/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Store Vejle Å
Fra : Helle10
Vist : 759 gange
50 point
Dato : 06-03-05 17:34

Hej, skal på fiskeri ved Store Vejle Å i morgen. Er der nogen af jer som ved om der er is på??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-03-05 19:28

Hvis ingen der bor i området kan svare dig, vil jeg forslå dig at ringe til Vejle Amt. De har folk der burde vide det. M.v.h. Arne Jakobsen.

P.S.: Det kan du sikkert ikke nå inden du skal af sted. Men som vejret har været i området de seneste 14 dage, vil jeg tro at der er is på.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 06-03-05 19:35

Arne ved du hvor Store Vejle Å ligger ??

http://www.sportsfiskeren.dk/info/fiskevand/Koebenhavns_Amt/store_vejle_aa/

Helle10> Hvad tid starter fiskeriet ??
Jeg kommer forbi åen i morgen formiddag, og vil se efter om der er is.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-03-05 19:39

jakjoe - UPS, Ja så er det jo ikke Vejle Amt man skal ringe til. Det er da osse noget rod at den hedder Store Vejle Å, og så ligger på Sjædeland. Øv.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-03-05 19:42

Selv om du kommer forbi, kan du vel næppe nå hjem og koble dig på Kandu og få kontakt til Helle inden fikseturen starter. Jeg tror stadig der er is på. Også i Store Vejle Å.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 06-03-05 20:05

Arne> Jeg kan nå meget
Bor kun 5 min. kørsel fra "Store Vejle Å"...i Københavns Amt på Sjædeland.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-03-05 20:13

jakjoe - Så smut lige ned og check om der er is på. Så kan Helle få sit svar i aften. Og det er jo dejligt vejr udenfor, ihvertfald her i Herning Og så vidt jeg kan se på DMI's hjemmeside også hos jer. Tag evt. Hunnen med.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 06-03-05 20:16

Jeg kan også stå tidligt op, og se på det i dagslys... det vil være meget bedre...så kan jeg se fra bred til bred, det er jo Store Vejle Å.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-03-05 20:20

Jeg har bare erfaring for at sådanne fisketure starter ved solopgang eller et par timer før. Men pyt. Tak for snakken jakjoe. Vi tales ved. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : Helle10

Dato : 06-03-05 20:28

tak for jeres muntre indslag, jeg skal være der kl halv ni, så kører nok en times tid før. kan lige checke om du har været på. Ved du også op der er et sted at købe friske fjordrejer i nærheden?? Jeg synes også at navnet er mere vildledende end vejledende

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 06-03-05 20:38

vejle-ledende

Det er sådan lige hvad jeg ved om evt. friske fjordrejer.
http://www.hvadfiskerduefter.dk/Storkoebenhavn.44.1.html

Jeg lover intet, men det kunne da være en god anledning til at komme tidligt op på en fridag, se lidt på issituationen, og give dig en melding.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-03-05 20:48

jakjoe - Den med vejle-ledende var sjov Med hensyn til Fjordrejer varer det lidt endnu. Se hvad jeg har fundet om arten på nettet:
Citat
Opslag : Fjordrejer

Palaemon adspersus

Kendetegn:
Lille reje der ligner dybhavsrejen, men er væsentlig mindre. Det er små gennemsigtige krebsdyr, der lever ved vore kyster, hvor der findes tangbevoksninger.

Legetid: Gyder 2 gange om året
Sæson: maj - oktober

Anvendelse:
Mager. Fast struktur med sødlig smag. Rejer bør som krebs og hummer altid være levende ved indkøb. Ved kogning bliver de lyserøde. Regnes for de fineste rejer. Anvendes oftest ”naturel”.

Lever altså på trods af navnet ikke kun i fjorde, men de kræver nogenlunde rent vand.

Men der går nok ca. 2 mndr. før du kan købe dem på havnen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-03-05 21:18

Helle - Brug dette link hvis du vil vide noget om vejret i dit område:

http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/regionaludsigten/kbhnsj.htm

Hilsen AJ

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-03-05 21:22

Som du kan se bliver nattemperaturen imellem 2 og 8 graders frost. At temperaturen imorgen vil kunne nå op på 3 graders varme, vil ikke kunne smelte isen. Som sagt tror jeg Å'en er Isbelagt. Men skriv og fortæl om jeg havde ret eller ej.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-03-05 07:25

Hej Helle10
Jeg syntes nu det var mere på sin plads at lukke http://www.kandu.dk/dk/spg/60967 først

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 07-03-05 07:25

Dynen har været tung, så det bliver ikke en melding inden kl. 0730

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 50 point
Dato : 07-03-05 08:40

Helle....er du kørt, så er det ok.

Kunne kun se en lille iskant langs breden....vildænderne svømme uden problemer.
Kunne ikke se om der var fisk
Pas på, kanterne er glatte !!

Knæk og bræk.

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : Helle10

Dato : 07-03-05 08:47

Tak for svaret jakjoe.
Kan godt forstå at du ikke gad tidligt op hvis det ikke er nødvendigt, men tak for hjælpen

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 07-03-05 08:56

Siger også tak....en morsom lille opgave, som kunne løses ved at stå op, og komme ud i den friske luft fra morgenstunden...selvom det er fridag.

mvh
jakjoe