/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Sende filer via netværk!!!
Fra : Martinhs
Vist : 809 gange
120 point
Dato : 06-03-05 13:38

Hejsa

Her er lige et haste spørgsmål... Jeg har lige fået installeret trådløst netværk i min lejlighed og jeg mener at det er muligt at kunde sende filer/Dokumenter o.lign. fra min stationære pc hen til min bærbare pc, er det muligt? i så fald, hvordan gør jeg?

Jeg kører Win XP!!! og det er en Netgear 11 mbps router jeg har ansakffet mig.

Håber på hurtig hjælp, da jeg skal have formateret min pc hvor filerne ligger på!

Martinhs

Accepteret svar
Fra : veffer

Modtaget 130 point
Dato : 06-03-05 13:45

du kan dele de filer som du vil have kopieret, hvorefter du kan gå ind på den pc, som skal have filerne, og under start - søg, søg efter personer og compuetere på¨netværket, så skulle den gerne finde din anden pc, og så kan du bare kopiere filerne som du har lyst.!

Håber det kunne bruges

Kommentar
Fra : Martinhs

Dato : 06-03-05 13:55

jeg kan ikke lige gennemskue hvordan jeg deler f.eks. en lyd fil? og hvordan søger jeg når den spørger efter computernavn, det ved jeg da ikke sådan lige hvad er ? eller hvad....

Kommentar
Fra : veffer

Dato : 06-03-05 14:05

du deler mappen som filen ligger i, altså højreklikker du på mappen, og der er en menu som hedder deling, så klik i feltet, del denne mappe.
når du har delt de mapper du vil dele, går du ind i start - søg - søg efter personer eller computere på netværket, og derefter klikker du søg, du behøver ikke at indtatse et søgenavn.

Kommentar
Fra : Martinhs

Dato : 06-03-05 14:14

fint nok... nuer jeg med på den. når jeg så har delt de filer på den stationære pc og så bagefter prøver at søge på min bærbare som du siger finder den ikke noget!!! burde den egentlig ikke ligge under delte filer mappen på min bærbare så snart den er lagt derind på den stationære....

Kommentar
Fra : veffer

Dato : 06-03-05 14:19

det vil jeg ikke mene nej. men grunden til den ikke kan finde noget, er måske, at dine computere skal have samme arbejdsgruppe-navn. dette er typisk MSHome mener jeg. men hvis ikke de har samme navn, kan de ikke finde hinanden. dette kan ændres ved at gå ind i: Kontrolpanel - system - derefter menuen computernavn - og nede i bunden er der en knap der står: skift. klik på den, og i bunden af det vindue som kommer op, står der en linie med dit arbejdsgruppenavn. begge pc'er skal have sammen arbejdegruppe navn. håber det hjalp! :D

Godkendelse af svar
Fra : Martinhs

Dato : 09-03-05 18:59

Tak for svaret veffer.