/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Hjælp.. LCD 32 TV larmer
Fra : pytberg
Vist : 1188 gange
150 point
Dato : 02-03-05 20:12

Mit nyindkøbte LCD 32HDTV støjer en del fra,tror jeg, strømforsyningen. Den brummer, så man faktisk skal skrue lidt mere op for TV lyden for ikke at blive generet af brummen. Jeg ved godt at når først lyden er i "ørene" er dfen svær at slippe af med.
Er det normalt med sådan en støj.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 02-03-05 20:14

Der skal ikke være brummen fra dit TV, uanset type.

Få fat i forhandleren, og fortæl hvad du oplever.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : pytberg

Dato : 02-03-05 20:40

Tak.. må man overhovedet ikke kunne høre strømforsyning eller andet fra et sådant TV ?
Skal det være tyst som graven ?

Kommentar
Fra : svanten

Dato : 02-03-05 21:54

Købte et philips lcd, der larmede som dit, det blev lavet på garantien

Kommentar
Fra : Kanduikke

Dato : 02-03-05 22:01

Før jul købte jeg et JVC 32" LCD (Demo), efter 14 dage begyndte det også at larme, men det var blæserne der var stået af, i mit tv sidder der to blæsere.
Ved ikke om det kunne være det.

Mvh.
Kanduikke

Kommentar
Fra : pytberg

Dato : 03-03-05 20:05

SIDSTE NYT.................
Har byttet til et andet. Satte strøm til i biksen... ingen lyd overhovedet. 10 min. efter hjemme, i stikkontakten med dyret.. brumme..brumme !!
Der kan vel ikke være noget galt med vores stikkontakter i vores 2 år gamle hus ?? ( tsk... griner )

Tv'et er et Prosonic 32 HDTV, 1366x768, kontrast 800/1, lys 550/m2, indgange til bl.a DVI og Component. Fremragende billede og OK lyd. På bud til 9999Kr i denne uge.
Så hos Expert, nøjagtig samme TV, lavet på samme fabrik, Orion, men med Grundig på fronten.. 19999Kr. Jeg formoder der må være en forskel et eller andet sted.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 150 point
Dato : 03-03-05 22:30

Nej det er fordi transformeren i TV'et bliver varmt efter 10 minutter! Desværre er det sådan at lavprisfabrikanter sparer der hvor de kan! En underligt sted at spare kan man måske sige, men at spare måske 10 kr. på transformeren giver måske et godt cash output i den sidste ende! Så moralen med ny teknik er at betale hvad det koster i starten altså måske 2 til 3000 kr extra! Ellers vent! Men så er teknologien nok gået på museum! Man kan vist forøvrigtigt få noget spray så transformeren ikke brummer, har jeg hørt, så prøv at høre hos et seriøst sted som Århus Radiolager om det kan skaffes!

Godkendelse af svar
Fra : pytberg

Dato : 09-03-05 16:05

Tak for svaret tedd.