/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Underholdning - "brev fra ???"
Fra : gert_k
Vist : 534 gange
100 point
Dato : 02-03-05 11:29

Jeg skal bruge noget ikke alt for tidskrævende (af mig) underholdning til på lørdag, en fødselsdagsfest! Det kommer til at foregå indendørs, og der er ikke meget plads, samt en del "gamle" mennesker!

Jeg forestiller mig en sjov sang eller tale, og det er her mit spørgsmål begynder:
Jeg er blevet foreslået at læse et brev op der hedder noget ala "brev fra ?? (et eller andet sted, måske mors?) eller "brev til mor" nogen der har kendskab til dette brev??

Ellers er jeg modtagelig for andre taler, sange osv. der kunne være sjove....

MVH GERT K

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-03-05 12:13

Her er "brev til mor":

En mor kommer ind på sin datters værelse og finder et brev på
hovedpuden.
Med bange anelser og rystende hænder åbner hun og læser det:

"Kære mor,

Du må ikke blive ked af det, når du læser dette brev. Jeg er rejst ud i
verden med min nye kæreste. Han er SÅ SEJ med alle de piercinger og
tatoveringer han har.

Men jeg har flere gode nyheder. Jeg er gravid, og jeg er sikker på at vi
bliver lykkelige i den store campingvogn som Brian har stående hos
rockerklubben i de svenske skove. Han vil have mange flere børn med mig,
og det er jo også min drøm!

Jeg har lært, at hash ikke er farlig, og vi skal dyrke det til os selv
og vores venner, som giver os al det kokain og ecstasy vi vil have.

I mellemtiden beder vi for at de finder en kur for AIDS, så Brian kan få
det bedre, han fortjener det.

Vær ikke nervøs for mig, jeg er femten år nu og en stor pige. Jeg skal
nok komme på besøg en dag og vise dig dine børnebørn!

Din hengivne datter,
Anita

PS: Mor, det var bare for sjov. Jeg er hos naboen. Jeg ville bare vise
dig at der findes værre ting her i livet end min karakterbog, som ligger
i skrivebordsskuffen.

Knus!"

Du kan måske også bruge nogle børnecitater:

Ämne: VS: Sjovt nok med de her børn

Børnecitater.

Det sker, at den, man gifter sig med, er den forkerte, at det bare er
synsbedrag. Men så kan man bare skille sig og finde og ny og bedre
(Jonas, 8 år)

I gamle dage sagde man "Jeg elsker dig" til folk. Nu behøver man heldigvis
ikke at anstrenge sig så forfærdelig meget længere.
Jeg tror, det er nok at sige "Kom her!"
(Holger, 8 år)

Hvordan er det at være forelsket?
Det er ligesom at have fødselsdag i maven.

Du er nødt til at forelske dig, før du bliver gift.
Så når du er gift, så skal I bare sidde sammen og læse bøger.

Nogle stensikre måder at få en person til at forelske sig i dig:
- Fortæl dem, at du ejer en hel flok slikbutikker.
- Vrik med dine hofter og håb det bedste.

Hvordan kan man se, at to mennesker er gift med hinanden?
- Ægtepar ser tit lykkelige ud, når de snakker med andre mennesker
(Elin, 8 år)

- Måske må man bare gætte, men en god ledetråd er, hvis de skælder det samme
barn ud
(Sebastian, 8 år)

Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele.

De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har
mændene problemer med protesen.

Det er ikke så godt for gravide damer at have æggelikør i urinen.

Hvis du går en tur, og hjernen falder ud, så kan du ikke finde hjem igen,
for så kan du ikke tænke klart længere.

I befrugtningsøjeblikket smelter moderen sammen med faderen. Først bliver
moderen bestøvet. Så sætter støvet sig fast og begynder at slå rødder. Så
kommer babyen ud af en luge i enden af moderen.

I gamle dage var det ikke almindeligt for faderen at føde barnet. De syntes,
det var umusikalsk. Men i dag er det ok at moderen og faderen føder barnet
sammen.

Kroppen består af indvolde og udvolde. Indvolde er f.eks. marv, ben og
milten.
Udvolde er ofte mere synlige og kan skiftes ud ved specielle anledninger.
Især på damer
(Henrik, 8 år)

Nogle damer har store bryster, mens andre er næsten topløse.

Nogle mennesker har appelsinhud. Især arabere og
udvandrere (Tina, 7 år)

Når man er omkring 40 eller 50 år, stopper damerne med at lægge æg. Det vil
sige, at de ikke længere kan producere folk.
Æglægningen begynder omkring fjortenårsalderen og varer helt til
middelalderen.
(Johannes, 8 år)

Når man kommer i puberteten forandrer kroppen sig så meget, at man næsten
ikke kan kende den igen. Drengene får udvækster, mens pigerne bliver
blødere. Så begynder man at få øjnene op for, at man kan bruge drengene og
pigerne til forskellige ting

Bibelen består for eksempel af De fem Musebøger og Marius´ evangelium

Hvis man ikke vil være gift længere, fordi manden måske var dummere, end man
troede, så kan man skilles som venner (7-årig)

Nu er der kommet et ozonhul i himlen. Så er Guds gulv ikke længere helt tæt,
og det kan blive et problem.

Arsenik er et stærkt krydderi, som let kan ødelægge hele middagen.

En svigermor er straffen, man må tage, når man gifter sig med en person, man
ikke kender (Poul, 7 år)

Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold
(Siw, 10 år)

Gammeljomfruer ved ikke helt, hvordan mænd skal bruges
(Martin, 8 år)

I gamle dage troede de, at storken kom med børnene.
Nu er man gået over til mere moderne metoder

I gamle dage var kønsrollerne ikke opfundet. Mændene vidste ikke, at damerne
var lige meget værd. I dag får man det ind med teskeer med modermælk

Min lillebror spurgte mig engang, hvad der sker, når vi dør. Jeg fortalte
ham, at vi bliver begravet under en bunke jord, og at ormene æder vores
kroppe. Jeg tror, at jeg skulle have fortalt ham sandheden: At de fleste af
os ender i Helvede og brænder for evigt, men jeg ville ikke gøre ham ked af
det

Når man gifter sig, giver man hinanden et tavshedsløfte. Hvis man ikke
holder det, bliver man skilt, og så må man dele lamperne og knivene imellem
sig, og som regel bliver man ikke enige om, hvem der skal have børnene. Så
må man gå til en børsmægler. Han bestemmer, at den ene skal ha´ børnene, og
så får den anden et spisebord ekstra.

Stikpiller: De piller, lægen bare stikker folk, uden at de ved det.

Farmor har fortalt, at da hun var lille, måtte pigerne sidde med samlede
ben. I dag tager man det ikke så nøje, om man vifter lidt med underlivet.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-03-05 12:20

Hvis du søger på Google på "hvad børn dog siger", kommer der en masse. Bl.a. denne her:

Nedestående 'guld-korn' er fundet i en bog om skolebørns pidsige formuleringer om alverdens
emner - her er et udpluk, der berører levenedsmidlsteknikernes området:

Ernæringen.
Sukkeret er et hvidt stof der giver kaffen en dårlig smag, når man glemmer at komme det i.

Pasteur.
Pasteur er en stor videnskabsmand, der har opfundet kopperne, hundegalskaben og en mængde andre sygdomme. Han er en af menneskehedens velgører.
Han har også opfundet bakterierne, som han dyrkede i grønsagssuppe, mundkurven og den pasteuriserede mælk.

Vand og alkoholisme.
For at rense vandet vasker man det. Man skal også lade vandet koge og slå det med en gaffel bagefter for at uddrive støvet, frøerne og de andre bakterier.
En anden måde at gøre vandet drikkeligt på er at hælde rødvin i.

Hygiejne.
Når luften er fordærvet, er menneskets ånde dødelig. Man skal passe på ikke at ånde i et rum, hvor luften er utilgængelig.
Man skal også stikkes for at kunne drikke mælk fra en ko, der har tuberkulose.

Mål og Vægt.
Et grammekyle er et molekyle, der har form som et gram
Kilogrammeteren er et mål for afstandens vægt.
En hestekraft er den kraft, en hest anvender for at trække en liter kogende vand en kilometer.

Fysik.
Legemer udvider sig ved varmepåvirkning. Eksempel: om sommeren bliver dagene længere ved varmepåvirkningen.
Arkimedes' lov: Ethvert legeme, der nedsænkes i en væske, og som ikke er kommet op til overfladen i løbet af en halv time, må betragtes som tabt.
Jo mere et legeme falder langsommere, jo mindre er dets hastighed større.

Matematik og geometri.
Et helt tal er et tal, der kan ses med det blotte øje.
Man må forenkle brøkerne, ellers når de gastronomiske højder.
En cirkel er en rund linie uden vinkler, der lukker sig, for at man ikke skal se, hvor den begynder.
For at finde overfladen ganger man midten med centrum.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : kandaikke

Dato : 02-03-05 12:35

Hej Jernladyen..

Takker for et godt grin..

Kandaikke

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-03-05 13:03

Ja, nogle af dem er ret sjove.
Hilsen Jette

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 100 point
Dato : 02-03-05 18:27

Jeg tør altså ikke være alene med dig Jette.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 03-03-05 15:56

HHmmm, jeg tror nu heller ikke, jeg tør være alene med dig, Keldd.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 05-03-05 00:06

jeg har skrevet en sang, men tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 08-03-05 21:39

Hej Gert_k. Husk at lukke, så vi kan få et åbent spørgsmål mindre.
Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : gert_k

Dato : 09-03-05 15:28

ha

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-03-05 21:40

Ha ha ha ha ha ha ha ha, tak tak gert_k.

Hilsen
Keldd.