/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Ændre billedets kb -kompremere
Fra : hans_ussing
Vist : 897 gange
50 point
Dato : 03-03-05 08:37

Jeg skal sende nogle billeder via e-mail, og da billederne er hver på ca. 1.000 kb, bliver det samlede kb for stort. Her bremser firewallen ved modtageren og jeg må sende den 3 af gangen. Jeg ved at man kan kompremere dem. Hvordan gør jeg??

Hilsen
Hans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-03-05 08:40

Du kan bruge PhotoShop eller et andet billedbehandlingsprogram : http://download.dk/index.asp?Kat=multimedie&SubKat=billedbehandling

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 03-03-05 09:27

Hvis du har XP kan du lave en zip-fil

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 03-03-05 10:12

Har du windows XP kan du gøre følgende: Højreklik på billedet, du skal sende, så kommer der en lille skærm.. gå ned i "send til" og "postmodtager" - så komprimeres billedet automatisk (du kan vælge) og åbner Outlook. Du skal så indtaste modtageren ad den vej.

mvh

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-03-05 10:45

Tryk på stifinder,find den mappe hvor du har billederne.

Højreklik på billedet.

Tryk på send til.

Tryk på postmodtager.

Der popper nu en skærm op, hvor du kan bestemme om det er eet billede eller alle billeder i mappen

der skal komprimeres. Når for pokker, det skrev hbirk jo også. Så er det nok rigtigt.

Altsammen under forudsætning du har Win XP.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-05 12:41

eller du kan benytte det gratis program Irfanview http://www.irfanview.com/
evt. se mit gamle tip http://www.kandu.dk/dk/tip/3517

Kommentar
Fra : hans_ussing

Dato : 04-03-05 13:19

Tusinde tak for de gode svar.

Jeg vil forsøge herefter.

hilsen
Hans

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-03-05 15:31

Man kan osse sætte størrelsen ned på billedet!