/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Tyskland
Fra : Wheel
Vist : 15709 gange
50 point
Dato : 03-03-05 18:57

Hvordan er det lige det ser ud med åbningstider i Tyskland i og op til Påske

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 03-03-05 19:03

En del butikker har lukket. En del andre har delvist åbent, lukker typisk klokken 15 hvis de har åbent eksempelvis 2. påskedag, mens påskedag har langt det meste lukket. Hvad tænker du på specifikt?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 03-03-05 19:13

Skærtorsdag er hverdag i Tyskland.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 03-03-05 19:17

Deres helligdage er ikke de helt samme som vores, og der er forskel på helligdage i nord og sydtyskland. Og grænsekiosker har meget åbent, så derfor ville det være rart at vide hvad Wheel tænker på specifikt.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 03-03-05 20:57

I hele Tyskland holder de hverken Skærtorsdag (GrünDonnerstag) eller 2. påskedag.
Påsken dernede er Langfredag (KarFreitag) og Påskedag.
Det giver da et par muligheder, hvis du skal ud og handle, ellers er det jo rigtigt, at diverse grænsekiosker og grænsesupermarkeder - tja, de gør jo ligesom herhjemme, de har åbent, når kunderne kommer, altså temmelig længe, og langt de fleste dage.

God tur, håber det er i helikopter, vi får jo vinter i påsken
........ så medmindre du bor ved grænsen, kan det blive en slem tur.
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : Wheel

Dato : 03-03-05 21:07

Det jeg tænkte på var med butikkerene, mente også at de ikke holder skærtorsdag lige som os, men anede ikke det med 2.påskedag. Og jo det hele handler om at vi familin besøg i påsken og de ville gerene til Tyskland "fleggaard" har så lige været på deres seite men ingen info at hente der, der er nu sendt en email
Mange tak for hjælpen )

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 50 point
Dato : 03-03-05 23:41

Hej igen Wheel.
Jeg må lige rette mig selv med hensyn til 2. påskedag.
Jeg har lige her for ½ time siden talt i telefon med en kollega fra Mainz, han sagde at det kun er nogle steder i sydtyskland og i Schweiz de ikke holder 2. påskedag, det hedder Ostermontag og især i nordtyskland er det helligdag ligesom hos os.
-----------------------------------------------------
Jeg håber det hermed er på plads
-----------------------------------------------------
Du får jo nok et svar fra Fleggaard, som så kan fortælle dig hvordan det foregår hos dem - god fornøjelse med handelsturen.
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-03-05 00:07

Wheel

Fra denne side http://www.tyskepriser.dk/html/butikker.htm

fremgår det at Fleggaard i Flensborg har lukket på søndage og tyske helligdage.

Så der er åbent skærtorsdag og lørdag.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-03-05 00:10

Oversigt over tyske helligdage (Nordtyskland)
Beskrivelse År 2004 År 2005 År 2006 År 2007
1. Nytårsdag (Neujahrstag) 1. januar 1. januar 1. januar 1. januar
Langfredag (Karfreitag) 9. april 25. marts 14. april 6. april
2. Påskedag (Ostermontag) 12. april 28. marts 17. april 9. april
1. maj (1. Mai) 1. maj 1. maj 1. maj 1. maj
Kristi himmelfartsdag (Christi Himmelfahrt) 20. maj 5. maj 25. maj 17. maj
2. Pinsedag (Pfingstmontag) 31. maj 16. maj 5. juni 28. maj
Genforeningsdag (Tag der Deutschen Einheit) 3. oktober 3. oktober 3. oktober 3. oktober
1. juledag (1. Weihnachtstag) 25. december 25. december 25. december 25. december
2. juledag (2. Weihnachtstag) 26. december 26. december 26. december 26. december

Note: Store Bededag er ikke en helligdag i Tyskland

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-03-05 00:11

Det sidste blev noget rod det var fra denne side

http://www.butik112.dk/tyske-butikker.asp

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-03-05 00:23

Fleggaard Dan Discount

Dan Discount på nettet

Wassersleben
Wassersleben 14
24955 Harrislee

Man - Lør : 8.00 - 20.30

Søn og tyske helligdage : 11.00 - 19.00

så der skulle være en mulighed

fra mit tidligere link http://www.tyskepriser.dk/html/butikker.htm

Hilsen ans og god påske

Godkendelse af svar
Fra : Wheel

Dato : 10-03-05 20:44

Tak for svaret bennymanden.Undskyld at det tog lidt lang tid med point

Kommentar
Fra : laurentii

Dato : 09-04-09 09:34

Hej Wheel !
Jeg har lige været inde på fleggaard´s hjemmeside. der står at de har lukket på fredag, det har Otto Duborg også. Vi er før gået i felden med at køre ned og handle denne fredag. Det er nok den helligdag de holder mest hellig. så jeg ville ikke vælge den dag hvis jeg var dig.

God påske

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 09-04-09 12:28

Hej laurentii - det er jo altid dejligt med lidt information

........ nu tror jeg bare det er fire (4) år siden Wheel var på handelstur med sin familie

GOD PÅSKE

Bennymanden