/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Krumtap til cpi popcorn
Fra : Fuckfisse
Vist : 624 gange
50 point
Dato : 05-03-05 16:35

hej sa der ude:P tænker på at skifte mon originale krumtap ud da maskinen beklager lidt lidt når den kører toppen (lorte krumtap der sidder på fra standard) og kiggede på
http://www.holmgaard-scooterservice.dk/# og fandt en "rms standard" da jeg ikke aner en disse om krumtappe ville jeg høre om det er en god investering?

mvh, Daniel FoG

Kommentar
Fra : Finseth

Dato : 05-03-05 17:18

Jeg mener du bør ofre lidt mere og evt. købe en forstærket hvis du kører hurtigere end standard ellers risikerer du bare at skulle skifte igen inden så længe

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 05-03-05 17:39

hvor meget bedre er den forstærkede end den der ikke er forstærket?:P har ikke en skid forstand på krumtappe:)

Kommentar
Fra : Finseth

Dato : 05-03-05 17:54

den er ikke "bedre" som sådan, men har længere holdbarhed pga stærkere materialer

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-03-05 00:22

Du kan roligt købe den forstærkede racerkrumtap fra THansen
http://www.thansen.dk/products.asp?c=420880959&n=521218426#xy
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 06-03-05 00:50

den ser jo os godt ud den fra thansen... men har ikke de store penge så bliver nødt til at spare hvor der kan spares:( såå hva er bedst? rms forstærket eller den fra thansen?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-03-05 01:25

Jamen det er meget svært at sige hvilken der er bedst, det kommer også an på hvort stort tun du har?
Men Polini Evo krumtap er den stærkeste, beregnet til store tunsæt, men jo også den dyreste.
Hvis du ikke har tun på, men bare har fjernet begrænsningerne, så er der ingen grund til at skifte krumtap.
Men kan du høre larm fra lejerne fordi du har kørt rigtig langt, eller kørt uden olie, så skal kun lejerne skiftes, og det kræver sin mekaniker, der skal skille det hele ad. Men det skal han jo også hvis du skal have en ny i.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 06-03-05 11:59

har ikke lavet andet endnu end at tage ringene og sætte et forør uden begrænsninger. men tænker på (som du selv skrev) at pille luftpiben ud og tage den plade (begrænsning) der sidder ved kaburatoren,og sætte polini speed control på.
kan min standard krumtap holde til det?

Daniel FoG

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 06-03-05 16:33

Ja, det kan den sagtens holde til, så der er ingen grund, men de sidste ting du mangler, nemlig luftpibe/plade/speed control, giver meget lidt extra fart, men det er da værd at tage med.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Fuckfisse

Dato : 06-03-05 20:07

mange tak for svare palle!