/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
23årig hundevandt tilbyder pasning/luftn~
Fra : Lottoen
Vist : 488 gange
20 point
Dato : 07-03-05 16:16

Hej.
Jeg er 23år og har haft 3 hunde - allesammen rottweilere. De to første havde jeg der hjemme med mine forældre, men ham den sidste havde jeg selv, opdragede osv. Desværre måtte jeg sælge ham i sommers da jeg er begyndt at studerer på universitetet og syntes så ikke at det var fair for ham, at han skulle være så meget alene.
Det gør så at jeg nu virkelig savner at have en hund "mellem hænderne" og jeg søger derfor en hund at kunne give lidt af min kærlighed. Jeg er jo vandt til store hunde og racen/størrelsen er derfor ligegyldig.
Det ville nok ikke kunne blive hver dag, da jeg jo har travlt med studiet, men gerne nogle gange om ugen, hvad der nu passer dig/jer.
Jeg bor i Odense SØ og I må derfor gerne bo nogenlunde i nærheden.
Håber meget at høre fra jer
Mange hilsner fra
Charlotte
(Lottepige@hotmail.com)

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 07-03-05 16:29

Hej Charlotte.
Jeg kan godt forstå, du savner en hund. Men de fleste vil nok helst selv lufte deres hund. Det er jo en "hyggetur", når man lufter (skule helst være, i hvert fald.) Og kandu brugerne er jo spredt ud over hele landet. Måske skulle du sætte en annonce i lokalavisen for Odense. Det vil nok give et bedre resultat. De fleste her på kandu er så vilde med deres hund, at de meget nødig overlader den til en anden, tror jeg. Noget andet var, hvis du kunne passe dem i ferier o.s.v. Mange vil nødig sende deres hund i en kennel. Men det er jo ikke lige ferietidn nu.
Held og lykke med det.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 07-03-05 16:48

Hej Charlotte.
Det med atsætte en annonce i lokalavisen, er nok en god ide, da dem der nok kommer på tale, er mennesker I den aldersggrubbe, der ikke bruger nettet så meget.
Mvh Kim

Kommentar
Fra : Lottoen

Dato : 07-03-05 17:02

Hej Kim og Jette,
det har I nok ret i.... det vil jeg prøve
Er bare lige ved at gå til uden en firbenet ven, kender I det? *Ssss*
I skal have tusind tak fordi I svarer og giver mig nogle fif/idéer
Hav en dejlig dag *Ss*
Hvad har I for nogle vovser? *SS*
Hilsen Charlotte

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 07-03-05 17:28

Hej Charlotte
Jeg har 3 dejlige Hovawarter.
Mvh Kim

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 07-03-05 17:31

Hej Charlotte.
Ja, det er grufuldt, når man ikke har en hund, når man er vant til det. Vores er en pragtfuld Golden, med et sind så mildt og kært, at vi nok aldrig finder en, der er lige så sød. Desværre har hun en slem allergi, så vi ved ikke, hvor længe vi har hende endnu. Til efteråret får vi en lille Goldenhvalp til. Denne gang i hvid. Den vi har nu, er en af "de gamle" mørke golden. Og hun er virkelig gylden - mørkegylden, hvis man kan sige det sådan. Hun har en flot farve, men desværre intet lanolin i pelsen p.g.a. allergien. Så hun bliver gennemblødt, så snart det regner eller sner.

Kan du også have en god dag.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Lottoen

Dato : 07-03-05 17:41

Hej Kim,
Hovawarter? Uh det er nu også en delig hund - sådan en rigtig bamse
Sådan skal det helst være *ss*
Min sidste hund Tyson, som var mit lille barn, han var 1/4 New Foundlænder og 3/4 Rottweiler - det bliver også et ordenligt brød kan jeg ellers lige hilse at sige *G*
Ah... det er helt rart med lidt vovse snak igen
Hilsen Charlotte.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-03-05 17:44

rotte men det i kbh

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 07-03-05 17:50

Undskyld Charlotte, at jeg lige bruger din tråd til noget helt andet:
Jette, - har du fået kontakt med den dyrlæge, jeg fortalte dig om? Jeg er så spændt på at høre, om han kan hjælpe jeres Golden..

Og til Charlotte igen:
Ja, jeg kan godt forstå, at du savner en hund!
Jeg har selv en stor bamse af en amerikansk bulldog. Han er mild og god og en ren Peter Plys. Synes også selv at Rottweilere er dejlige hunde!

Kommentar
Fra : Lottoen

Dato : 07-03-05 17:52

Hej Jette,
allergi? Nej det var da rigtig ærgeligt
Men nu siger du, at I grundet det ikke ved hvor længe I har hende endnu.... angriber allergien også hendes imunforsvar eller hvor galt er det fat?
Ih.... der er nu intet så hyggeligt som at få sådan en lille ny pjuskebold hjem
Ja de gamle gyldenbrune er nu flotte *s* Men helt hvis, det har jeg aldrig hørt om? Er det bare de hvid-gule du mener, eller "fås" de nu også i hvid?
Gud hvor jeg dog savner at have hund nu vi snakker om det, men det er nu helt rart at sludre om igen
Dengang man havde hund og jo var ude blandt andre hundeelskere 3 gange dagligt og nød at se hundene lege, der gik meget af ens tid jo med hundesnak, så det er helt underligt pludselig slet ikke at snakke om det længere.
Du må have rigtig "god bedring" eller hvad man nu siger i dette tilfælde, men din vovse
Hilsen Charlotte

Kommentar
Fra : Lottoen

Dato : 07-03-05 17:55

Hej Axelise,
det er helt okey med din lille indskydelse
krydser også fingrer for Jettes vovse *ss*

Ja der er nu bare intet som et ordenligt brød af en hund
Ikke at der er noget i vejen med de små hunde, men jeg sys bare det er noget helt andet med en hund man sådan kan "tage fat i" når man nusser, leger etc uden at den bliver væk mellem hænderne på een *Gg*

Hilsen Charlotte

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-03-05 18:01

Til Jernladyen. Jeg har på fornemmelsen,at vi har været inde på dit problem om alergi i en anden tråd,men en god gerning kan ikke gøres for tit. Alergi kan ofte have sin årsag i det forder hunden får.Jeg har oplevet det i flere tilfælle specielt et,hvor to kuldsøskende havde svær alergi,den ene blev helt rask,den anden desværre aflivet inden jeg fik givet mit "gode råd".Der findes et fuldfoder,der hedder Henne Pet food,det er baseret på lakseolie - det har jeg kendskab til har hjulpet mange. Jeg bruger et andet af deres produkter,men det er kun fordi min hund er en prøvehund,som skal bruge mange proteiner.

Kommentar
Fra : Lottoen

Dato : 07-03-05 18:06

Hej bb1,

Hvad er en prøvehund? *S*

Hilsen Charlotte

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 07-03-05 18:46

Hej Charlotte
skulle du komme forbi Aalborgs østkant en gang er du velkommen til at låne vore tre golden retrievere for en rask og sjov luftetur.
men pas på, de er vanedannende.

knus
dorthe, nica, mia og chicko
læs familiejournalen til påske der kommer en artikkel om min pædagoghund Nica

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 07-03-05 19:36

Hej Charlotte.
Ja, allergien laver ravage i det hele. Man kan sige, at hendes immunforsvar er for effektivt på nogle områder. For dårligt på andre områder. Da hun var hvalp, fik hun ørebetændelse hele tiden. Hun var til dyrlæge allerede den dag vi hentede hende. Jeg syntes, hun kløede sig noget i ørerne. Det viste sig at være begyndende ørebetændelse. Siden har hun haft det utallige gange (ca. med 14 dages mellemrum), indtil hun blev opereret i øregangene. De blev åbnet, så øreåbningen var lige så stor som øreflappen, og så lavede dyrlægen krinkelkroge o.s.v. i det hele. Det blev rigtig godt. Men kan ikke se det på hende. Det hjalp, så hun kun har haft ørebet. et par gange siden, og nu er hun godt 4 år. Hun var ca., et år, da hun blev opereret. Men hun har tit svamp i poterne, og ørerne klør også meget endnu. Nogle gange, når det er slemt, river hun dem til blods. Hendes pels er ret underlig, og hendes næse ”løber” meget tit. Hun fik en decensibiliseringskur (indsprøjtninger med det hun ikke kan tåle), men det var hun tæt på at dø af. Jeg fandt hende halvt bevidstløs i min seng, den hun fik den høje dosis. Alt sammen p.g.a. allergien. Men jeg er lige ved at tro, at hendes allergi har fået det bedre. Jeg "opfandt" en måde at nedsætte hendes immunforsvar. Hun får lov at være en del på steder, hvor der er møgbeskidt. I starten blev det jo værre, men nu skal der faktisk meget til, før hun klør sig. Men det virker jo også på samme måde som sensiliberingskuren, bortset fra, at hun ikke får det indsprøjtet. (vores værksted er ideelt til formålet)

Axelise. Nej ikke endnu. Her i vinterhalvåret fungerer mine ben som regel ikke så meget, at jeg kan køre bil - og der er for langt i kørestolen (som for øvrigt heller ikke kan køre). Min samlever har lovet at tage kørekort i marts/april mdr. og DET glæder jeg mig til. Så er vi ikke bundet af, om mine ben virker eller ej. Det gør de åbenbart af princip aldrig, når jeg skal bruge dem til noget særligt. (har truet dem med at rive dem af og sætte træben på i stedet)

Bb1. Det er lige meget hvilket tørfoder hun får, så er der lagermider i det, og det er en af de ting, hun ikke kan tåle. Så nu giver vi hende tit menneskemad. Men det er jo et forsøg værd at prøve Henne Pet food også. En slags til kan jo nok ikke skade. Og ind imellem får hun jo tørfoder.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 07-03-05 19:39

Hæ, glemte lige at nævne, at Goldens også findes i helt hvid, men en anelse nikotinfarve ved ørerne. Hvis du går ind på newluck.dk kan du se dem. Vi skal have en hvalp efter Smila.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-03-05 19:54

Hold da fest, hvor er de dog søde, Jette!! Jeg kan godt forstå, at du glæder dig til at få en af Smilas små! Og store komplimenter til ejeren, der virkelig beskriver dem levende... Det er godt nok hyggeligt.... Så kribler det jo lidt

Vaxen

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 07-03-05 20:10

Hej Vaxen.
Ja, der er kære. Og Smila er den kønneste, synes jeg. De andre ser mere tykhovedet ud. Og det gode ved den kennel er, at tæverne bliver undersøgt før hver parring. Og hun gør virkelig meget både for/med de små hvalpe, og med de voksne hunde. Der er også "hvalpetræf" to gange, efter man har fået hvalpen. Og så skal de kunne en hel masse "almindelige" ting som sit, dæk, blive, indkald o.s.v.
Og der er overhovedet ingen hunde fra hende, der har allergi eller HD eller noget. Jeg glæder mig som en vild. Og det er den eneste grund til, at jeg glæder mig til sommeren er overstået, men det skal ikke forhindre mig i at nyde hvert minuts solskin.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Lottoen

Dato : 07-03-05 20:26

Hej Itgrafen,

Jamen så kommer jeg da bare lige forbi Aalborg... *Gg* - Hvor land tid tror du det tager på cykel? *g*

3 hunde? mmmm.... det må være skønt *Sss* Svaner også min dejlige bamse rigtig meget :'-(
men men, det ville nu være synd at have ham når jeg har så travlt som jeg har (de første 3 måneder efter jeg var startet på studiet, var jeg hjemme måske 2 aftener.... og det var det - du kunne jeg jo ikke have budt ham).

Så jeg glæder mig til jeg engang om mange år har tid til at få mig en dejlig vovse igen

Familie journalen siger du? Skriv lige når den er kommet på gaden, så skal jeg da lige se

Mange hilsner til jer alle 4
fra Charlotte

Kommentar
Fra : Lottoen

Dato : 07-03-05 20:29

Hej Jette,

hold da op det må have været hårdt at "vænne sig til" (det gør man jo nok aldrig) at hun har været så syg og nok bliver ved med at være det :'-(
Håber virkelig at der pludselig sker et mirakel så hun kan blive rask *sss*

Hun er virkelig køn hende Smila, det bliver da rigtig spændende til sommer hva

Hvad er der i vejen med dine ben, hvis jeg må spørge? Er det så ikke ret så hårdt at have hund hvis du ikke kan gå?

Hilsen Charlotte

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 07-03-05 20:43

Hej Charlotte.
Ja, det har været hårdt at vænne sig til. Mange gange har jeg været lige ved at tage hende op og få hende aflivet, når hun "græd", fordi det kløede. Men nu hvor det ser ud til at være bedre, er jeg glad for, at jeg ikke gjorde det alligevel. Dyrlægen sagde godt nok, at allergien aldrig ville blive bedre, snarere tværtimod, men det virker da sådan nu. Jeg ved så ikke, om frosten og sneen har noget med det at gøre. I foråret, da hun begyndte at være mere ude, blev det meget værre. Det håber jeg sandelig, at det ikke gør i år. Men hvis det før, kan det være, vi skulle overveje at asfaltere hele haven.

Det er sådan set ikke mine ben, det er galt med, men min ryg. Den har både et ekstra sving, slidgigt, en løs hvirvel og 3 kileformede hvirvler. Brusken er nærmest væk mellem hvirvlerne, og det gør, at nerverne til benene komme i klemme, så de er mere eller mindre "døde". Og hvis de ikke er døde, krabler de, som om der er en flok slanger i dem. Så jeg kan ikke bestemme mig til, hvad jeg bedst kan lide. Det er rædsomt irriterende, når de krabler.

Det er ikke så meget anderledes at lufte hund fra en kørestol end at gå. Snoren binder jeg fast til kørestolen, så kan jeg bruge venstre hånd til godbidder og højre hånd til joystikket (elkørestol). Det kan godt være, at det bliver noget vanskeligere når jeg får hvalpen, men mindst det halve at lufteturene kan min samlever være med på, så det går nok. Det der er sværest er at samle op efter hunden. Men en legettøjsskovl gør underværker. Man skal bare passe på ikke at tabe "kagen" ned over sig.

En af veterinærsygeplejerskerne oppe hos dyrlægen, har noget hundetræning i fritiden. Jeg er i fuld gang med at overbevise hende om, at hun også skal lave et hold for handicappede, da der er masser af dem her i Fakse. Sidst jeg talte med hende, var hun begyndt at overveje, om det ikke var en god idé. Der er flere end mig, der har spurgt hende.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Carg

Dato : 02-04-05 06:07

Hejsa Jernladyen.
Har du prøvet at Barfe? Jeg har hørt mange beretninger om, at det har hjulpet allergihunde. Jeg har ingen erfaring med det selv, så jeg skal ikke sige for meget, synes bare lige jeg ville nævne det.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-04-05 14:04

Hej Carg.
Tak skal du have. Jeg har prøvet det. Men vores altædende hund var pludselig ikke altædende mere. Hun VIL ikke have råt kød. Selv et kødben, der har for meget kød på, efter hendes mening, kan ikke spises. Det er ret underligt, da hun ellers efterhånden er så sulten, at hun er altædende. De piller hun får, gør hende både sulten og fed, så hun får kun en halv foderration og så nogle grøntsager til at fylde med. Vel at mærke af de grøntsager, der feder mindst.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Carg

Dato : 02-04-05 23:22

Jamen dog. Ja uden råt kød, ja så går barf nok ikke så godt. Du må undskylde, at jeg mindede dig om en ting der alligevel ikke dur.
Jeg håber på alt det bedste for jer alle.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-04-05 23:28

Det gør skam ikke noget, Carg. Hellere en gang for meget, end en for lidt. Det er bare ret underligt, at det lille madøre ikke vil have det. Hun vil da godt have agurk og gulerødder, som hun aldrig har villet røre før i tiden.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : jimmy_madsen

Dato : 10-04-05 17:50

hej charlotte. Jeg kom lige i tanke om at da jeg flyttede hjemmefra, og er vokset op med hunde, syntes at det var meget hårdt ikke at ha en hund at hygge med, på de dejlige gåture som jeg plejede da jeg boede hjemme.... så jeg søgte efter "travle" hundeejer, som godt kunne bruge et par ekstra ben.... så var der faktisk en dame fra et hundeinternat, som ringede og spurgte om jeg kunne tænke mig at blive frivillig hjælper.... det var bare så hyggeligt, altid sad der hunde og ventede på at komme ud at gå en tur, og når jeg gik hjem derfra vidste jeg at jeg havde gjort en eller flere gode gerninger, og alle de dejlige hundeøjne, var løn nok for mig, så det var måske en mulighed for dig, der er ihvertfald altid en hund som gerne vil ud at gå.... håber du kan bruge tippet.
venlig hilsen michelle.

Kommentar
Fra : Lottoen

Dato : 11-04-05 11:07

Hej Michelle,
det var da en RIGTIG god idé
Men jeg har faktisk allerede fundet en rigtig dejlig hund, som jeg skal være weekend/feriemor fra *Ss*
Og så har jeg lige fået en henvendelse mere, så der er vidst rigeligt at se til *sS*
Men det er da bestemt en idé jeg vil huske, tak
Hav en rigtig dejlig dag.
Mange hilsner fra
Charlotte