/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Hvad betaler i for div. transport !?
Fra : pepsi2005
Vist : 2046 gange
50 point
Dato : 04-03-05 09:54

Hej,
Hvem bruger i som shipping firmaer ?

Hvad betaler i for fragt fra div. lande kr. pr. kg / m3 ? Søfragt / flyfragt / Lastbil...

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 04-03-05 10:26

Det kommer godt nok an på hvilke vare vi snakker om. Ligeledes har det også helt stor betydning, hvilke to destinationer vi snakker om.
Lidt mere info

MVH

Kommentar
Fra : kandaikke

Dato : 04-03-05 10:30

Vi bruger ikke altid det samme shipping firma, vi ringer og for et tilbud.. Alt efter hvad der skal sendes og hvor fra.. og hvad der fragtes med... fly / skib / lastbil.. Det kan godt betale sig..

Kandaikke

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 04-03-05 11:30

Jeg tror Pepsi mener at han gerne vil se nogen eks. på fragt and me to!

Kommentar
Fra : kandaikke

Dato : 04-03-05 12:03

Ok..Har et eks. her fra en 2 mdr. gammel faktura.. Sendt med DFDS

40HC part container load, vægt 1708 kg rumfang 7.400 M3 - DKK 6.128,20 (momsfrit)
Det drejer sig om maskindele sendt fra Ningbo China

Et andet eks. sendt med TNT en kasse på: Lenght 107 - width 52 - height 17 vægt 19,000V
Pels og skind sendt fra Hong Kong Dkk 2.005,00 (momsfrit)

Håber det kan bruges

Mvh Kandaikke

Kommentar
Fra : joker

Dato : 04-03-05 12:24

20" container fra shanghai til aarhus - 1680 US$

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 04-03-05 12:26

Hej Kandaikke

Hvad forstår man ved Momsfri !?
Det ser billige ud det først eks.. i forhold til anden eks. !?
Kan det passe at det er billiger at betale i udlandet end at betale sin fragt i DK firma !?

Mvh.
Vivi

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 04-03-05 12:28

Hej Joker
Det var billige, er det med alle omkosninger ?
Hvorlænge tager det med container ?

Kommentar
Fra : kandaikke

Dato : 04-03-05 13:02

Hej Vivi

Når vi handler momsfrit er det fordi varene ikke skal bruges i DK ved første eks. er det vare som skal bruges på skibe rundt omkring i verden..

Når vi handler med kedeldragter er det også momsfrit da det også er offshore vare da arbejderne skal bruge dem på skibene...

Vi betaler vores fragt i DK.. ved ikke om der er billiger i udlandet..

Mvh Kandaikke

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 04-03-05 17:38

Nogen der har lidt eks. priser på USA til DK !?

Kommentar
Fra : joker

Dato : 04-03-05 19:55

Odense--> Det tager 35 dage. Jeg bestiller varene FOB (Freight On Board) i Shanghai. Derefter skal jeg betale 1680 US$ for transporten fra Shanghai til Århus havn. Transporten fra Århus til eksempelvis Aabybro skal jeg betale ved siden af.
Jeg fik en samlet pris på transport til min dør... men dette kan ikke svare sig, da de så skulle have yderligere 1200 US$ for de sidste 130 km.

Kommentar
Fra : bbrunstedt

Dato : 13-03-05 09:03

Fragt kan købes hos
   speditører
   linieagenter
   totalleverandører (Ups,Fedex,TNT mm.)
det er meget svært, at give en tommelfingerregel, om hvad det koster, da det
afhænger af, hvor vareren kommer og hvor den skal til, og hvilken transportmåde
der skal anvendes, fra nogle dele af verden kommer det også an på hvilken vare
som skal transporteres.

Det er lidt af jungle at bevæge sig ud i, og svært at få den rigtige nettopris, hvis
man ikke lige rammer plet med sin forespørgelse for et er sikkert, alle kan hjælpe dig
men det koster, og hvis den pågældende transportør ikke lige har sine egne trafikker på
pågældende destination, kan han, mod et tillæg til egen fortjeneste naturligvis, altid
hjælpe dig.

Det er 2 værktøjer du kan anvende, hvis du ikke lige gider ringe til 2-300 forskellige
speditører eller rederikontorer - det er den blå besejlingsliste (skibe) og den røde
transportliste (biltransport) som giver et udmærket overblik over hvem som har trafikker
fra og til hvilke destinationer man måtte have brug for.

Når du skal købe transport, er det vigtigt at sikre sig, at prisen dækker dine behov. For
normalt skal der udover transportprisen også betales til lastning/losning/kørsel til
endelig destination/fortoldning/papirarbejde mm. Ja, hvis du er overrasket over gebyrer
du skal betale i banken så bare vent til du har haft kontakt med en speditør!

Og så lige en ting mere, husk at forsikre dine vare, og køb din forsikring lokalt, ikke
at du vil få mere i erstatning, men det er meget nemmere at få sine penge hvis man er
uheldig, mens det kan være meget langsommeligt at få dem fra udlandet

Kommentar
Fra : pepsi2005

Dato : 13-03-05 09:57

Hej alle. Jeg ved godt at det er nemest at spørge speditør hvad det koster for de enkel forsendelser ... Men det jeg syndes var lidt sjovt, var at se div. fragt priser på forskelige varer/størrelser osv. positive og nagative oplevelser med fragt... Så hvis der fler som et indlæg så skriv endelige ind

Kommentar
Fra : unn

Dato : 31-05-05 22:08

Lige et par kommentarer til bbrunstedt :

1. Den blå besejlingsliste og den røde transportliste kan du IKKE bruge til noget som helst efterhånden. I de gode gamle dage var de et godt værktøj, men idag har efterhånden alle de store speditører også sat sig derpå på ALLE destinationer, så glem de lister.

2. Speditørgebyrer.... hmmm..... kommer nok meget an på hvilken speditør du vælger at bruge og i hvilken forbindelse. Hvis noget stykgods for eksempel bliver sendt fra Kina til Danmark og er til udlevering hos en given speditør, vil han helt sikkert knalde godt på i prisen, da han sikkert ikke tjener noget som helst på fragten og han skal jo have lov til at leve. Hvis du derimod tager kontrollen over dit eget gods og booker det via en speditør i danmark vil du have styr over alle omkostninger fra starten, dvs ingen ubehagelige oplevelser.

3. Forsikring skal man virkelig være varsom med og læse ALT igennem med de små linier. Det er meget sjældent at man får noget ud af en transportforsikring, da de som regel altid kan finde en grund til at det er ens egen skyld varen er skadet.

Så lige en kommentar til kandaikke. Alt international transport er momsfri, uanset hvad du skal bruge varerne til. Det er kun national transport der er momspligtigt.

Kommentar
Fra : unn

Dato : 31-05-05 22:08

Lige et par kommentarer til bbrunstedt :

1. Den blå besejlingsliste og den røde transportliste kan du IKKE bruge til noget som helst efterhånden. I de gode gamle dage var de et godt værktøj, men idag har efterhånden alle de store speditører også sat sig derpå på ALLE destinationer, så glem de lister.

2. Speditørgebyrer.... hmmm..... kommer nok meget an på hvilken speditør du vælger at bruge og i hvilken forbindelse. Hvis noget stykgods for eksempel bliver sendt fra Kina til Danmark og er til udlevering hos en given speditør, vil han helt sikkert knalde godt på i prisen, da han sikkert ikke tjener noget som helst på fragten og han skal jo have lov til at leve. Hvis du derimod tager kontrollen over dit eget gods og booker det via en speditør i danmark vil du have styr over alle omkostninger fra starten, dvs ingen ubehagelige oplevelser.

3. Forsikring skal man virkelig være varsom med og læse ALT igennem med de små linier. Det er meget sjældent at man får noget ud af en transportforsikring, da de som regel altid kan finde en grund til at det er ens egen skyld varen er skadet.

Så lige en kommentar til kandaikke. Alt international transport er momsfri, uanset hvad du skal bruge varerne til. Det er kun national transport der er momspligtigt.