/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
KÆMPE HJÆLP....MUS
Fra : gyngegrisen
Vist : 2396 gange
400 point
Dato : 06-09-02 20:51

Vi har mus der kommer ind. Svært at lukke af for dem 100%
Problemet er at vi ikke er så meget for gift, syntes det er dyreplageri og så ligger de og rådner.
Kattene bor udenfor, og tager musene der (måske jager de dem i virkelighen ind?!)
Vi kan ikke indstallere klapfælder, da vi har en lille dreng der kravler rundt, og der skal virkelig mange fælder til for det er som om at de er OVERALT.
Der er muselort i sofa'en, ved computeren og selvfølgelig i køkkenet.
Selvom at vi er i stuen, så kommer de frem!!!!!!!
Og hvor langt er der så fra at de kommer op i vores soveværelse??
Hunden prøver så godt at han kan at fange dem, men han er jo noget kluntet. Han har dog taget nogle af dem.

Er det bare med at tømme en butik for musefælder, og gasse dem ved hjælp af udstødning.....eller købe klapfælder og få dem udryddet....og kan man det....få dem udryddet for denne periode, eller bliver de bare ved og ved med at komme???
Hvad skal vi gøre?
Er der nogen med lidt erfaring, eller en anti muse expert?????

HJÆLP OS, inden vi bliver helt vanvittigeeeee!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : summer

Dato : 06-09-02 21:49

gyngegrisen, I er selv inde på det ideelle. Hvis jeg var i jeres situation ville jeg købe et passende antal af de små billige smækfælder. Med lidt lokkemad (korn, havregryn, o.l) lagt på fælden er de uhyre effektive og humane.
Når man har mus, kan 5-6 mus virke som om der er 100. De skider og skider i en uendelighed.
Med hensyn til jeres lille søn, så sæt musefælderne frem på strategiske steder NÅR han er kommet i seng, og fjern dem og de fangne mus INDEN han begynder sine kravleture.
Husk hvor mange fælder I har sat og hvor, så "lillemanden" ikke bliver "overrasket"
Held og lykke med fangsten.
summer

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-09-02 21:59

Hej igen Gyngegrisen

Nu har jeg lidt mere tid, så jeg vil gerne uddybe mit svar:

Adresse, e-mail, m.m.:

Statens skadedyrslaboratorium
Skovbrynet 14
2800 Kgs. Lyngby
tlf.: 45 87 80 55
Fax: 45 93 11 55
Åbningstid: Mandag-torsdag 9-16, fredag 9-15
E-mail: SSL@SSL.DK

Og så - hvad der nok er mest relevant for jer:

Forespørgsler om skadedyr (mandag-fredag 9-12)
personlig henvendelse, e-mail Konsultation@SSL.DK
eller tlf.: 45 87 80 55

Så stort som problemet er hos jer, er jeg ikke i tvivl om, at Statens Skadedyrslaboratorium vil træde hjælpende til i det omfang, I har brug for det.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Brynja

Dato : 06-09-02 22:21

hej gyngegrisen,

jeg kender dit problem,da jeg selv bor på landet. Jeg er dog en lykkelig ejer af en kat som sørger for at de mus som ikke når i sikkerhed er døde. Jeg synes dog at det lyder som om at I har en muserede i huset, jeg vil derfor foreslå jer at forsøge at finde denne. Det er nemlig sådan at mus kan ikke lide mennesker, men hvis man er omringet af mus derhjemme så bor man højst sansynligt sammen med dem.

Der findes fælder som ikke klapper!!!! Det ligner et rør musen går ind men kan ikke komme ud. Det kunne afværge nogen situationer med lillemanden.

Luk endelig kattene ind og udstyr dig selv med en kost og fejebakke mus er nemlig meget nemme at fange.

Jeg håber at I slipper af med de bæster

Med venlig hilsen

Brynja

P.S. mus kan godt lide rosiner og nødder, men kan ikke fordrage hvidløg.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 410 point
Dato : 06-09-02 20:32

gyngegrisen wrote:
> Vi har mus der kommer ind. Svært at lukke af for dem 100%
> Problemet er at vi ikke er så meget for gift, syntes det er
> dyreplageri og så ligger de og rådner.
> Kattene bor udenfor, og tager musene der (måske jager de dem i
> virkelighen ind?!)
> Vi kan ikke indstallere klapfælder, da vi har en lille dreng der
> kravler rundt, og der skal virkelig mange fælder til for det er som
> om at de er OVERALT.
> Der er muselort i sofa'en, ved computeren og selvfølgelig i køkkenet.
> Selvom at vi er i stuen, så kommer de frem!!!!!!!
> Og hvor langt er der så fra at de kommer op i vores soveværelse??
> Hunden prøver så godt at han kan at fange dem, men han er jo noget
> kluntet. Han har dog taget nogle af dem.
>
> Er det bare med at tømme en butik for musefælder, og gasse dem ved
> hjælp af udstødning.....eller købe klapfælder og få dem
> udryddet....og kan man det....få dem udryddet for denne periode,
> eller bliver de bare ved og ved med at komme???
> Hvad skal vi gøre?
> Er der nogen med lidt erfaring, eller en anti muse expert?????
>
> HJÆLP OS, inden vi bliver helt vanvittigeeeee!!!!!!!!!!!!!!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

køb de brune plastfælder, de er meget effektive. det er en godtnok en form
for klapfælde. Man kan lade/tømme dem uden at komme i berøring med musene,
og deres bakterier. Sæt dem så ungen ikke kan komme til dem, ellers må i jo
holde lidt øje med ham/hende så længe "klapjagten" står på.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-09-02 20:30

Brug klapfælder og som lokkemad et lille stykke brød med et par dråber
mandel essens på, så skal du nok fange dem

Hilsen Jan

"gyngegrisen" <gyngegrisen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:cG6e9.59501$ww6.4110254@news010.worldonline.dk...
> Vi har mus der kommer ind. Svært at lukke af for dem 100%
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-09-02 20:47

On Fri, 06 Sep 2002 18:50:48 GMT, "gyngegrisen"
<gyngegrisen.news@kandu.dk> wrote:

>Der er muselort i sofa'en, ved computeren og selvfølgelig i køkkenet.
>Selvom at vi er i stuen, så kommer de frem!!!!!!!

Træls.... og mig som får nervøse trækninger bare jeg hører dem skrabe i
væggen - indefra.

>Er det bare med at tømme en butik for musefælder, og gasse dem ved hjælp
>af udstødning.....eller købe klapfælder og få dem udryddet....og kan man
>det....få dem udryddet for denne periode, eller bliver de bare ved og
>ved med at komme???

Vi bruger de her 4-styks fælder som skal snøres med tråd. Og fylder mel
i dem. Vi har fanget 5 mus i denne uge (det var tilsyneladende alt hvad
der var, skraberiet er holdt op.) Disse fælder er ikke en jeres bette
knajt får fingrene i. Men de slår musene ihjel ligesom klapfælderne.

Problemet er mig bekendt stort lige nu, men forsvinder også snart igen.
Her efter høst plejer det at myldre med mus.

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
http://www.gartneriet.dk

Directory Opus - nu også til windows - http://www.gpsoft.com.au

Kommentar
Fra : gyngegrisen

Dato : 06-09-02 22:43

....tak for mange gode og hurtige svar/kommentare.
Tænk mens jeg har sidde her så er der f...... en mus der har lagt en lort på min pude inde i sofa'en!!!!!!
Jeg kikker lige jeres svar mere grundigt igennem imorgen, jeg er sku i så dårligt humør, at jeg går iseng!!

Kan man give mere end et svar point??
mhv
Christina

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-09-02 22:54

Desværre nej.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-09-02 21:23

Bruger de grønne af plast, hvor musen skal løfte op (hullet er for lille).
Det bevirker at musen altid står ret ud for fælden, og af alle de jeg har
fanget, og det er en del, sad klappen præcist og velrettet i nakken. De
gamle fælder var noget tilfældigt noget, hvor alle grader af mislykket
dyrplageri og smuttere forekom. Der var også problemer med at lokkemaden
forsvandt uden fangst. Det kan dog ikke henregnes under dyrplageri, men
snarere menneskeplageri
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk

Kommentar
Fra : summer

Dato : 06-09-02 23:23

Du kan kun give een pointene, entet som en accepteret kommentar, eller det link rellom fyrede af som svar og senere på dramatisk vis uddybede
Go' nat fra
summer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-09-02 23:06

> Vi bruger de her 4-styks fælder som skal snøres med tråd. Og fylder mel
> i dem. Vi har fanget 5 mus i denne uge (det var tilsyneladende alt hvad
> der var, skraberiet er holdt op.) Disse fælder er ikke en jeres bette
> knajt får fingrene i. Men de slår musene ihjel ligesom klapfælderne.
>
> Problemet er mig bekendt stort lige nu, men forsvinder også snart igen.
> Her efter høst plejer det at myldre med mus.
>
> --
> Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403

Ulempen ved dem med snoren er at ofte fanger de kun snuden af musen, og det
er dyrplageri. De brune plastik er de bedste. Medmindre man bruger fælder
der fanger dem levende...

Thomas
_________________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-09-02 23:27

Jeg har en musefælde der kan "trækkes op", så den kan blive ved med at fange
mus, jeg har ikke selv købt den, men har fundet dette link hvor du kan købe
den over nettet http://www.kness.com/Ketch-All.html

Hilsen Brian

"gyngegrisen" <gyngegrisen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:cG6e9.59501$ww6.4110254@news010.worldonline.dk...
> Vi har mus der kommer ind. Svært at lukke af for dem 100%
> Problemet er at vi ikke er så meget for gift, syntes det er dyreplageri
> og så ligger de og rådner.
> Kattene bor udenfor, og tager musene der (måske jager de dem i
> virkelighen ind?!)
> Vi kan ikke indstallere klapfælder, da vi har en lille dreng der kravler
> rundt, og der skal virkelig mange fælder til for det er som om at de er
> OVERALT.
> Der er muselort i sofa'en, ved computeren og selvfølgelig i køkkenet.
> Selvom at vi er i stuen, så kommer de frem!!!!!!!
> Og hvor langt er der så fra at de kommer op i vores soveværelse??
> Hunden prøver så godt at han kan at fange dem, men han er jo noget
> kluntet. Han har dog taget nogle af dem.
>
> Er det bare med at tømme en butik for musefælder, og gasse dem ved hjælp
> af udstødning.....eller købe klapfælder og få dem udryddet....og kan man
> det....få dem udryddet for denne periode, eller bliver de bare ved og
> ved med at komme???
> Hvad skal vi gøre?
> Er der nogen med lidt erfaring, eller en anti muse expert?????
>
> HJÆLP OS, inden vi bliver helt vanvittigeeeee!!!!!!!!!!!!!!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Anakardian

Dato : 07-09-02 01:07

Se historien om en anden der også havde mus ;)
http://www.stupidinternet.org/mouse.html

Mvh
Anakardian

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-09-02 02:45

Hej Christina (det lyder bedre end "gyngegrisen")

Summer har ret i, at du sagtens kan acceptere hans kommentar som svar, hvis det er det, du foretrækker.
Det troede jeg du vidste. Derfor nævnte jeg det ikke.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-09-02 02:52

Rettelse: "hans kommentar som svar" skal være "èn kommentar som svar".

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-09-02 07:14

"gyngegrisen" <gyngegrisen.news@kandu.dk> wrote in message
news:cG6e9.59501$ww6.4110254@news010.worldonline.dk...
> Vi har mus der kommer ind. Svært at lukke af for dem 100%
> Problemet er at vi ikke er så meget for gift, syntes det er dyreplageri
> og så ligger de og rådner.
> Kattene bor udenfor, og tager musene der (måske jager de dem i
> virkelighen ind?!)
> Vi kan ikke indstallere klapfælder, da vi har en lille dreng der kravler
> rundt, og der skal virkelig mange fælder til for det er som om at de er
> OVERALT.
> Der er muselort i sofa'en, ved computeren og selvfølgelig i køkkenet.
> Selvom at vi er i stuen, så kommer de frem!!!!!!!
> Og hvor langt er der så fra at de kommer op i vores soveværelse??
> Hunden prøver så godt at han kan at fange dem, men han er jo noget
> kluntet. Han har dog taget nogle af dem.
>
> Er det bare med at tømme en butik for musefælder, og gasse dem ved hjælp
> af udstødning.....eller købe klapfælder og få dem udryddet....og kan man
> det....få dem udryddet for denne periode, eller bliver de bare ved og
> ved med at komme???
> Hvad skal vi gøre?
> Er der nogen med lidt erfaring, eller en anti muse expert?????
>
> HJÆLP OS, inden vi bliver helt vanvittigeeeee!!!!!!!!!!!!!!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Og så er der den simple, hent er par stykker af kattene ind et par dage,
hjalp fint hos os
Så slipper i også for at grunden flyder med katte der er døde af naboens
forgiftede mus.

Kenneth Rasmussen

Kommentar
Fra : summer

Dato : 07-09-02 09:06

Når gyngegrisen spørger om man kan fordele point, gik jeg ud fra at han/hun ikke heller var klar over, at man er frit stillet m.h.t. til om det er et svar eller en kommentar man vil acc.
I øvrigt mange gode ideer i det museplagede DK
Go' sensommer
summer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-09-02 08:12

On Sat, 7 Sep 2002 00:06:10 +0200, "Thomas Nørgaard"
<nimbus39@hotmail.com> wrote:

>Ulempen ved dem med snoren er at ofte fanger de kun snuden af musen, og det
>er dyrplageri. De brune plastik er de bedste. Medmindre man bruger fælder
>der fanger dem levende...

Der er nok noget... det har jeg dog aldrig oplevet, og vi har altid
brugt 'snorefælderne'.

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
http://www.gartneriet.dk

Directory Opus - nu også til windows - http://www.gpsoft.com.au

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 07-09-02 11:38

se lyst på det, hvis du har mus, har du ikke rotter!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-09-02 11:04

> "gyngegrisen" skrev
> > Vi har mus der kommer ind. Svært at lukke af for dem 100%
> > Problemet er at vi ikke er så meget for gift, syntes det er dyreplageri
> > og så ligger de og rådner.

Altså, nu er det flere år siden, jeg har været ansat i et bageri, som var
meget plaget af mus.
Men vi havde nogle fælder. Det var sådan nogle små aflange kasser med en
vippe i. På vippen lagde vi et lille stykke pølse eller ost, og den
fungerede så på den måde, at musen gik op på vippen for at tage godbiden,
hvorefter vippen vippede og musen endte inde i kassen, uden at kunne komme
ud igen. Vi tømte fælderne tre gange om dagen, og der var bid lige indtil vi
fik dem udryddet

Nette

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 07-09-02 14:25

I har store problemer med mus, så jeg vil anbefale jer at prøve at kontakte:

http://www.dkss.dk/husmus.html

Få i første omgang et tilbud, det koster jo ikke noget, og måske får I en gratis ide til hvad I selv kan starte med at gøre!

Tænk på barnet, der kravler rundt og måske spiser ting musene har været i berøring med - muselort mv. er uden tvivl en stor smittekilde!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-09-02 16:28

"gyngegrisen" <gyngegrisen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:cG6e9.59501$ww6.4110254@news010.worldonline.dk...

>Vi kan ikke indstallere klapfælder, da vi har en lille dreng der kravler
>rundt, og der skal virkelig mange fælder til for det er som om at de er
>OVERALT.

En af mine venner laver en klapfælde der ikke klapper fingrene.. se
www.musefaelde.dk

Niels

Kommentar
Fra : summer

Dato : 07-09-02 19:18

De go'e gamle smækfælder af træ, er og bliver de mest effektive og billigste, hvis man ser bort fra at gasse hele huset
Venlig hilsen summer

Godkendelse af svar
Fra : gyngegrisen

Dato : 09-09-02 09:55

De små brune fælder er vildt gode. Musen kan ikke komme til at ramme dem skævt og de dør derfor på stedet. Selvom at de er STOR plage, så behøver de jo ikke lide en slem død. Det bliver de jo ikke mindre antal af.
Så tak for tippet Calle, det er sku et hit!!!!

Mange TAK for ALLE svarene, de er faktisk alle rigtig gode. Der er sikkert andre der kan få gavn af dem )

Rosiner, virker ikke på "mine" mus, men derimod havregryn og nødder.
Nå jeg skal ud og fjerne døde mus, og lade fælder igen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-09-02 11:42

gyngegrisen wrote:
> De små brune fælder er vildt gode. Musen kan ikke komme til at ramme
> dem skævt og de dør derfor på stedet. Selvom at de er STOR plage, så
> behøver de jo ikke lide en slem død. Det bliver de jo ikke mindre
> antal af. Så tak for tippet Calle, det er sku et hit!!!!
>
Jeg er da glad for at du kunne bruge mit forslag. Har du fået godt tyndet ud
i antallet af de små bæster?

--
Automatik Mekaniker
Calle

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-09-02 13:20

Er det bare med at tømme en butik for musefælder, og gasse dem ved hjælp
> af udstødning.....eller købe klapfælder og få dem udryddet....og kan man
> det....få dem udryddet for denne periode, eller bliver de bare ved og
> ved med at komme???
> Hvad skal vi gøre?
> Er der nogen med lidt erfaring, eller en anti muse expert?????
>
> HJÆLP OS, inden vi bliver helt vanvittigeeeee!!!!!!!!!!!!!!
>

Hej

Sidste år var jeg også plaget af mus, og fandt frem til en effektiv
smækfælde. Den er med en meget kraftig fjeder, og lavet af plast.
I løbet af et par uger fangede jeg næsten 30 mus i min udestue.
Jeg satte flækkede mandler i mine fælder, men et stykke æble er også godt.
Du kan også købe en fælde hos Harald Nyborg som fanger dem levende, hvis
du hellere vil det. Den skruer man på et tomt syltetøjsglas. og putter
lidt lokkemad i. Men husk at efterse dem ofte, da musene dør hvis de
sidder blot få timer uden mad. Du kan så sætte dem ud igen og fange dem
dagen efter, eller køre dem langt væk.
Den er købt ved.
http://www.froehandel.dk/
Jeg skal have købt er par stykker mere i år.
Hvis du kun stiller fælderne op om natten, får jeres dreng ikke fingrene
i dem.

Ole-J

Kommentar
Fra : nemifan

Dato : 05-10-07 18:58

jeg har selv en mus på mit værelse og har prøvet de skøreste ting for at få den ud. jeg har stilt følgende IKKE dræbende fælde op og venetr stadig på om det virker:
man tager en gammel toilet rulle og lægger den med halvdelen på kanten af bordet den anden i luften. så lægger men nødder el. noget lækkert i enden af røret(den der stikker ud) og lægger en spand under. når musen kravler ind i røret efter maden,tipper røret og den falder ned i spanden.....
p.s. slip den løs mindst 3 kilometer fra huset og behold den IKKE som kæledyr....(medmindre du har købt den hos en ansvarsfuld dyrehandler)
held og lukke(: