/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Bliver rød i hovedet
Fra : Sillepigen
Vist : 657 gange
75 point
Dato : 06-03-05 15:06

Hej!

Jeg har et mindre problem som jeg, hvis det er muligt, gerne vil have løst.
Jeg har altid været meget stille af natur, og når jeg snakker men nogen, kan jeg godt rødme, selv om der ikke er noget at rødme over.
Når jeg laver idræt eller er fysisk aktiv bliver jeg også rød i hovedet meget tidligere end jeg bliver forpustet, og hurtigere end folk der er i lige så god, eller dårligere form end mig. Dette tyder jo på at det ikke kun er fordi jeg er lidt genert det kommer.

Kan dette have noget med mit blod at gøre? Findes der eventuelt noget mod det? Hvad kan jeg gøre ved det?
Vil meget gerne have et godt råd :)

Mvh Kathrine

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 06-03-05 15:22

Det lyder som om du er meget lys i huden? Du er måske heller ikke så gammel?

Du skal en tur til din læge. Han/hun vil kunne råde dig til hvad der kan gøres ved det.

Det med at blive rød i hovedet når men taler med nogen, det "går væk" ved øvelse eller med alderen.
Faktisk er det selvforstærkende, du ved du bliver rød i hovedet og det vil du helst ikke, dermed er du fokuseret på problemet og så bliver du netop rød i hovedet.

Gør dig selv den tjeneste at tale med lægen, i stedet for at brige en masse år på at være hæmmet af noget din læge kan hjælpe dig med.

Held og lykke

Memuel

Kommentar
Fra : fame

Dato : 06-03-05 16:05

Der har været et indslag om dette i lægens bord----søg på det

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-03-05 16:08
Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 85 point
Dato : 06-03-05 16:12
Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-03-05 17:13

http://www.dr.dk/laegen/artikler/2004/141004/Rødme.asp

Jeg kan heller ikke få linket til klippet til at virke.....

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 06-03-05 19:43
Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 06-03-05 19:46

marker hele linket ok kopier det,
og sæt det ind på " Adresse " linien og vælg "Gå"

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-03-05 21:11

Pudsigt, at det ikke kan sættes ind som HELT link....

Godkendelse af svar
Fra : Sillepigen

Dato : 04-05-05 16:20

Tak for svaret Benjamin.Hansen. Nu ved jeg at jeg er "urfolk" og derfor rødmer mere end gennemsnittet ;)