/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
hvor mange
Fra : Jay_nike
Vist : 379 gange
20 point
Dato : 28-02-05 12:09

hey hvor mange hanner skal man have i forhold til hunner vis man har den lille mundruger. jer havde 2 haner til 4 hunner og den ene han blev skambidt.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 28-02-05 12:27

Normalt danner de par, altså en han og en hun hvis det skal være helt rigtigt.
Så muligvis har begge dine hanner villet have den samme hun.

Og når først et par så begynder at yngle, plejer de at være rimelig agressive med at holde de andre fisk på afstand.

Kommentar
Fra : Jay_nike

Dato : 28-02-05 12:30

fair nok men er der noget galt med min han jeg har haft dem i snart 3 måneder og der er ikke kommet unger ud af det endnu men hunnerne har gået med æg utallige af gange.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-02-05 12:37

Ja, hvis de er nået så langt, at de har lagt æggene og taget dem i munden, kunne noget tyde på, at æggene ikke er befrugtede.

Kommentar
Fra : Jay_nike

Dato : 28-02-05 12:40

trist alså dit råd er at jeg skal købe mig en ny han.....? for det er sku trist at der ikke sker noget..... han er ellers så flot og stor.... nå men der er vil ikke andet at gøre.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-02-05 14:36

Prøv at gå ind på denne side, der er bl.a. en brevkasse hvor du kan komme i kontakt med andre Akvarister.

http://www.tropheus-siden.dk/

Håber det hjælper dig. Hilsen Arne

P.S.: Det kan godt være at det tager et par dage, men de folk er eksperter.

Godkendelse af svar
Fra : Jay_nike

Dato : 10-03-05 13:51

Tak for svaret dova.