/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
faderskabs test....... hvornår?
Fra : Lns
Vist : 4776 gange
50 point
Dato : 28-02-05 11:37

Jeg har et spørgsmål som jeg vil bede om svar på. Jeg er muligvis gravid, så mit spørgsmål er..... hvornår kan man få lavet en faderskabs test? er det først når barnet ER født?

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 28-02-05 11:46

Du har vist fået svar i dit tidligere spørgsmål.
Memuel

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-02-05 11:51

Du har lige købt hus sammen med din kæreste, je ghåber da ikke du er i tvivl om hvem du er blevet graqqvis med

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 28-02-05 11:57

Du ved vist noget vi andre ikke ved >better_Performance tsk tsk

Memuel

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 28-02-05 11:57

Det kan godt lade sig gøre før barnet er født, men du skal selv betale samtidig frarådes det.

http://dnacenter.fe2.tangora.com/showfaqquestionpage.asp?id=319&questionid=19

og det er ret dyrt.

Efter fødslen kan du anlægge en faderskabssag, så vil det være gratis

http://www.familieadvokaten.dk/Breve-300/b300-162.html

nu er det ikke lige din sag, der beskrives.

Men før du foretager dig yderligere, så få lige testet om du er gravid.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-02-05 12:01

memuel--> Jeg ved ingenting, men det står i profilen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-02-05 12:02

find nu lige ud af med 100% sikkerhed om du nu også ER gravid !!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 28-02-05 12:18

Better> nåe, på den måde... det er en dum situation at bringe sig selv i...
Memuel

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 28-02-05 12:27

Citat fra oplysning på en kirkeside:

Fødselsanmeldelse

Fødslen anmeldes senest to hverdage efter fødslen til kirkekontoret.
Den hvide blanket, som man får af jordemoderen, afleveres i udfyldt stand
sammen med forældrenes dåbs-/navneattester og vielsesattest.
Er moderen ugift, vedlægges kun hendes dåbs-/navneattest.

Ønskes anerkendelse af faderskabet i forbindelse med fødselsanmeldelsen
udfyldes den udleverede "Omsorgs- og ansvarserklæring". Denne erklæring
medfører fælles forældremyndighed, og kan evt. udfyldes på kordegnekontoret,
hvor begge forældre møder op og underskriver erklæringen. Den kan også
udfyldes med 2 vitterlighedsvidner påført, og afleveres sammen med den hvide
fødselsanmeldelse. Husk faderens dåbs- /navneattest i den forbindelse.

Citat slut

Hvis der ikke foreligger omsorgserklæring, videregiver kirkekontoret faderskabssagen til Statsamtet, som så tager sig af det videre forløb.
Hvis du er i tvivl - og ønsker at føde et evt. barn - behøver du altså ikke foretage dig noget nu.

mvh.

Godkendelse af svar
Fra : Lns

Dato : 01-03-05 09:25

Tak for svaret ans.