kan være meget svært at forstå ved skriftlig forklaring!

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 08-03-05 19:13

Hvilke udgaver af Windows kører du på de to PC'ere?

Hvis blot den ene af dem er Windows XP, så findes der en Windows Wizard, som kan køres på WinXP, den vil så lave en diskette som du sætter i den anden pc, og som regel så vil dit lokale netværk virke.

Du kan også gå ind i Hjælp på en af pc'erne (denne hjælp er bedst på WinXP), og skrive noget om lokalt netværk, der vil du nok finde nogle vejledninger som kan virke for dig.

Meget kortfattet, så er det du i princippet skal gøre, det er at du skal vælge at dele "Filer og Printer" på en eller begge PC'ere.
Og sikre dig at begge PC'ere er med i den samme "arbejdsgruppe"
Dernæst skal du højreklikke på den printer/mappe som du vil dele på netværket, og vælge deling fra pop-up menuen.

Detaljerne i denne meget kortfattede princip vejledning vil være afhængig af hvilke versioner af Windows som du benytter.

mvh. Per F.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 200 point
Dato : 08-03-05 20:32

Her finder du gode ting omkring opsætning af lokalnetværk:
http://www.wintip.dk/win32/guides/net/index.htm

Hvis du ikke kan opnå forbindelse, som angivet ovenfor skulle du prøve, at installere NWLink Netbios protokollen på begge PC'er da det ofte vil være en hurtig og sikker genvej til at løse problemet.
Du kan læse mere om det i artiklen på linket eller spørg videre her.

Godkendelse af svar
Fra : vapsen

Dato : 08-03-05 21:51

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : Jackie88

Dato : 10-06-05 18:57

Hej.

Er der nogen der kan hjælpe mig. Jeg har et problem med mit netværk mellem min bærbar og min stationær computer. De kan ikke se hinanden men jeg kan godt gå på internettet på dem begge. Jeg har prøvet at køre den netværksguide der er i windows xp men det hjælper ikke. Der er windows xp på dem begge.

Jeg håber der er nogen der forstår mit problem og kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen Jackie 88

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-06-05 19:25

Jackie88, du bør jo oprette et spørgsmål selv da dette er lukket, men prøv, at installere NW LInk Netbios protokollen på begge maskiner og prøv at kigge i linket længere oppe på denne side.