/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Let progran til at tegne hus i
Fra : H2
Vist : 1130 gange
200 point
Dato : 02-03-05 20:58

Hej

Jeg hjælper en tømre der mangler program de kan lave tegninger af garager og små huse.
Jeg har selv arbejdet ligt med AutoCAD men syntes det kan for meget og derfor bliver for sværet for en der ikke sidder 100% af tiden ved en computer.

Findes der et andet og mere enkel program der kan tegne mindre tegninger i målestok og har nogle hjælpe funktioner der kan gører det lættere at lære og huske at bruge.

H2

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 210 point
Dato : 02-03-05 21:06

Prøv at kigge på dette spørgsmål:
http://www.kandu.dk/dk/spg/50884

Kommentar
Fra : svanten

Dato : 02-03-05 22:08

Der er et ganske nemt og godt tegneprogram (Topdraw) i det office program, der hedder "Open office"
Det kan hentes gratis på følgende side: http://da.openoffice.org/

Kommentar
Fra : svanten

Dato : 02-03-05 22:10
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-03-05 23:54

Her er interessante muligheder. Cad std kan bruges til simple konstruktionstegninger, men gemmer ikke i kendte formater.
http://cph.ing.dk/shareware/tek_cad.html
http://www.cadstd.com/

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-03-05 20:55

BjarneD - det cadstd ser nu ikke så tosset ud ud fra deres screen shot.
Med lagstyring endda.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-05 12:56

CAD std er bestemt heller ikke så tosset, men jeg har ofte haft brug for at kunne bruge eksisterende dwg filer og det kan den ikke, men den kan bruges til at tegne noget som man selv bruger eller printer ud.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-03-05 17:05

dwg filer - er det den Draw Perfect (Word Perfect) brugte eller husker jeg forkert.
Måske har jeg det gamle DOS program hvis du har brug for det. Hvis jeg kan finde det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-05 17:22

Nope AutoCAD.

Godkendelse af svar
Fra : H2

Dato : 10-03-05 08:42

Tak for svaret emesen.
Det er et godt program.