/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Realkredit/Boligkredit lån
Fra : classic26
Vist : 1669 gange
100 point
Dato : 08-03-05 14:57

Hej
Har nogen erfaringer at øse med om realkreditlån kontra boligkreditlån(bankernes lån)
for og imod!

mvh Steen

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 110 point
Dato : 08-03-05 15:07

Man opnår nok et større lån i realkreditinstituttionerne.
Bankerne er hurtigere, og giver lån på "Kreditforeningslignende vilkår. Lige så billige og med fleksrenter. Det er vist mest en temperamentssag hvad man foretrækker.

Kommentar
Fra : hans_ussing

Dato : 08-03-05 15:10

Hej
Det er en fordel at have realkredit i realkredit og banklån i bank.
Så er du ikke lommen på banken, og du behøver ikke at ændre din realkredit lån, hvis du flytter bank.

Vi bruger RD og er glade for dem.

Hans

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 08-03-05 15:14

Jeg har lige fået et fint tilbud fra BRF-kredit,med en rente på 2,7 % og garanti for at renten aldrig bliver óver 6% over de næste 30 år.Prøv at sende dem en mail,hvad du ønsker,så er jeg sikker på du får et godt tilbud.
oz1eqp Arne

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-03-05 15:27

Du kan også tage 4% obligationslån hjem over 30 år. Kursen er rimelig pt og renten stiger aldrig. En anelse dyrere end flex. Skulle rente stige er muligheden for at nedsætte sin gæld ved konvertering god.

Leg evt med tallene på www.rd.dk

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-03-05 15:32

De lån bankerne giver under "Kreditforeningslignende forhold" Er bundet på samme måde som kreditforeningslån, og de kan ikke kræves indfriet, fordi man skifter bank. Det er lån som bankerne giver fra en fælles pulje, på en eller anden måde, Man slipper for de store kurstab der er ved de billige realkreditlån.
Spørg i din bank/sparekasse, de giver dig de helt rigteråd i den slags sager. De lån jeg taler om er nok ikke så almindelig kendte, banken/ sparekassen fortæller gerne om dem

Godkendelse af svar
Fra : classic26

Dato : 30-03-05 15:56

Tak for svaret valde..ja, det er nok en temp. sag i dag

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 30-03-05 16:19

Ja selv tak