/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Mystisk farve ved sæd afgang?
Fra : ThomasEp
Vist : 20387 gange
50 point
Dato : 03-03-05 17:08

Hej, jeg har et lille spørgsmål.

Når jeg får udløsning gør jeg det ud over min kæreste, men mit sæd har en mærkelig gul agtig farve!?! Hvad kan det skyldes?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-03-05 17:13

Der kan godt smutte lidt urin ud sammen med spermen. Prøv næste gang at tømme blæret godt før samlejet. Er spermen så stadig gullig, så gå til lægen. Hilsen AJ

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 03-03-05 17:14

Sikkert nogen du spiser. Gulerødder, madolie eller maling.

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 03-03-05 17:22

Klamydia kan give gullig sad. Så indtil du ved hvad der er, så brug kondom for at beskytte din kæreste.

Med venlig hilsen
Felix30

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-03-05 17:56

Det skal du spørge din læge om,
En har allerde nævnt Klamydia, lige som andre sygdomme også kan give misfarvning.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 50 point
Dato : 03-03-05 20:03

Hej Thomas.

Konsitens, farve (og smag for lige at nævne, at det også har betydning ) afhænger meget af din kost, og hvad du drikker. Derudover spiller det også en rolle, hvor tit du har udløsning. Du har sikkert også observeret, at din sæd i nogle perioder kan være mere klumpet end i andre perioder, hvilket der ikke er noget ualmindeligt eller farligt ved.

Faktisk sidder jeg og kommer til at tænke på, at det vel er de færreste mænd der ser farven og konsistensen på andet end deres egen sæd - og derved har et dårligt samligningsgrundlag - og her skal man altså ikke tro på, at sædens farve og mængde skal se ud som den der præsteres på pornofilm, da sæden her ofte synes meget hvidlig, da de sædvanligvis laver snyd og laver en blanding af æggehvide og flormelis, som manden så 'sprøjter' ud i rigelige mængder, så kameraet rigtig kan se det

Det er klart, at det vil være en god idé at blive undersøgt for klamydia, selvom jeg nu ikke kan finde noget sted, hvor der skrives at et symptom på dette skulle være at sæden bliver gullig ved sadafgang.
De mest almindelige symptomer hos mænd er udflåd fra urinrøret, eller smerter ved vandladning. Vær dog opmærksom på, at mange slet ingen symptomer har, selvom de skulle bære rundt på sygdommen.

Du kan evt. se mere her..

http://www.dr.dk/laegen/artikler/2004/141004/Klamydia.asp

Brug alligevel kondom som Felix skriver. I hvert fald indtil du har fået afklaret om der er en sygelig årsag til at din sæd har ændret farve.

//Creamy

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 03-03-05 20:03

Betændelse i protasta, en mulighed, Kun lægen kan sige hvad det er, kun lægen kan helbrede dig, hvis der er noget galt

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 03-03-05 21:24

creamygirl

" Faktisk sidder jeg og kommer til at tænke på, at det vel er de færreste mænd der ser farven og konsistensen på andet end deres egen sæd " Tror du ikk vi ser porno... Jeg vil faktisk tro de fleste mænd har set mere sæd end de fleste piger

He He.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-03-05 21:43

Det er antagelig ikke klamydia ikke vær bange.Du kan læse om det her: http://www.sexlinien.dk/brevkasse/vissvar.asp?sid=25040
alimak

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 03-03-05 21:57

Jeg tror netop, at I ser porno Luke2000. Det er derfor jeg antyder, at du ikke skal tro på udséendet af sæden i en pornofilm. Det er som oftest fup

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-05 00:17

Min sæd er meget forskellig både af udseende og konsistens ...siger molokyle; der som sædvanlig skal gøre opmærksom på sig og sit

.og til den måbende forsamling (= creamygirl) kan fortælle at jeg gennem mit liv har set mindst lige så megen 'rigtig' sæd som mange kvinder.

Jeg har boet i kollektiv i mange år

Det er rigtigt at hvis man har 'sparet op', er sæden mere gul/hvidlig og tykflydende end hvis...

...man har taget en spiller 3 gange på en dag. For så vil 4 afgang mest af alt ligne postevand.

Mængden af vædske og 'trykket' ved ejakulationen hænger oftest sammen med hvor ophidset og tændt man er, samt noget genetisk bestemt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-03-05 00:22

Sad I og spillede den af sammen i det kollektiv

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-05 11:26

creamygirl -> Næeh... men du skulle have nydt vort Billardbord i kælderen, om morgenen efter vore fester

..og så var der et par tøser, der var temmelig glade for at blive 'delt'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-05 11:28

Vi spekulerede ikke meget over HIV fra 1978 - 1983

Dengang skulle man bare huske at tage den ud i tide, så man ikke fik børn

..men så var 'festen' også forbi

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ThomasEp

Dato : 06-03-05 23:17

Tak for svaret creamygirl.