/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Vedr. køb af visual basic 6.0
Fra : k_m_s
Vist : 530 gange
100 point
Dato : 28-02-05 13:31

Hej

Er det muligt at "kun" købe visual basic 6.0.
Jeg mener jeg får en masse andet med hvis jeg køber MS Visual Basic .NET Standard 2003.
Jeg vil lære at programere så jeg skal kun bruge den på en pc (med xp) og ikke noget på server.

Hilsen
K_M_S

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 110 point
Dato : 28-02-05 13:45

Du skal ikke købe MS Visual Basic .NET.
VB.Net er ikke det samme som VB 6.0. Der er stor forskel, da VB.Net kører på Microsofts .Net Framework, og VB 6.0 er "gammeldags" windows programmering.

Hvis det stadig fås så er det "Visual Studio 6.0" du skal købe for at få Visual Basic 6.0.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-02-05 16:32

Og køb så lige denne billigbog: ISBN 87-7843-466-1 til 99kr.
Der er eksempler til at hente.
Start på Visual Basic 6.0 fra IDG som nu hedder Libris
http://www.idgforlag.dk/

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 14-07-05 19:21

Tak for svaret Harlekin og undskyld ventetiden, det er desvære ikke ret tit jeg har tid til at rode med det jeg gerne vil lære.
Også tak til dig emesen.

Hilsen
K_M_S