/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Såning ag græs..hvornår?
Fra : Bragesvej
Vist : 4821 gange
20 point
Dato : 01-03-05 12:03

Hvornår kan jeg så græs?
Det græs jeg har, har ligget ude i garage, og har sikker fået lidt frost, kan det bruges?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-03-05 12:10

slutningen af marst + april

nogle gange ja

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-03-05 12:10

april - og ja det kan det under normale omstændigheder godt

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 01-03-05 12:14

April, hvis du ikke kan vente til efteråret, hvor det er bedst. De frø du har kan sagtens bruges!

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 30 point
Dato : 01-03-05 12:16

Jorden bør være over 20 grader ifølge Havenyt, før du kan så græs.
se evt. her:

http://www.havenyt.dk/artikler/prydhaven/graesplaenen/180.html

Dine frø som har fået lidt frost kan sagtens bruges når græs sæsonen kommer.
Jeg har ialletilfælde haft OK resultater med græsfrø som har fået lidt frost i skuret vinteren over.

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 01-03-05 12:18

Tak for svaret thulin.

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 01-03-05 12:21

Når det skal være en forårssåning er det bedst i april -maj, og ang. frost til frøene, så har jeg mine frø til at ligge ude i et uopvarmet skur, igennem flere år, det bruger jeg til at reparere steder i plænen med, så det skal du ikke være nervøs for, men du kan lige se på dette link, så vil jeg tro du får et godt grundlag for at anlægge græs.
http://www.kan-lir.dk/grpl

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-03-05 13:17

Frost gør ingenting, men det tåler ikke fugt, Landmændene sår deres græs tidligst muligt i marts nogle gange april afhængigt af vejret.