/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Front Page 2000 og Web server
Fra : Anli
Vist : 461 gange
200 point
Dato : 08-03-05 08:17

Jeg har problemer med at åbne min hjemmeside rigtigt i frontpage 2000 på min PCér.
Nogle af undersiderne vil ikke åbnes uden jeg skal kalde op til nettet gennem IE opkaldsforbindelse.

Har prøvet at af/geninstallere frontpage uden det hjalp, jeg fik denne meddelelse undervejs:

> Der er ikke adgang til konfiguration af Microsoft Personal Web server <
For at komme videre derfra måtte jeg trykke OK.

Har en fornemmelse af at det er Microsoft Personal Web server som volder mig problemer, hvordan aktiverer jeg denne.
Har prøvet med Systemgendannelse til et tidspunkt hvor jeg mener at problemet ikke var, dog uden succes.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-05 10:11

Visse funktioner i FrontPage skal udgives til en server med rontPage Extensions for, at de virker.
Hvis du fortalte hvilken type sider du har problemer med ville det være lettere, at se om der er en sammenhæng der.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 08-03-05 10:19

Du skal installere PWS som følger med Windows. Er den installeret, finder du den under Start->Programmer->Tilbehør->Internet-værktøjer.

PWS bruger man normalt kun, når man lokalt vil køre serverside kode som PHP, ASP, Perl eller lign.

Man skal ikke have en server installeret for at se og bruge Frontpage eller at se hjemmesider, hverken på nettet eller lokalt på din harddisk. Er du sikker på det ikke er din HTML kodes link der 'halter' ???

Eller redigerer du dine sider direkte on-line ??? (Dette har jeg absolut ingen erfaring med [..for langsomt] og Frontpage bruger jeg ikke [..dårlig kode der ikke validerer korrekt], men Notesblok (notepad.exe))

Prøv at uploade din hjemmeside og læg et link hér, så kigger vi på din kode

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-05 10:23

Visse funktioner SKAL uploades til en server med FrontPage extensions for, at de virker, om du har anvendt sådanne funktioner fremgår ikke af spørgsmålet,men sådan er det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-05 10:25

FrontPage hjælp:
Citat
Bemærk! Hvis du udgiver på et sted på en lokal computer, får Webstedet kun alle FrontPage-funktionerne, hvis computeren er en server, hvor serverudvidelserne eller tjenesten SharePoint Team Services er installeret

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-03-05 10:35

PWS skal dermed også være aktiv på din computer, hvis du vil teste sider der bruger Frontpages specielle funktioner.

...endnu en grund til at gå langt uden om Frontpage. Koden der genereres overholder ikke Web standarderne, som de anbefales af http://w3.org

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-05 10:38

>>Alt det man ikke forstår er noget skidt<<

Godkendelse af svar
Fra : Anli

Dato : 08-03-05 11:11

Tak for svaret molokyle.
Det var mine HTML koder det var galt med, uden jeg vil gå nærmere her.

Under - Start->Programmer->Tilbehør- som du anbefaler, fandt jeg ikke Internet-værktøjer.

Så jeg kunne heller ikke finde PWS, om det har nogen betydning da Frontpage "arter" sig igen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-05 11:16

>>Alt det man ikke forstår er noget skidt<<

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-03-05 11:35

Anli -> Så har du nok ikke installeret PWS da du skulle vælge elementer i custom installation af Windows ?

Du kan vælge at installere serveren via. Start->Indstillinger...->Kontrolpanel-> klik på Tilføj,/fjern programmer ikonen og vælg fanen 'Windows installation'

Har du installeret den, men ikke aktiveret den findes den som regel her : C:\WINDOWS\HELP\PWS_MAIN.HTM

</MOLOKYLE>