/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
køkkenbord til 12.000 kr??
Fra : wezzler
Vist : 889 gange
120 point
Dato : 02-03-05 15:39

Hello

Mine forældre har netop bestilt et laminat-køkkenbord til 6.000 inkl. moms. Håndværkeren skal så har målt ud og skal skære bordet til - evt. fjerne det gamle og sætte det ny op med ny køkkenvask og skurelister.

Alt dette skulle beløbe sig op i 12.200 kr inkl. moms - er det ikke forholdsvis meget?

Kunne det ikke være billigere? F.eks. hvis min far fjerner det gamle bord og hjælper med småting?

Håber I kan hjælpe..

Kommentar
Fra : flemlone

Dato : 02-03-05 15:49

Hej Wezzler
Jo det lyder jo af meget, men hvis du tager det regnestykke at håndværkeren koster ca. 350 kr i timen + moms, hvad er ca. prisen for en håndværkertime i dagens Danmark er det ca. 13-14 timer han har kalkuleret med.
Hvis du selv kunne barberer nogle timer af håndværkerens timer, er det jo tjente kroner for dig.
Håber du kan blive enig med håndværkeren, ellers få evt. 2 andre tilbud fra andre håndværkerer.
MVH
Gør det selv håndværkeren Flemming

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 130 point
Dato : 02-03-05 15:50

Dvs. der er for 6.200 kr. håndværker inkl. vask og skurelister. Hvad med blandingsbatteri?

Hvis farmand selv fjerner det gamle, så er der sikkert lidt at spare på bortskaffelse af den gamle bordplade ("genbrugserne" er kun gratis for private)

Vask: 1000
Kørsel: 250
Forbrugsstoffer (søm/skruer/fugemasse/skurelister osv) : 750
Arbejdsløn: 10 timer á 350 = 3.500

Ialt: 5500

Nedrivning og bortskaffelse af gl. bordplade - de sidste 700 kr....

det er mit gæt....så måske kan der spares 700

mvh berpox

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-03-05 15:52

Det eneste vi kan hjælpe dig med er at gi' dig ret.

Og dog, køb selv laminatpladen og lav det hele selv, få lidt hjælp til håndvasken og blandings batteriet.

Det beløb du nævner er liiiige i overkanten, LAV DET SELV, spørg her hvis der er noget du løber sur i.

Hilsen Keldd (Blik og Rør)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-03-05 15:55

Er de 6000 kun for bordpladen??
Hvad er den lamineret med..... Guld ?

Og hvis det kun er for udskiftning af omtalte plade, synes jeg også regningen lyder helt hen i skoven.

mvh dova

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 02-03-05 16:07

Det skal lige siges at mine forældre er pensionister og min far som ellers er gammel snedker har måske ikke de samme kræfter mere!

Men det er mere eller mindre bestilt (ikke betalt). Jeg har netop fået det at vide idag.

Det var mere hvis de kunne snakke prisen ned med håndværkeren. Men foreløbig pris var som sagt 12.200 kr - for hvad præcis, ved jeg ikke - men det var vist hvis alt skulle lave af håndværkeren + evt. hjælper, men jeg ved det ikke

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-03-05 16:14

Stadigvæk det er helt hen i skoven.

Fortæl målene på bordpladen, og om den er i vinkel.

Keldd.

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 02-03-05 16:26

Et ca. gæt vil være 2.10 på log ca. 1.20 formet som en vinkel.... er det ok svar? #@###
# o
Illustration--> #
o er så en person
@ er vaskens placering

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 02-03-05 16:50

#@###
# o prøver lige igen 2.10 x 1.20 m
#

Kommentar
Fra : flemlone

Dato : 02-03-05 17:23

Hej Wezzler
Se dette link det vil give dig en nogenlunde prisliste på laminat bordplader.
http://www.billigkoekken.dk/shop.asp
Med dine meter ialt 330 cm. er prisen ca. 1350 kr + moms.
Men mit råd er stadigvæk hvis det er noget dine forældre ikke selv vil bøvle med; at få minimum 2 nye tilbud.
Afbestil den dyre håndværker straks, hvis han da ikke vil ændre prisen til en mere human pris.
MVH
Flemming

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-03-05 15:37

er det en støbt vask eller nedfræset ???

der er også forskel i kvaliteten af lamminatbordplader

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 03-03-05 16:26

For 10 år siden kostede vores køkkenbordplade med underlimet vask og småfinesser over dette beløb, -og så kom håndværkerudgifter oveni, og det er også laminat.

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 03-03-05 16:47

Du skal være klar over at det koster ekstra hvis der f.eks skal være buede forkanter, rundede hjørner, ekstra bredde udover standard, udskæringer o.s.v.-o.s.v., alt koster, vi må jo også regne med at hvis det er os selv der arbejder på akkord, så vil vi også have betaling for det hele.

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 03-03-05 19:00

Ok - tak for alle svarene!

Tror ikke mine forældre vil afbestille det, men det kunne være rart at bekræfte for dem at det er et ok køb, da de er på bar bund. Men det er der åbenbart delte meninger om..
Nogle sidste bemærkninger?

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 03-03-05 21:59

Der findes mange firmaer der laver laminatbordplader, men mindre løbet er kørt kan jeg give dig det råd at gå ind til den håndværker der er tale om og bede om en pris fra laminatfabriken msk. Men med hensyn til prisen tror jeg ikke det er dyrt fordi dels er der materialebrisen incl. underlimet vask, pladen er skræddersyet hvilket den jo selvsagt ikke bliver billigere af. håndværkerudgifter til montering såvel snedker som vvs...

Godkendelse af svar
Fra : wezzler

Dato : 04-03-05 12:45

Tak for svaret berpox.

Jeg har sagt til mine forældre at det er et nogenlunde tilbud.

De skal blot lige aftale lidt nærmere im hvad det inkludere og hvad min far kan hjælpe med

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 08-03-05 00:16

OK - held og lykke med det